Entuzjaści Edukacji
- Strona główna
- Rada Programowa projektu Entuzjaści Edukacji
- Dr Artur Pokropek
- Monitorowanie losów absolwentów uczelni z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Część 3
- Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Część 2
- Zakończenie projektu.
- Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną - broszura informacyjna
- Matura z matematyki - zadania, rozwiązania, komentarze
- Pracownia testów
- Pracownia testów - testy językowe
- Konkurs Konstrukcji Studenckiej
- Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
- Podziękowania za udział w konferencji
- Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli a szanse na szkolnym i pozaszkolnym rynku pracy
- Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy wśród uczniów, nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
- Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
- Zaproszenie na konferencję
- Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (wyniki badania ICILS) - konferencja
- ICILS 2014
- Nowoczesne narzędzia w diagnozie indywidualnej dzieci
- Badanie rozwoju mowy dzieci w wieku od 8 miesięcy do 3 lat
- Dla szkół
- Materiały do pobrania
- Bazy danych
- Narzędzia badawcze
- Metodologia
- Publikacje SUEK
- Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej - konferencja
- upowszechnianie
- Badanie umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum
- Analiza wpływu programów rozwojowych w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych na podniesienie jakości nauczania w szkołach
- Badania obserwacyjne, jakościowe i ilościowe procesu dydaktycznego w szkołach podstawowych
- Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL
- Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania
- Finansowanie edukacji wyższej w wybranych krajach europejskich. Od modelu egalitarnego do elitarnego
- Szkoła z Lekcją Dobrej Historii
- Konferencje sierpień 2014
- Lekcja dobrej historii - zmiana terminu przesyłania zgłoszeń
- Formularz rejestracyjny - konferencje BECKER
- Konferencja: Zawód nauczyciel.
- Wyniki konkursu „Dyskusja przy stole”
- IBE na Kongresie Regionów w Świdnicy - zdjęcia
- Nauczanie wczesnoszkolne
- Przygotowanie i pilotaż Testu Pamięci Roboczej dla uczniów szkoły podstawowej oraz gimnazjum
- Standaryzacja baterii narzędzi do diagnozy psychospołecznego funkcjonowania dziecka w wieku 1,5 – 5,5 l. (18-66 mieś.)
- Zadaj pytanie
- Włączający system edukacji i rynku pracy - rekomendacje dla polityki publicznej
- Testy osiągnięć szkolnych
- Etap 6
- Analiza Porównawcza Wyników Egzaminów Zewnętrznych - Sprawdzian w Szóstej Klasie Szkoły Podstawowej i Egzamin Gimnazjalny
- Galeria ICT
- Zespoły i pracownie badawcze
- Zespół Wczesnej Edukacji
- Międzynarodowa konferencja pt. Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka.
- 'Ewaluacja rządowego programu "Cyfrowa szkoła”
- PIAAC
- Wydarzenia
- Szkoła otwarta na przyrodę
- Młodzież myśli o przyszłości zawodowej, ale potrzebuje większego wsparcia
- Czy uczyć w szkołach filozofii?
- Nagroda dla IBE za najlepszy plakat
- SALA jest ważna!
- Polski w gimnazjum – IBE daje sprawdzone pomysły na ciekawe lekcje
- Relacja z briefingu prasowego nt UDE
- Czy Polacy są zadowoleni ze swojego wykształcenia
- „Zwyczajnie Aktywni” po raz trzeci wspierają pacjentów na rynku pracy
- Przedmioty przyrodnicze – jak powinniśmy uczyć małe dzieci o przyrodzie?
- Konkurs Konstrukcji Studenckiej
- New Perspectives In Science Education - relacja z konferencji
- Zaproszenie na konferencję Edukacja medialna i programowanie w Cyfrowej Szkole
- Rozstrzygnięcie konkursu „Lekcja dobrej historii”
- Poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Warszawie
- Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS)
- Nowa inicjatywa KeyCoNet – kurs internetowy „Kompetencje dla szkół w XXI wieku”
- KeyCoNet wyróżnia Bazę Dobrych Praktyk IBE
- Konferencja o wynikach diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego
- Eduardo Andere o sekretach sukcesów edukacyjnych krajów z czołówki rankingu PISA
- Laureaci trzeciej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii"
- Konferencje powiatowe badania BECKER
- Narzędzia w działaniu - realizacja podstawy programowej w praktyce
- Uczenie i nauczanie matematyki - relacja z konferencji "Zawód nauczyciel"
- Konferencja „Fundusze europejskie na edukację w latach 2014-2020. Nauczanie przedmiotów przyrodniczych"
- Lekcja dobrej historii - zmiana terminu przesyłania zgłoszeń
- Konferencja: Zawód nauczyciel.
- Co wiemy o polskich nauczycielach i stanie polskiej edukacji - czwarta edycja "Raportu o stanie edukacji"
- Nowe technologie w edukacji. Pomagają czy szkodzą? - konferencja prasowa
- IBE na Kongresie Regionów w Świdnicy - zdjęcia
- IBE na Kongresie Regionów w Świdnicy
- Nauczanie wczesnoszkolne
- Konferencja o Diagnozie przedmaturalnej z języka polskiego
- Konkurs na scenariusz lekcji - „Moja lekcja o seksualności człowieka”
- Seminarium Stowarzyszenia Dolina Baryczy
- Tysiące szkół weźmie udział w badaniach OBUT i DUMa
- Międzynarodowe badanie KeyCoNet – Twój głos ma znaczenie!
- Baza Dobrych Praktyk wyróżniona przez KeyCoNet
- Przedmioty przyrodnicze poza szkołą - poradnik IBE dla nauczycieli
- Podsumowanie konferencji dla poradni psychologiczno- pedagogicznych 10 kwietnia 2014, Bydgoszcz
- Konkurs na pracę magisterską o edukacji!
- Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
- Eksperci IBE: nauczanie matematyki w szkole podstawowej musi być spójne
- Jak samorządy zamykają i otwierają szkoły
- Co się zmieniło w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych - film
- Dobre pomysły na nauczanie historii - zobacz nowy film
- Absolwenci UW przełamują mit o pracy na umowach śmieciowych
- Eksperci IBE o tym, jak mierzyć postęp ucznia w szkole
- Duńskie doświadczenia z reformowania oświaty
- Będą narzędzia do diagnozy psychospołecznego funkcjonowania najmłodszych dzieci
- Naukowcy o szczegółach badania PISA - zapis wideo całej konferencji
- Kulisy badania PISA 2012
- Nauczyciele i rodzice chcą i powinni ze sobą rozmawiać. Ale jak?
- Interaktywna mapa pomoże znaleźć miejsce na lekcję przyrody
- Jak nowoczesne technologie mogą pomóc w edukacji uczniów niepełnosprawnych?
- Biblioteka Entuzjastów Edukacji - "Znaczenie edukacji przedszkolnej"
- W jaki sposób chcą się rozwijać nauczyciele matematyki?
- Polki lepsze od Polaków w rozumieniu tekstu
- Naukowcy, nauczyciele i rodzice rozmawiali o sześciolatkach w szkole
- Przez pomysł do rozumu - podsumowanie konkursu „Lekcja dobrej historii"
- Badacze przyjrzą się edukacji niepełnosprawnych dzieci
- Eksperci IBE zaprezentowali wyniki Międzynarodowego Badania Osób Dorosłych (PIAAC)
- IBE objął patronatem cykl artykułów i kurs on-line „Sześciolatek w szkole”
- O czasie pracy nauczycieli na Międzynarodowym Kongresie Zarządzania Oświatą
- Klucz do nauczania języków obcych
- Polscy gimnazjaliści słabiej znają języki obce niż ich rówieśnicy z Europy
- Wyróżnienie dla prof. Krzysztofa Spalika
- Ile kosztuje edukacja? Odpowie badanie BECKER
- Eksperci IBE na EDU Trendach 2013
- Entuzjaści edukacji na VII Kongresie Zarządzania Oświatą
- IUPAC2013 - 44th World Chemistry Congress w Stambule
- "Laboratorium myślenia" - rozpoczynamy III cykl badania
- IBE w sieci KeyCoNet
- Nowa podstawa programowa – jak zmieniło się nauczanie historii w gimnazjach?
- Liczą się efekty – jest raport o stanie edukacji 2012
- 2nd World Conference on New Trends In Science Education
- IBE objął patronatem konkurs „Zwyczajnie Aktywni”
- 2 Kongres Polskiej Edukacji zakończony
- 2 Kongres Polskiej Edukacji już w czerwcu
- Konferencja "Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności"
- Co wpływa na edukacyjne decyzje Polaków?
- EIPPEE 2013 - Postęp i perspektywy przyszłego wykorzystywania dowodów w polityce i praktyce edukacyjnej
- PPP IBE na spotkaniu pracowników parków narodowych zajmujących się edukacją przyrodniczą.
- Konferencja Euroclio w Erfurcie
- Biblia, antyk i ich miejsce w szkole
- Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności
- Druga edycja konkursu "Lekcja dobrej historii"
- Rusza największe badanie nauczycieli - TALIS 2013
- Raport o stanie edukacji 2011
- W czwartek prezentacja "Raportu o stanie edukacji 2011"
- Drugi konkurs IBE dla historyków
- Wizyta przedstawicieli instytutu NUCEM w IBE
- Europejskie Badania Jakości Edukacji Szkolnej – doświadczenia Holandii i wnioski dla polskiego systemu edukacyjnego
- Nauczanie przyjazne mózgowi
- 20. rocznica powstania Euroclio
- Dziewiąte spotkanie krajów uczestniczących w badaniu PIACC
- The International Conference of Education, Research and Innovation
- Nauczyciele i eksperci o zadaniach z „Diagnozy kompetencji gimnazjalistów”
- Improving skills: Evidence from Secondary analysis of international surveys
- Kierunki wsparcia oświaty z unijnej perspektywy 2014 – 2020
- O zmienianiu oświaty za europejskie pieniądze
- Jakie są słabe i mocne strony nauczania polonistycznego
- Bawarczycy zaprosili ekspertów IBE do międzynarodowego projektu
- Jak efektywnie nauczają gimnazja – są nowe trzyletnie wskaźniki EWD
- EUCCONET & SSLS International Conference “Childhood and beyond: tracing cohorts across the lifecourse”
- ZMIENIAMY OŚWIATĘ – fundusze europejskie w latach 2007–2013 oraz w ramach nowej perspektywy finansowej 2014–2020 – Warszawa
- Szkolna edukacja historyczna. Historia ludzi. Historia dla ludzi
- Forum 2012: Edukacja Europejska, młodzież i szkolenie
- Wojewódzkie Forum Młodzieży w Lublinie
- Młodzi bez pracy, szkoły i kursów – koszty ekonomiczne i społeczne
- „Edukacja” po angielsku - projekt IBE dostał dofinansowanie z MNiSW
- O badaniu TALIS na VII Kongresie Zarządzania Oświatą
- Seminar Conflict and Cooperation - addressing sensitive and controversial issues in history education
- Międzynarodowa konferencja „Multilingualism in Europe”
- W listopadzie Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
- Tworzenie w szkołach struktur i kultury wspierające uczenie się
- Ekspert IBE wystąpi na konferencji "Nowe technologie i media społecznościowe w edukacji językowej"
- Spotkanie koordynatorów krajowych badania ICILS
- Związek Powiatów Polskich patronem badania BECKER
- Badanie losów absolwentów uczelni wchodzi w kolejny etap
- Od września nowa podstawa programowa w kształceniu ponadgimnazjalnym
- Przedstawiciele pracowni historycznej w Macedonii
- Konferencja EARLI SIG 18 – From Theory to Theory
- Badanie czasu dzieci w wieku szkolnym i zaangażowania rodziców w pomoc w nauce
- O dydaktyce chemii i przedmiotów przyrodniczych
- Schools History Project – 24th Annual Conference 2012
- Konferencja SLI - Specyficzne zaburzenia językowe
- Pomóżmy dzieciom z SLI
- Tworzenie w szkołach struktur i kultury wspierającej uczenie się
- Entuzjaści edukacji w podwójnej sieci
- The European Population Conference 2012
- Europejskie Badanie Kompetencji Językowych - konferencja w MEN
- Jak to się robi w Ameryce – analiza sieci społecznych
- Validity In Language Testing and Assesment – konferencja w Insbrucku
- System wczesnej edukacji i opieki nad dziećmi
- ATINER 6th Annual International Conference on Psychology
- Finansowanie i zarządzanie sprawami publicznymi, w tym edukacją
- Konferencja Modern Modelling Methods w USA
- Najmłodsi mają swój zespół
- Międzynarodowa Konferencja Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego (IATEFL), Glasgow 19-23 marca 2012
- TUNSS - Zabawa na poważnie
- Szkoła czy przedszkole? Dwadzieścia pytań, które mogą pomóc rodzicom podjąć decyzję.
- Przed pierwszym dzwonkiem
- Prace nad badaniem TALIS
- Odkrywanie potencjału dziecka
- IBE członkiem Euroclio
- Instytut Badań Edukacyjnych w Euroclio
- IBE w programie "Cyfrowa szkoła"
- Eksperci na seminarium Komisji Europejskiej i Chineese Academy of Social Sciences
- O dydaktyce matematyki w Niemczech
- Przyrodnicy na konferencji INTED
- W szkołach rusza BUNJO
- Podsumowanie badania Laboratorium Myślenia
- Koniec Diagnozy, czas na egzamin
- SUEK na Targach Edukacyjnych w Poznaniu o swoich badaniach
- Peer Learning Activity: European Policy Network on School Leadership
- Konferencja The Association for Science Education, Liverpool, 4-7 stycznia 2012 r.
- Baza Narzędzi Dydaktycznych: stymuluje myślenie, łagodzi stres
- Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych
- O zadaniach z chemii i fizyki na UW
- Na śniadaniu o diagnozie
- Warsztaty CITO w ramach Europejskiego Badania Kompetencji Językowych ESLC
- Dyrektorzy gotowi do Diagnozy
- Konferencja Media & Learning
- Kompetencje przywódcze w szkole
- International Conference of Education, Research and Innovation, Madryt
- Warsztaty dla nauczycieli
- O kompetencji młodzieży w Europie
- Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli - Ile pracy poza pracą
- Egzamin gimnazjalny dla rodziców
- IBE gościł prof. Howarda Gardnera
- Maturalny esej z historii – jak powinien wyglądać i jak przygotować do tego uczniów
- Otwieramy Bazę Narzędzi Dydaktycznych
- Zaprezentowano założenia dwóch badań
- Konferencja "Współczesne kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli przedmiotów przyrodniczych"
- IBE na Kongresie Zarządzania Oświatą
- Konferencja "Ewaluacja w edukacji – koncepcje, metody, perspektywy"
- EIPPEE Partner Meeting
- O wczesnodziecięcej edukacji w Genewie
- Dyrektor IBE członkiem Rady ds. Edukacji Ekonomicznej
- IBE w Berlinie o standaryzacji cech demograficznych w badaniach
- Międzynarodowy Kongres Językoznawstwa Stosowanego Stowarzyszenia AILA
- Kongres ESRA w Lozannie
- Konferencja ALTE Kraków 7-9 lipca 2011
- Konsultacje projektu zrównującego wyniki egzaminów gimnazjalnych
- Konferencja EDULEARN 2011 w Barcelonie
- Educational Conference on Education and New Learning Technologies
- School History Project - konferencja dla nauczycieli
- Edukacja i zatrudnienie – konferencja w Brukseli
- Ocenanie szkoły, wybór placówki i motywacja nauczycieli
- Konferencja Annual Observing Interactions in Teaching Context
- Raport o stanie edukacji w Kancelarii Prezydenta
- Spotkanie przygotowawcze projektu FIRSTMATH
- Konferencja ICFSLA - Szczyrk 2011
- Wizyta studyjna we Francji
- Projekty badawcze w ramach Scientix
- Konferencje regionalne - „Jak podnosić jakość edukacji? Wyniki badania PISA 2000-2009.”
- Nowe rozwiązania w nauczaniu języka angielskiego
- Największe spotkanie specjalistów zajmujących się pomiarem edukacyjnym
- Eksperci na seminarium Komisji Europejskiej i Chinese Academy of Social Sciences
- Skutki stosowania różnych narzędzi do badania polityki edukacyjnej
- Nowoczesne technologie w szkolnym nauczaniu
- Odpowiedź na stanowisko NSSZ Solidarność w sprawie metodologii przeprowadzania badania pt. Czas i warunki pracy nauczycieli.
- Konferencja NTTS 2011 w Brukseli
- IBE został członkiem sieci promującej wykorzystywanie badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej
- Wizyta studyjna w Finlandii
- Nowoczesne technologie w edukacji
- IBE wyjaśnia wątpliwości nauczycieli
- Dr hab. Roman Dolata członkiem Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych
- Zawodowe losy humanistów z doktoratami
- Rozpoczęło się badanie dotyczące wewnątrzszkolnego systemu oceniania
- Jak ciekawiej nauczać przedmiotów przyrodniczych
- Ogłoszono wyniki PISA 2009
- Wizyta studyjna w Anglii
- Powiązania edukacji z rynkiem pracy w kontekście osób młodych
- Zrównywanie wyników egzaminów zewnętrznych
- W Antwerpii o relacjach między edukacją a rynkiem pracy
- IBE w Finlandii
- Konferencja w Oslo: Zarządzanie procesami oceniania - polityka i badania
- XVI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej
- Warsztaty poświęcone TEDS-M
- Profesor Jolanta Choińska-Mika, odznaczona Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski
- Szkolenia jako wsparcie w karierze zawodowej osób starszych
- Seminarium na temat rozpoznawania uzdolnień matematycznych
- Ekspert w dziedzinie psychometrii i zrównywania wyników egzaminów z wizytą w IBE
- Seminarium na temat Raportu o stanie edukacji
- Identyfikacja związków przyczynowo-skutkowych w badaniach edukacyjnych
- Konferencja Education Policies: Empirics and Design
- Konferencja naukowa w Leuven
- Umowa o współpracy IBE z Wydziałem School of Education na Technicznym Uniwersytecie w Monachium
- Porozumienie z Wydziałem Edukacji Uniwersytetu Technicznego w Monachium
- Konferencja AERA w Denver
- Wymagania, narzędzia i wyniki egzaminów zewnętrznych w systemie ewaluacji oświaty
- Konferencja dotycząca klasyfikacji ESCO
- Konferencja inaugurująca – 14 grudzień 2009 r.
- Kwerendy i badania do projektu promotorskiego
- Seminaria i konferencje
- Konferencje
- Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
- Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
- Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
- Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
- Konferencja OzN
- Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.
- Konferencja podsumowująca badanie BECKER
- Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (wyniki badania ICILS) - konferencja
- Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej - konferencja
- Cykl konferencji dla nauczycieli sześciolatków
- Konferencja Techniki Dobrej Edukacji
- Konferencja: Zawód nauczyciel.
- Konferencja dotycząca startu szkolnego dzieci w Olsztynie
- Dziecko 6-letnie w szkole: wyzwanie dla dziecka, rodziny i szkoły
- Oferta dla dyrektorów i pracowników poradni psychologiczno – pedagogicznych
- "Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych" - konferencja podsumowująca
- Wsparcie procesu diagnozowania i opiniowania problemu gotowości szkolnej dzieci
- Nowoczesne technologie w edukacji włączającej Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka ICT
- Seminaria
- Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
- Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
- Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
- Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
- Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
- Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
- Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach - seminarium
- Lokalne bezrobocie a wyniki uczniów na egzaminach zewnętrznych - seminarium
- Wyniki egzaminacyjne – obserwowalne i zrównane – zastosowane metody i rezultaty - seminarium
- Szkoły przekazywane: efekt wzrostu konkurencji - seminarium
- Konferencja i seminaria poświęcone nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
- Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych - 10. cykliczne seminarium
- Konferencja - Dziecko 6-letnie w szkole: wyzwanie dla dziecka, rodziny i szkoły
- Cykliczne seminarium – Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych
- Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka.
- Seminarium z cyklu “Badania i polityka edukacyjna” pt. Pamięć robocza i jej wpływ na osiągnięcia typu szkolnego. Narzędzia i dobre praktyki
- Kompetencje kluczowe w podstawach programowych przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach europejskich
- Międzynarodowa konferencja pt. Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka.
- Umiejętności Polaków – wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC) - Seminarium
- Prestiż zawodu nauczyciela - seminarium
- Konferencja "Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności"
- Problemy modelowania jednorocznych wskaźników edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów - seminarium
- "Wpływ przedszkola na adaptację i osiągnięcia szkolne" - zaproszenie na seminarium [aktualizacja]
- Seminarium UDE-NEPS
- „Reaktywacja klasyki w szkole" - zaproszenie na seminarium
- Konferencja SLI zakończona
- Pomóżmy dzieciom z SLI - konferencja
- Umiejętności interpretacyjne ucznia z języka polskiego
- Zaproszenie na seminarium: Nakłady na edukację i jej efekty w kontekście rynku pracy
- EIPPEE Workshops: Introduction to Systematic Review Methods
- Co znaczy „dobry nauczyciel”: Jak mierzyć jakość pracy nauczyciela?
- W Krakowie o lekturach
- O brytyjskich doświadczeniach w badaniu jakości szkolnej
- O skutecznym badaniu poziomu kompetencji językowych
- Seminarium "Nauczyciel z Pasją"
- Indywidualizacja – pomiędzy ideologią a praktyką
- Seminarium: Odnoszenie egzaminów językowych do europejskiego systemu opisu kształcenia językowego (ESOKJ)
- Czytanie piętnastolatków w świetle badań PISA oraz badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej
- Seminarium "Jak pomóc nauczycielom w przekazywaniu młodzieży wartości?"
- Seminarium - Jak zmieniają się umiejętności uczniów od 2000 roku
- Seminarium „Kształcenie nauczycieli i rozwijanie dydaktyk przedmiotowych”
- Kreowanie zmian w nadzorze pedagogicznym
- Konferencje
- Badania
- Opinie IBE
- Z przejawami agresji w szkole styka się większość polskich uczniów
- Wielu uczniów zaczynających edukację w szkołach ogólnodostępnych kończy ją w szkołach specjalnych
- Nauczyciele powinni poćwiczyć z szóstoklasistami umiejętność samodzielnego myślenia
- Większość studentów jest finansowo zależna od rodziców, dlatego trudno im podjąć studia daleko od domu
- Mamy nowe wskaźniki EWD i pierwsze narzędzie dla szkół podstawowych
- Uczniowie z własnym sprzętem w szkole? Jeszcze nie w Polsce
- Niepokojący wzrost odsetka uczniów, którzy nie czytają książek w wolnym czasie
- Jak gry mogą wpływać na uczniów
- Jak wygląda nauczanie języków obcych w gimnazjum
- Jak działa ukryta selekcja w gimnazjach?
- Nauczyciele muszą uzgodnić ze sobą, po co uczą matematyki
- Jaka będzie nowa matura w 2015 roku
- Sprawdzimy, jak dzieci rozumują w matematyce
- Szkoła musi kłaść większy nacisk na naukę samodzielnego myślenia
- Jak powinny być wyposażone pracownie przedmiotów przyrodniczych
- Prof. Krzysztof Biedrzycki o tym, że 15-letni chłopcy czytają gorzej od rówieśniczek
- Jak rodzice mogą sprawdzić skuteczność nauczania szkoły dzięki EWD
- Komputer nieoswojony - rozmowa z Martą Palczyńską o wynikach Polaków w badaniu PIAAC
- Trzy pytania do Piotra Walickiego
- Trzy pytania do dr. Michała Sitka
- Trzy pytania do prof. Romana Dolaty
- Trzy pytania do Zofii Zasackiej
- Trzy pytania do Marcina Karpińskiego
- Trzy pytania do Urszuli Poziomek
- Badanie UDE - trzy pytania do dr. Agnieszki Chłoń-Domińczak
- Trzy pytania do Kamila Sijki
- Trzy pytania do prof. Rafała Piwowarskiego
- Trzy pytania do dr Agnieszki Chłoń-Domińczak
- Trzy pytania do dr Piotra Rycielskiego
- Trzy pytania do dr Barbary Ostrowskiej
- Trzy pytania do dr Magdaleny Szpotowicz
- Trzy pytania do prof. Anny Brzezińskiej
- Trzy pytania do prof. Jolanty Choińskiej-Mika
- Publikacje
- Analizy
- Early entry – early exit? Education’s impact on being active in the labour market of Poles 50+
- Lokalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych w perspektywie teorii racjonalnego wyboru. Koncepcja teoretyczno-metodologiczna
- Analiza wpływu programu "Cyfrowa szkoła" na wyniki sprawdzianu szóstoklasisty
- Modelowanie wieloagentowe w badaniach decyzji edukacyjnych
- Opis metodologii badawczej współzależności pomiędzy wykluczeniem społecznym a edukacją
- Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców
- Opis metodologii badawczej. Tworzenie kapitału ludzkiego z perspektywy gospodarstw domowych
- Agresja i przemoc szkolna - raport o stanie badań
- Zastosowanie metody drzew klasyfikacyjnych w analizie aspiracji edukacyjnych rodziców
- Gminy wobec wyzwań oświatowych - przykłady strategicznych działań samorządów w zakresie edukacji
- Aspiracje edukacyjne rodziców dzieci z klas III szkoły podstawowej (raport z badań pilotażowych)
- Aspiracje zawodowe rodziców w stosunku do własnych dzieci (raport z badań pilotażowych)
- Nauczyciele a osiągnięcia szkół (na podstawie danych TALIS i wyników egzaminu gimnazjalnego)
- Jak mierzyć nierówności w dostępie do wykształcenia?
- Raporty
- Raport z badania
- Analiza podręczników do biologii - 3 etap edukacyjny
- Analiza Porównawcza Wyników Egzaminów Zewnętrznych
- Badanie 6- i 7-latków – rok szkolny 2012/2013
- Badania czasu i warunków pracy nauczycieli
- Badanie umiejętności mówienia w języku angielskim
- Czytelnictwo dzieci i młodzieży
- Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
- Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze" (2012)
- Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - matematyka" (2012)
- Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - język polski" (2012)
- Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - język polski" (2011)
- Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - historia i WOS" (2011)
- Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - matematyka" (2011)
- Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze" (2011)
- Diagnoza potrzeb nauczycieli przyrody
- Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa
- Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów na wyniki badań
- Diagnoza zapotrzebowania samorządów na wyniki badań
- Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012
- Dobre praktyki w nauczaniu historii
- Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej
- Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
- Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC
- Ewaluacja ex-post rządowego programu "Cyfrowa szkoła"
- Język angielski w gimnazjum - raport cząstkowy
- Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (ICILS)
- Laboratorium myślenia
- Laboratorium Mikrobadań IBE
- Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie szkół stowarzyszeniom
- Międzynarodowe Badanie Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC)
- Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych
- Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych
- Nauczanie matematyki w gimnazjum
- Podstawa programowa przedmiotów przyrodniczych w opiniach
- Początkujący nauczyciele
- Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013
- Portret generacji 50+ w Polsce i w Europie. Wyniki badania (SHARE)
- Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach
- Realizacja podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
- Szkoła Samodzielnego Myślenia
- Szkoły zawodowe - przedsiębiorstwa - współpraca
- Ścieżki edukacyjne niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów - raport z badania
- Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki pierwszej rundy badania.
- Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania. Skrót.
- Włączający system edukacji i rynku pracy – rekomendacje dla polityki publicznej
- Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami
- Współpraca szkół z podmiotami zewnętrznymi
- Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE
- Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej przez szkoły
- Wsparcie indywidualizacji nauczania ze środków UE
- SEON
- Nauczanie filozofii na III i IV etapie edukacyjnym
- Porównywalne wyniki edukacyjne
- Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno-zawodowego w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych w relacjach dyrektorów szkół i osób realizujących doradztwo
- Opinie i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego i seksualności
- Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej.
- Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania.
- Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych. Raport podsumowujący
- Nauczanie matematyki w szkole podstawowej
- Status zawodowy nauczyciela. Analiza prawna
- Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa
- Efekty nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym
- Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
- Laboratorium myślenia. Diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce 2011–2014
- Badania potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego (BPN)
- Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania
- Umiejętności historyczne absolwentów gimnazjum (2013–2014)
- Jak rozwijać umiejętności historyczne w gimnazjum?
- Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Raport z przeprowadzenia badań metodami ekonomii eksperymentalnej
- Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób 19-30. Koszty kształcenia na poziomie wyższym
- Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Końcowy raport metodologiczny
- Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania
- Szkolne pytania
- Popyt na zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach – badanie dla dziewięciu powiatów w Polsce
- Finansowanie edukacji wyższej w Europie. Od modelu egalitarnego do elitarnego
- Ewaluacja ex-post programów rozwojowych w szkołach kształcenia ogólnego w ramach Poddziałania 9.1.2
- Ewaluacja wsparcia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze środków Unii Europejskiej w latach 2010-2013
- Raport Jubileuszowy. Prywatne i publiczne wydatki na oświatę
- Zmiany w sieci szkół ponadgimnazjalnych w latach 2007-2013
- Kompetencje polonistyczne trzecioklasistów
- Kompetencje polonistyczne piątoklasistów
- Kompetencje matematyczne piątoklasistów
- Kompetencje matematyczne trzecioklasistów
- Analiza wyników egzaminu maturalnego uczniów, którzy w roku 2015 zdawali maturę według formuły dostosowanej do nowej podstawy programowej. Matematyka, zakres podstawowy
- Wychowanie fizyczne w opiniach dyrektorów i nauczycieli. Organizacja kształcenia, podstawa programowa i ocenianie uczniów w szkołach podstawowych
- Stan opanowania przez uczniów liceów umiejętności wymaganych przez podstawę programową do nauczania języka polskiego
- Umiejętności maturzystów 2015. Obowiązkowy egzamin maturalny z języka angielskiego w 2015 roku
- Regionalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych – wybrane aspekty
- Raport z ewaluacji bieżącej projektów konkursowych Działania 3.5 POKL. Uwarunkowania i efekty wspomagania pracy S/P
- Rynek pracy a kompetencje Polaków – wybrane wyniki badania postPIAAC
- Bilans zmian instytucjonalnych
- Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego
- Edukacja i rynek pracy
- Popyt na kompetencje i kwalifikacje oraz ich podaż – wnioski z badań
- Raport o stanie edukacji
- Raport analityczny
- Raport z wizyty studyjnej
- Raport z badania
- Artykuły
- Adaptacja dziecka trzyletniego do środowiska przedszkolnego
- Zrównywanie wyników testowania. Definicje i przykłady zastosowania
- Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Wykształcenia ISCED: wzorzec z Sevrès czy wymysł Szatana?
- Badania – polityka społeczna – polityka edukacyjna – Potrzeby praktyki
- Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2002–2010 na wspólnej skali
- Przykład powinien być tylko przykładem, czyli jakie zadania naprawdę sprawdzają umiejętności
- Jak sprawdzane jest myślenie chronologiczne?
- Dwucyfrowe kodowanie zadań z matematyki
- Ocenianie rozprawki egzaminacyjnej, czyli od klucza do skali
- Lekcja języka angielskiego z perspektywy uczniów klas trzecich gimnazjów
- Ocena poprawności językowej prac egzaminacyjnych uczniów III klasy gimnazjum
- Inne publikacje
- Jak nauczyciel może wspomagać rozwój dzieci z zaburzeniami językowymi i ryzykiem zaburzenia uczenia się?
- Matematyka od nowa
- EduMod: Model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki. Raport podsumowujący projekt
- EduMod: Model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki. Podręcznik użytkownika
- Rozwój społeczno-emocjonalny w pierwszych sześciu latach życia. Perspektywa jednostki, rodziny i społeczeństwa
- Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną - broszura informacyjna
- Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną. Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów
- Jak napisać dobre streszczenie? Poradnik dla ucznia (i nauczyciela)
- Jak przygotować i napisać interpretację? Poradnik
- Jak przygotować i napisać rozprawkę maturalną? Poradnik
- Edukacja przyrodnicza w Polsce – doskonalimy to, co dobre. Broszura informacyjna
- Diagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat - opracowanie
- SLI – specyficzne zaburzenia językowe. Podstawowe informacje dla rodziców i nauczycieli - broszura
- Czy moje dziecko jest zagrożone dysleksją? - broszura
- Katalog metod diagnozy rozwoju poznawczego dziecka na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Dziecko przedszkolne. Jakie jest? Jak możemy wspierać jego rozwój? - broszura
- Pierwszy rok życia dziecka - broszura
- Małe dziecko (2.–3. rok życia) Jakie jest? Jak możemy wspierać jego rozwój? - broszura
- Przyrodnicza edukacja pozaformalna wspiera szkoły w Polsce
- Koszty edukacji ponadgimnazjalnej i policealnej - raport
- Przedmioty przyrodnicze poza szkołą - poradnik IBE dla nauczycieli
- Co wiemy o sześciolatkach w szkole na podstawie badań?
- Koszty edukacji od przedszkola do gimnazjum
- Uczymy myślenia. Zadania na lekcje przedmiotów przyrodniczych – najnowsza książka Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych
- Rekomendacje - wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz organizacja szkoleń dla nauczycieli (gimnazja)
- Rekomendacje - wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz organizacja szkoleń dla nauczycieli (szkoły ponadgimnazjalne)
- Projekt dokumentu wiodącego w Perspektywie Uczenia się Przez Całe Życie
- Droga edukacyjna sześciolatków – szkoła czy przedszkole. Rekomendacje dla polityki edukacyjnej.
- Biblioteka entuzjastów edukacji
- Znaczenie edukacji przedszkolnej
- Sześciolatek w szkole. Co może zrobić szkoła?
- Sześciolatek w szkole. Co mogą zrobić rodzice?
- Sześciolatek w szkole. Co może zrobić nauczyciel?
- Sześciolatek w szkole. Co możemy zrobić wszyscy razem?
- Znajomość języków obcych wśrod 15-latków
- Sześciolatek w szkole. Jak uczą się dzieci?
- Analizy
- Konkursy
- Dobre praktyki
- Metodologia - studia
- COM_CONTENTTEMPLATER
- Matematyka - matura
Zespół SUEK
Top Menu
- IBE
- O projekcie
- Liderzy
- Dr hab. Michał Federowicz
- Dr Michał Sitek
- Zbigniew Stępniewski
- Dr hab. Krzysztof Biedrzycki
- Prof. dr hab. Anna Izabela Brzezińska
- Dr Agnieszka Chłoń-Domińczak
- Prof. dr hab. Jolanta Choińska – Mika
- Dr hab. Roman Dolata
- Dr Mikołaj Herbst
- Marcin Karpiński
- Dr Agnieszka Kopańska
- Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis
- Dr Elżbieta Barbara Ostrowska
- Dr Artur Pokropek
- Dr hab. Urszula Sztandar-Sztanderska
- Dr Henryk Szaleniec
- Dr Magdalena Szpotowicz
- Dr Dominika Walczak
- Zespoły badawcze
- Współpraca
- Rada programowa
- Patronat IBE - formularz zgłoszeniowy
- UDE
- BECKER
- BECKER Konferencja
- BNM
- SEON
- BPN
- Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno – zawodowego
- badanie-wspolpracy
- transmisja
- konkurs
- Zyczenia
- konkursldh
- konkursws
- zadania
- TALIS
- Nauczanie wczesnoszkolne
- Termin LDH przesunięty
- konferencje sierpień 2014
- szkołaLDH
- PIAAC-postPIAAC
- Raport-bunjo1
- Badanie
- Monitorowanie losów absolwentów uczelni z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Część 3
- Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Część 2
- Badania przesiewowe dotyczące rozwoju mowy dzieci w wieku od 2 do 3 lat
- Komputerowa Ocena Funkcji Fonologicznych FUNFON
- Diagnoza umiejętności szóstoklasistów (DUSZA)
- Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych
- Badanie nauczania filozofii w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych
- Badanie losów absolwentów szkół zawodowych
- Badania czytelnictwa dzieci i młodzieży
- Badanie jakościowe dotyczące organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach
- Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli a szanse na szkolnym i pozaszkolnym rynku pracy
- Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy wśród uczniów, nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
- Średniookresowe efekty zmian w sieci szkolnej
- Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście jakości edukacji
- Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
- Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
- Badanie rozwoju mowy dzieci w wieku od 8 miesięcy do 3 lat
- Badanie umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum
- Analiza wpływu programów rozwojowych w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych na podniesienie jakości nauczania w szkołach
- Badania obserwacyjne, jakościowe i ilościowe procesu dydaktycznego w szkołach podstawowych
- Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL
- Badanie postaw, potrzeb i oczekiwań młodych dorosłych i rodziców uczniów w wieku szkolnym dotyczące edukacji w zakresie rozwoju psychoseksualnego człowieka
- Finansowanie edukacji wyższej w wybranych krajach europejskich. Od modelu egalitarnego do elitarnego
- Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Uwarunkowania umiejętności komunikacyjnych dziecka
- Ewaluacja wewnętrzna projektu EWD
- Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
- Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
- Efekty wychowawcze szkoły - test funkcjonowania moralnego (EWS)
- Przygotowanie i pilotaż Testu Pamięci Roboczej dla uczniów szkoły podstawowej oraz gimnazjum
- Standaryzacja baterii narzędzi do diagnozy psychospołecznego funkcjonowania dziecka w wieku 1,5 – 5,5 l. (18-66 mieś.)
- Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa)
- Włączający system edukacji i rynku pracy - rekomendacje dla polityki publicznej
- Badanie umiejętności mówienia (BUM)
- Szkoła - rodzice - społeczność lokalna
- 'Ewaluacja rządowego programu "Cyfrowa szkoła”
- Badanie potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i matematyki w zakresie rozwoju zawodowego
- Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno – zawodowego
- Badanie nauczania matematyki w szkole podstawowej
- Badanie ścieżek edukacyjnych niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów
- Wykorzystanie ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej przez szkoły
- Model dla edukacji
- Badanie Ekonomicznych Uwarunkowań Celów i Kierunków Alokacji Nakładów na Edukację Realizowanych przez Podmioty Publiczne i Prywatne w Polsce (BECKER) (2)
- Badanie efektywności nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej
- Dobre praktyki w nauczaniu historii
- Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
- Laboratorium Mikrobadań IBE
- Badanie dydaktyki szczegółowej matematyki w gimnazjum
- Badanie uczenia się i nauczania języków obcych w gimnazjum
- Badanie procesu wdrażania reformy wyrównywania szans edukacyjnych
- Badanie realizowane w ramach projektu SHARE
- Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
- Finansowanie i zarządzanie oświatą przez jednostki samorządu terytorialnego
- Wydatki edukacyjne gospodarstw domowych i ich uwarunkowania
- Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
- Szkoła samodzielnego myślenia
- Analiza regulacji prawnych zawodu nauczyciela w Polsce
- Analiza regulacji prawnych zawodu nauczyciela w Polsce (2)
- Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
- Badanie początkujących nauczycieli
- Zarządzanie kompetencjami w uczeniu się przez całe życie
- PIAAC
- Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów szkół podstawowych w klasach I-III
- Badanie realizacji nowej podstawy programowej z historii w gimnazjum
- Badanie otoczenia instytucjonalnego placówek edukacyjnych
- Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
- Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji pracowników samorządu lokalnego i administracji rządowej
- Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół - badanie zapotrzebowania na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą
- Uwarunkowania decyzji edukacyjnych – badanie panelowe gospodarstw domowych
- TALIS 2013
- Analiza funkcjonowania nauczania przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach
- Analiza porównawcza podstaw programowych wybranych krajów i polskiej podstawy programowej w zakresie przedmiotów przyrodniczych
- Zrównanie wyników egzaminów zewnętrznych
- Podstawa programowa i rozwój dydaktyk przedmiotowych w opiniach nauczycieli, dyrektorów szkół oraz uczniów
- Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych
- Badanie szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia
- Wewnątrzszkolny system oceniania
- Międzynarodowe Badanie Kompetencji Osób Dorosłych - PIAAC
- Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
- Europejskie Badanie Kompetencji Językowych
- ZUP
- Ewaluacja Wewnątrzszkolna
- Pep
- Poradnie
- ICILS-2014
- Liderzy
- Dr Artur Pokropek
- Dr Dominika Walczak
- Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis
- Dr Agnieszka Kopańska
- Dr Mikołaj Herbst
- Dr hab. Krzysztof Biedrzycki
- Prof. dr hab. Anna Izabela Brzezińska
- Dr hab. Urszula Sztandar-Sztanderska
- Dr Agnieszka Chłoń-Domińczak
- Dr hab. Roman Dolata
- Dr hab. Michał Federowicz
- Dr Magdalena Szpotowicz
- Dr Henryk Szaleniec
- Dr Michał Sitek
- Zbigniew Stępniewski
- Dr Elżbieta Barbara Ostrowska
- Marcin Karpiński
- Prof. dr hab. Jolanta Choińska – Mika
- Przyrodnicze podstawy programowe
- Raport TALIS 2013
- UDE raport - 1 runda
- Konferencja OzN
- konferencjaPJP
- Raport-bum1
- Przedmioty przyrodnicze poza szkołą - poradnik IBE dla nauczycieli
- Badanie otoczenia instytucjonalnego przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów
- pracowniatestow
- Model dla edukacji
- Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD