BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
    • Rada Programowa projektu Entuzjaści Edukacji
    • Dr Artur Pokropek
    • Monitorowanie losów absolwentów uczelni z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Część 3
    • Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Część 2
    • Zakończenie projektu.
    • Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną - broszura informacyjna
    • Matura z matematyki - zadania, rozwiązania, komentarze
    • Pracownia testów
    • Pracownia testów - testy językowe
    • Konkurs Konstrukcji Studenckiej
    • Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
    • Podziękowania za udział w konferencji
    • Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli a szanse na szkolnym i pozaszkolnym rynku pracy
    • Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy wśród uczniów, nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
    • Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
    • Zaproszenie na konferencję
    • Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (wyniki badania ICILS) - konferencja
    • ICILS 2014
    • Nowoczesne narzędzia w diagnozie indywidualnej dzieci
    • Badanie rozwoju mowy dzieci w wieku od 8 miesięcy do 3 lat
    • Dla szkół
    • Materiały do pobrania
    • Bazy danych
    • Narzędzia badawcze
    • Metodologia
    • Publikacje SUEK
    • Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej - konferencja
    • upowszechnianie
    • Badanie umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum
    • Analiza wpływu programów rozwojowych w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych na podniesienie jakości nauczania w szkołach
    • Badania obserwacyjne, jakościowe i ilościowe procesu dydaktycznego w szkołach podstawowych
    • Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL
    • Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania
    • Finansowanie edukacji wyższej w wybranych krajach europejskich. Od modelu egalitarnego do elitarnego
    • Szkoła z Lekcją Dobrej Historii
    • Konferencje sierpień 2014
    • Lekcja dobrej historii - zmiana terminu przesyłania zgłoszeń
    • Formularz rejestracyjny - konferencje BECKER
    • Konferencja: Zawód nauczyciel.
    • Wyniki konkursu „Dyskusja przy stole”
    • IBE na Kongresie Regionów w Świdnicy - zdjęcia
    • Nauczanie wczesnoszkolne
    • Przygotowanie i pilotaż Testu Pamięci Roboczej dla uczniów szkoły podstawowej oraz gimnazjum
    • Standaryzacja baterii narzędzi do diagnozy psychospołecznego funkcjonowania dziecka w wieku 1,5 – 5,5 l. (18-66 mieś.)
    • Zadaj pytanie
    • Włączający system edukacji i rynku pracy - rekomendacje dla polityki publicznej
    • Testy osiągnięć szkolnych
    • Etap 6
    • Analiza Porównawcza Wyników Egzaminów Zewnętrznych - Sprawdzian w Szóstej Klasie Szkoły Podstawowej i Egzamin Gimnazjalny
    • Galeria ICT
    • Zespoły i pracownie badawcze
    • Zespół Wczesnej Edukacji
    • Międzynarodowa konferencja pt. Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka.
    • 'Ewaluacja rządowego programu "Cyfrowa szkoła”
    • PIAAC
  • Wydarzenia
    • Szkoła otwarta na przyrodę
    • Młodzież myśli o przyszłości zawodowej, ale potrzebuje większego wsparcia
    • Czy uczyć w szkołach filozofii?
    • Nagroda dla IBE za najlepszy plakat
    • SALA jest ważna!
    • Polski w gimnazjum – IBE daje sprawdzone pomysły na ciekawe lekcje
    • Relacja z briefingu prasowego nt UDE
    • Czy Polacy są zadowoleni ze swojego wykształcenia
    • „Zwyczajnie Aktywni” po raz trzeci wspierają pacjentów na rynku pracy
    • Przedmioty przyrodnicze – jak powinniśmy uczyć małe dzieci o przyrodzie?
    • Konkurs Konstrukcji Studenckiej
    • New Perspectives In Science Education - relacja z konferencji
    • Zaproszenie na konferencję Edukacja medialna i programowanie w Cyfrowej Szkole
    • Rozstrzygnięcie konkursu „Lekcja dobrej historii”
    • Poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Warszawie
    • Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS)
    • Nowa inicjatywa KeyCoNet – kurs internetowy „Kompetencje dla szkół w XXI wieku”
    • KeyCoNet wyróżnia Bazę Dobrych Praktyk IBE
    • Konferencja o wynikach diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego
    • Eduardo Andere o sekretach sukcesów edukacyjnych krajów z czołówki rankingu PISA
    • Laureaci trzeciej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii"
    • Konferencje powiatowe badania BECKER
    • Narzędzia w działaniu - realizacja podstawy programowej w praktyce
    • Uczenie i nauczanie matematyki - relacja z konferencji "Zawód nauczyciel"
    • Konferencja „Fundusze europejskie na edukację w latach 2014-2020. Nauczanie przedmiotów przyrodniczych"
    • Lekcja dobrej historii - zmiana terminu przesyłania zgłoszeń
    • Konferencja: Zawód nauczyciel.
    • Co wiemy o polskich nauczycielach i stanie polskiej edukacji - czwarta edycja "Raportu o stanie edukacji"
    • Nowe technologie w edukacji. Pomagają czy szkodzą? - konferencja prasowa
    • IBE na Kongresie Regionów w Świdnicy - zdjęcia
    • IBE na Kongresie Regionów w Świdnicy
    • Nauczanie wczesnoszkolne
    • Konferencja o Diagnozie przedmaturalnej z języka polskiego
    • Konkurs na scenariusz lekcji - „Moja lekcja o seksualności człowieka”
    • Seminarium Stowarzyszenia Dolina Baryczy
    • Tysiące szkół weźmie udział w badaniach OBUT i DUMa
    • Międzynarodowe badanie KeyCoNet – Twój głos ma znaczenie!
    • Baza Dobrych Praktyk wyróżniona przez KeyCoNet
    • Przedmioty przyrodnicze poza szkołą - poradnik IBE dla nauczycieli
    • Podsumowanie konferencji dla poradni psychologiczno- pedagogicznych 10 kwietnia 2014, Bydgoszcz
    • Konkurs na pracę magisterską o edukacji!
    • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
    • Eksperci IBE: nauczanie matematyki w szkole podstawowej musi być spójne
    • Jak samorządy zamykają i otwierają szkoły
    • Co się zmieniło w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych - film
    • Dobre pomysły na nauczanie historii - zobacz nowy film
    • Absolwenci UW przełamują mit o pracy na umowach śmieciowych
    • Eksperci IBE o tym, jak mierzyć postęp ucznia w szkole
    • Duńskie doświadczenia z reformowania oświaty
    • Będą narzędzia do diagnozy psychospołecznego funkcjonowania najmłodszych dzieci
    • Naukowcy o szczegółach badania PISA - zapis wideo całej konferencji
    • Kulisy badania PISA 2012
    • Nauczyciele i rodzice chcą i powinni ze sobą rozmawiać. Ale jak?
    • Interaktywna mapa pomoże znaleźć miejsce na lekcję przyrody
    • Jak nowoczesne technologie mogą pomóc w edukacji uczniów niepełnosprawnych?
    • Biblioteka Entuzjastów Edukacji - "Znaczenie edukacji przedszkolnej"
    • W jaki sposób chcą się rozwijać nauczyciele matematyki?
    • Polki lepsze od Polaków w rozumieniu tekstu
    • Naukowcy, nauczyciele i rodzice rozmawiali o sześciolatkach w szkole
    • Przez pomysł do rozumu - podsumowanie konkursu „Lekcja dobrej historii"
    • Badacze przyjrzą się edukacji niepełnosprawnych dzieci
    • Eksperci IBE zaprezentowali wyniki Międzynarodowego Badania Osób Dorosłych (PIAAC)
    • IBE objął patronatem cykl artykułów i kurs on-line „Sześciolatek w szkole”
    • O czasie pracy nauczycieli na Międzynarodowym Kongresie Zarządzania Oświatą
    • Klucz do nauczania języków obcych
    • Polscy gimnazjaliści słabiej znają języki obce niż ich rówieśnicy z Europy
    • Wyróżnienie dla prof. Krzysztofa Spalika
    • Ile kosztuje edukacja? Odpowie badanie BECKER
    • Eksperci IBE na EDU Trendach 2013
    • Entuzjaści edukacji na VII Kongresie Zarządzania Oświatą
    • IUPAC2013 - 44th World Chemistry Congress w Stambule
    • "Laboratorium myślenia" - rozpoczynamy III cykl badania
    • IBE w sieci KeyCoNet
    • Nowa podstawa programowa – jak zmieniło się nauczanie historii w gimnazjach?
    • Liczą się efekty – jest raport o stanie edukacji 2012
    • 2nd World Conference on New Trends In Science Education
    • IBE objął patronatem konkurs „Zwyczajnie Aktywni”
    • 2 Kongres Polskiej Edukacji zakończony
    • 2 Kongres Polskiej Edukacji już w czerwcu
    • Konferencja "Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności"
    • Co wpływa na edukacyjne decyzje Polaków?
    • EIPPEE 2013 - Postęp i perspektywy przyszłego wykorzystywania dowodów w polityce i praktyce edukacyjnej
    • PPP IBE na spotkaniu pracowników parków narodowych zajmujących się edukacją przyrodniczą.
    • Konferencja Euroclio w Erfurcie
    • Biblia, antyk i ich miejsce w szkole
    • Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności
    • Druga edycja konkursu "Lekcja dobrej historii"
    • Rusza największe badanie nauczycieli - TALIS 2013
    • Raport o stanie edukacji 2011
    • W czwartek prezentacja "Raportu o stanie edukacji 2011"
    • Drugi konkurs IBE dla historyków
    • Wizyta przedstawicieli instytutu NUCEM w IBE
    • Europejskie Badania Jakości Edukacji Szkolnej – doświadczenia Holandii i wnioski dla polskiego systemu edukacyjnego
    • Nauczanie przyjazne mózgowi
    • 20. rocznica powstania Euroclio
    • Dziewiąte spotkanie krajów uczestniczących w badaniu PIACC
    • The International Conference of Education, Research and Innovation
    • Nauczyciele i eksperci o zadaniach z „Diagnozy kompetencji gimnazjalistów”
    • Improving skills: Evidence from Secondary analysis of international surveys
    • Kierunki wsparcia oświaty z unijnej perspektywy 2014 – 2020
    • O zmienianiu oświaty za europejskie pieniądze
    • Jakie są słabe i mocne strony nauczania polonistycznego
    • Bawarczycy zaprosili ekspertów IBE do międzynarodowego projektu
    • Jak efektywnie nauczają gimnazja – są nowe trzyletnie wskaźniki EWD
    • EUCCONET & SSLS International Conference “Childhood and beyond: tracing cohorts across the lifecourse”
    • ZMIENIAMY OŚWIATĘ – fundusze europejskie w latach 2007–2013 oraz w ramach nowej perspektywy finansowej 2014–2020 – Warszawa
    • Szkolna edukacja historyczna. Historia ludzi. Historia dla ludzi
    • Forum 2012: Edukacja Europejska, młodzież i szkolenie
    • Wojewódzkie Forum Młodzieży w Lublinie
    • Młodzi bez pracy, szkoły i kursów – koszty ekonomiczne i społeczne
    • „Edukacja” po angielsku - projekt IBE dostał dofinansowanie z MNiSW
    • O badaniu TALIS na VII Kongresie Zarządzania Oświatą
    • Seminar Conflict and Cooperation - addressing sensitive and controversial issues in history education
    • Międzynarodowa konferencja „Multilingualism in Europe”
    • W listopadzie Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
    • Tworzenie w szkołach struktur i kultury wspierające uczenie się
    • Ekspert IBE wystąpi na konferencji "Nowe technologie i media społecznościowe w edukacji językowej"
    • Spotkanie koordynatorów krajowych badania ICILS
    • Związek Powiatów Polskich patronem badania BECKER
    • Badanie losów absolwentów uczelni wchodzi w kolejny etap
    • Od września nowa podstawa programowa w kształceniu ponadgimnazjalnym
    • Przedstawiciele pracowni historycznej w Macedonii
    • Konferencja EARLI SIG 18 – From Theory to Theory
    • Badanie czasu dzieci w wieku szkolnym i zaangażowania rodziców w pomoc w nauce
    • O dydaktyce chemii i przedmiotów przyrodniczych
    • Schools History Project – 24th Annual Conference 2012
    • Konferencja SLI - Specyficzne zaburzenia językowe
    • Pomóżmy dzieciom z SLI
    • Tworzenie w szkołach struktur i kultury wspierającej uczenie się
    • Entuzjaści edukacji w podwójnej sieci
    • The European Population Conference 2012
    • Europejskie Badanie Kompetencji Językowych - konferencja w MEN
    • Jak to się robi w Ameryce – analiza sieci społecznych
    • Validity In Language Testing and Assesment – konferencja w Insbrucku
    • System wczesnej edukacji i opieki nad dziećmi
    • ATINER 6th Annual International Conference on Psychology
    • Finansowanie i zarządzanie sprawami publicznymi, w tym edukacją
    • Konferencja Modern Modelling Methods w USA
    • Najmłodsi mają swój zespół
    • Międzynarodowa Konferencja Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego (IATEFL), Glasgow 19-23 marca 2012
    • TUNSS - Zabawa na poważnie
    • Szkoła czy przedszkole? Dwadzieścia pytań, które mogą pomóc rodzicom podjąć decyzję.
    • Przed pierwszym dzwonkiem
    • Prace nad badaniem TALIS
    • Odkrywanie potencjału dziecka
    • IBE członkiem Euroclio
    • Instytut Badań Edukacyjnych w Euroclio
    • IBE w programie "Cyfrowa szkoła"
    • Eksperci na seminarium Komisji Europejskiej i Chineese Academy of Social Sciences
    • O dydaktyce matematyki w Niemczech
    • Przyrodnicy na konferencji INTED
    • W szkołach rusza BUNJO
    • Podsumowanie badania Laboratorium Myślenia
    • Koniec Diagnozy, czas na egzamin
    • SUEK na Targach Edukacyjnych w Poznaniu o swoich badaniach
    • Peer Learning Activity: European Policy Network on School Leadership
    • Konferencja The Association for Science Education, Liverpool, 4-7 stycznia 2012 r.
    • Baza Narzędzi Dydaktycznych: stymuluje myślenie, łagodzi stres
    • Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych
    • O zadaniach z chemii i fizyki na UW
    • Na śniadaniu o diagnozie
    • Warsztaty CITO w ramach Europejskiego Badania Kompetencji Językowych ESLC
    • Dyrektorzy gotowi do Diagnozy
    • Konferencja Media & Learning
    • Kompetencje przywódcze w szkole
    • International Conference of Education, Research and Innovation, Madryt
    • Warsztaty dla nauczycieli
    • O kompetencji młodzieży w Europie
    • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli - Ile pracy poza pracą
    • Egzamin gimnazjalny dla rodziców
    • IBE gościł prof. Howarda Gardnera
    • Maturalny esej z historii – jak powinien wyglądać i jak przygotować do tego uczniów
    • Otwieramy Bazę Narzędzi Dydaktycznych
    • Zaprezentowano założenia dwóch badań
    • Konferencja "Współczesne kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli przedmiotów przyrodniczych"
    • IBE na Kongresie Zarządzania Oświatą
    • Konferencja "Ewaluacja w edukacji – koncepcje, metody, perspektywy"
    • EIPPEE Partner Meeting
    • O wczesnodziecięcej edukacji w Genewie
    • Dyrektor IBE członkiem Rady ds. Edukacji Ekonomicznej
    • IBE w Berlinie o standaryzacji cech demograficznych w badaniach
    • Międzynarodowy Kongres Językoznawstwa Stosowanego Stowarzyszenia AILA
    • Kongres ESRA w Lozannie
    • Konferencja ALTE Kraków 7-9 lipca 2011
    • Konsultacje projektu zrównującego wyniki egzaminów gimnazjalnych
    • Konferencja EDULEARN 2011 w Barcelonie
    • Educational Conference on Education and New Learning Technologies
    • School History Project - konferencja dla nauczycieli
    • Edukacja i zatrudnienie – konferencja w Brukseli
    • Ocenanie szkoły, wybór placówki i motywacja nauczycieli
    • Konferencja Annual Observing Interactions in Teaching Context
    • Raport o stanie edukacji w Kancelarii Prezydenta
    • Spotkanie przygotowawcze projektu FIRSTMATH
    • Konferencja ICFSLA - Szczyrk 2011
    • Wizyta studyjna we Francji
    • Projekty badawcze w ramach Scientix
    • Konferencje regionalne - „Jak podnosić jakość edukacji? Wyniki badania PISA 2000-2009.”
    • Nowe rozwiązania w nauczaniu języka angielskiego
    • Największe spotkanie specjalistów zajmujących się pomiarem edukacyjnym
    • Eksperci na seminarium Komisji Europejskiej i Chinese Academy of Social Sciences
    • Skutki stosowania różnych narzędzi do badania polityki edukacyjnej
    • Nowoczesne technologie w szkolnym nauczaniu
    • Odpowiedź na stanowisko NSSZ Solidarność w sprawie metodologii przeprowadzania badania pt. Czas i warunki pracy nauczycieli.
    • Konferencja NTTS 2011 w Brukseli
    • IBE został członkiem sieci promującej wykorzystywanie badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej
    • Wizyta studyjna w Finlandii
    • Nowoczesne technologie w edukacji
    • IBE wyjaśnia wątpliwości nauczycieli
    • Dr hab. Roman Dolata członkiem Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych
    • Zawodowe losy humanistów z doktoratami
    • Rozpoczęło się badanie dotyczące wewnątrzszkolnego systemu oceniania
    • Jak ciekawiej nauczać przedmiotów przyrodniczych
    • Ogłoszono wyniki PISA 2009
    • Wizyta studyjna w Anglii
    • Powiązania edukacji z rynkiem pracy w kontekście osób młodych
    • Zrównywanie wyników egzaminów zewnętrznych
    • W Antwerpii o relacjach między edukacją a rynkiem pracy
    • IBE w Finlandii
    • Konferencja w Oslo: Zarządzanie procesami oceniania - polityka i badania
    • XVI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej
    • Warsztaty poświęcone TEDS-M
    • Profesor Jolanta Choińska-Mika, odznaczona Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski
    • Szkolenia jako wsparcie w karierze zawodowej osób starszych
    • Seminarium na temat rozpoznawania uzdolnień matematycznych
    • Ekspert w dziedzinie psychometrii i zrównywania wyników egzaminów z wizytą w IBE
    • Seminarium na temat Raportu o stanie edukacji
    • Identyfikacja związków przyczynowo-skutkowych w badaniach edukacyjnych
    • Konferencja Education Policies: Empirics and Design
    • Konferencja naukowa w Leuven
    • Umowa o współpracy IBE z Wydziałem School of Education na Technicznym Uniwersytecie w Monachium
    • Porozumienie z Wydziałem Edukacji Uniwersytetu Technicznego w Monachium
    • Konferencja AERA w Denver
    • Wymagania, narzędzia i wyniki egzaminów zewnętrznych w systemie ewaluacji oświaty
    • Konferencja dotycząca klasyfikacji ESCO
    • Konferencja inaugurująca – 14 grudzień 2009 r.
    • Kwerendy i badania do projektu promotorskiego
  • Seminaria i konferencje
    • Konferencje
      • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
      • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
      • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
      • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
      • Konferencja OzN
      • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.
      • Konferencja podsumowująca badanie BECKER
      • Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (wyniki badania ICILS) - konferencja
      • Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej - konferencja
      • Cykl konferencji dla nauczycieli sześciolatków
      • Konferencja Techniki Dobrej Edukacji
      • Konferencja: Zawód nauczyciel.
      • Konferencja dotycząca startu szkolnego dzieci w Olsztynie
      • Dziecko 6-letnie w szkole: wyzwanie dla dziecka, rodziny i szkoły
      • Oferta dla dyrektorów i pracowników poradni psychologiczno – pedagogicznych
      • "Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych" - konferencja podsumowująca
      • Wsparcie procesu diagnozowania i opiniowania problemu gotowości szkolnej dzieci
      • Nowoczesne technologie w edukacji włączającej Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka ICT
    • Seminaria
      • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
      • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
      • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
      • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
      • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
      • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
      • Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach - seminarium
      • Lokalne bezrobocie a wyniki uczniów na egzaminach zewnętrznych - seminarium
      • Wyniki egzaminacyjne – obserwowalne i zrównane – zastosowane metody i rezultaty - seminarium
      • Szkoły przekazywane: efekt wzrostu konkurencji - seminarium
    • Konferencja i seminaria poświęcone nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
    • Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych - 10. cykliczne seminarium
    • Konferencja - Dziecko 6-letnie w szkole: wyzwanie dla dziecka, rodziny i szkoły
    • Cykliczne seminarium – Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych
    • Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka.
    • Seminarium z cyklu “Badania i polityka edukacyjna” pt. Pamięć robocza i jej wpływ na osiągnięcia typu szkolnego. Narzędzia i dobre praktyki
    • Kompetencje kluczowe w podstawach programowych przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach europejskich
    • Międzynarodowa konferencja pt. Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka.
    • Umiejętności Polaków – wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC) - Seminarium
    • Prestiż zawodu nauczyciela - seminarium
    • Konferencja "Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności"
    • Problemy modelowania jednorocznych wskaźników edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów - seminarium
    • "Wpływ przedszkola na adaptację i osiągnięcia szkolne" - zaproszenie na seminarium [aktualizacja]
    • Seminarium UDE-NEPS
    • „Reaktywacja klasyki w szkole" - zaproszenie na seminarium
    • Konferencja SLI zakończona
    • Pomóżmy dzieciom z SLI - konferencja
    • Umiejętności interpretacyjne ucznia z języka polskiego
    • Zaproszenie na seminarium: Nakłady na edukację i jej efekty w kontekście rynku pracy
    • EIPPEE Workshops: Introduction to Systematic Review Methods
    • Co znaczy „dobry nauczyciel”: Jak mierzyć jakość pracy nauczyciela?
    • W Krakowie o lekturach
    • O brytyjskich doświadczeniach w badaniu jakości szkolnej
    • O skutecznym badaniu poziomu kompetencji językowych
    • Seminarium "Nauczyciel z Pasją"
    • Indywidualizacja – pomiędzy ideologią a praktyką
    • Seminarium: Odnoszenie egzaminów językowych do europejskiego systemu opisu kształcenia językowego (ESOKJ)
    • Czytanie piętnastolatków w świetle badań PISA oraz badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej
    • Seminarium "Jak pomóc nauczycielom w przekazywaniu młodzieży wartości?"
    • Seminarium - Jak zmieniają się umiejętności uczniów od 2000 roku
    • Seminarium „Kształcenie nauczycieli i rozwijanie dydaktyk przedmiotowych”
    • Kreowanie zmian w nadzorze pedagogicznym
  • Badania
  • Opinie IBE
    • Z przejawami agresji w szkole styka się większość polskich uczniów
    • Wielu uczniów zaczynających edukację w szkołach ogólnodostępnych kończy ją w szkołach specjalnych
    • Nauczyciele powinni poćwiczyć z szóstoklasistami umiejętność samodzielnego myślenia
    • Większość studentów jest finansowo zależna od rodziców, dlatego trudno im podjąć studia daleko od domu
    • Mamy nowe wskaźniki EWD i pierwsze narzędzie dla szkół podstawowych
    • Uczniowie z własnym sprzętem w szkole? Jeszcze nie w Polsce
    • Niepokojący wzrost odsetka uczniów, którzy nie czytają książek w wolnym czasie
    • Jak gry mogą wpływać na uczniów
    • Jak wygląda nauczanie języków obcych w gimnazjum
    • Jak działa ukryta selekcja w gimnazjach?
    • Nauczyciele muszą uzgodnić ze sobą, po co uczą matematyki
    • Jaka będzie nowa matura w 2015 roku
    • Sprawdzimy, jak dzieci rozumują w matematyce
    • Szkoła musi kłaść większy nacisk na naukę samodzielnego myślenia
    • Jak powinny być wyposażone pracownie przedmiotów przyrodniczych
    • Prof. Krzysztof Biedrzycki o tym, że 15-letni chłopcy czytają gorzej od rówieśniczek
    • Jak rodzice mogą sprawdzić skuteczność nauczania szkoły dzięki EWD
    • Komputer nieoswojony - rozmowa z Martą Palczyńską o wynikach Polaków w badaniu PIAAC
    • Trzy pytania do Piotra Walickiego
    • Trzy pytania do dr. Michała Sitka
    • Trzy pytania do prof. Romana Dolaty
    • Trzy pytania do Zofii Zasackiej
    • Trzy pytania do Marcina Karpińskiego
    • Trzy pytania do Urszuli Poziomek
    • Badanie UDE - trzy pytania do dr. Agnieszki Chłoń-Domińczak
    • Trzy pytania do Kamila Sijki
    • Trzy pytania do prof. Rafała Piwowarskiego
    • Trzy pytania do dr Agnieszki Chłoń-Domińczak
    • Trzy pytania do dr Piotra Rycielskiego
    • Trzy pytania do dr Barbary Ostrowskiej
    • Trzy pytania do dr Magdaleny Szpotowicz
    • Trzy pytania do prof. Anny Brzezińskiej
    • Trzy pytania do prof. Jolanty Choińskiej-Mika
  • Publikacje
    • Analizy
      • Early entry – early exit? Education’s impact on being active in the labour market of Poles 50+
      • Lokalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych w perspektywie teorii racjonalnego wyboru. Koncepcja teoretyczno-metodologiczna
      • Analiza wpływu programu "Cyfrowa szkoła" na wyniki sprawdzianu szóstoklasisty
      • Modelowanie wieloagentowe w badaniach decyzji edukacyjnych
      • Opis metodologii badawczej współzależności pomiędzy wykluczeniem społecznym a edukacją
      • Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców
      • Opis metodologii badawczej. Tworzenie kapitału ludzkiego z perspektywy gospodarstw domowych
      • Agresja i przemoc szkolna - raport o stanie badań
      • Zastosowanie metody drzew klasyfikacyjnych w analizie aspiracji edukacyjnych rodziców
      • Gminy wobec wyzwań oświatowych - przykłady strategicznych działań samorządów w zakresie edukacji
      • Aspiracje edukacyjne rodziców dzieci z klas III szkoły podstawowej (raport z badań pilotażowych)
      • Aspiracje zawodowe rodziców w stosunku do własnych dzieci (raport z badań pilotażowych)
      • Nauczyciele a osiągnięcia szkół (na podstawie danych TALIS i wyników egzaminu gimnazjalnego)
      • Jak mierzyć nierówności w dostępie do wykształcenia?
    • Raporty
      • Raport z badania
        • Analiza podręczników do biologii - 3 etap edukacyjny
          • Analiza podręczników do biologii z III etapu edukacyjnego pod względem realizacji obowiązku nauczania metody badań biologicznych. Raport tematyczny z badania
        • Analiza Porównawcza Wyników Egzaminów Zewnętrznych
          • Analiza Porównawcza Wyników Egzaminów Zewnętrznych - Sprawdzian w Szóstej Klasie Szkoły Podstawowej i Egzamin Gimnazjalny
        • Badanie 6- i 7-latków – rok szkolny 2012/2013
          • Badanie 6- i 7-latków – rok szkolny 2012/2013
        • Badania czasu i warunków pracy nauczycieli
          • Raport z „Badania czasu i warunków pracy nauczycieli”
        • Badanie umiejętności mówienia w języku angielskim
          • Badanie umiejętności mówienia w języku angielskim - raport z badania
        • Czytelnictwo dzieci i młodzieży
          • Czytelnictwo dzieci i młodzieży - raport końcowy
          • Czytelnictwo dzieci i młodzieży - streszczenie raportu końcowego
        • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
          • Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze" (2012)
          • Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - matematyka" (2012)
          • Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - język polski" (2012)
          • Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - język polski" (2011)
          • Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - historia i WOS" (2011)
          • Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - matematyka" (2011)
          • Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze" (2011)
        • Diagnoza potrzeb nauczycieli przyrody
          • Diagnoza potrzeb nauczycieli przyrody - raport
        • Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa
          • Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa. Raport z badania
        • Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów na wyniki badań
          • Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą - raport tematyczny z badania
        • Diagnoza zapotrzebowania samorządów na wyniki badań
          • Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji – samorząd lokalny
        • Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012
          • Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012
        • Dobre praktyki w nauczaniu historii
          • Dobre praktyki w nauczaniu historii
        • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej
          • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej - raport
        • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
          • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego - raport
        • Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC
          • Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC
        • Ewaluacja ex-post rządowego programu "Cyfrowa szkoła"
          • Ewaluacja ex-post rządowego programu "Cyfrowa szkoła"
        • Język angielski w gimnazjum - raport cząstkowy
          • Język angielski w gimnazjum - raport cząstkowy z badania BUNJO
        • Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (ICILS)
          • Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce - raport ICILS
        • Laboratorium myślenia
          • „Laboratorium myślenia” - raport z badania
        • Laboratorium Mikrobadań IBE
          • Laboratorium Mikrobadań IBE - raport z badania
        • Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie szkół stowarzyszeniom
          • Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie szkół stowarzyszeniom
        • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC)
          • Umiejętności Polaków – wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC) - Raport
        • Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych
          • Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych. Raport z badania
        • Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych
          • Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych - raport
        • Nauczanie matematyki w gimnazjum
          • Nauczanie matematyki w gimnazjum - raport
        • Podstawa programowa przedmiotów przyrodniczych w opiniach
          • Podstawa programowa przedmiotów przyrodniczych w opiniach nauczycieli, dyrektorów szkół oraz uczniów
        • Początkujący nauczyciele
          • Początkujący nauczyciele. Raport z badania jakościowego.
        • Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013
          • Polscy nauczyciele i dyrektorzy w Międzynarodowym Badaniu Nauczania i Uczenia się TALIS 2013 - wersja pełna raportu
          • Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013
        • Portret generacji 50+ w Polsce i w Europie. Wyniki badania (SHARE)
          • Portret generacji 50+ w Polsce i w Europie. Wyniki badania zdrowia, starzenia się i przechodzenia na emeryturę w Europie (SHARE)
        • Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach
          • Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach
        • Realizacja podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
        • Szkoła Samodzielnego Myślenia
          • Szkoła Samodzielnego Myślenia - raport
        • Szkoły zawodowe - przedsiębiorstwa - współpraca
        • Ścieżki edukacyjne niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów - raport z badania
          • Ścieżki edukacyjne niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów - raport z badania
        • Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki pierwszej rundy badania.
          • Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki pierwszej rundy badania panelowego gospodarstw domowych. Raport tematyczny z badania.
        • Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania. Skrót.
          • Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania panelowego gospodarstw domowych. Skrót.
        • Włączający system edukacji i rynku pracy – rekomendacje dla polityki publicznej
          • Włączający system edukacji i rynku pracy – rekomendacje dla polityki publicznej
        • Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami
          • Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL
        • Współpraca szkół z podmiotami zewnętrznymi
          • Współpraca szkół z podmiotami zewnętrznymi. Raport z badania otoczenia instytucjonalnego przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów.
        • Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE
          • Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE
        • Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej przez szkoły
          • Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej przez szkoły - raport
        • Wsparcie indywidualizacji nauczania ze środków UE
        • SEON
        • Nauczanie filozofii na III i IV etapie edukacyjnym
          • Nauczanie filozofii na III i IV etapie edukacyjnym
        • Porównywalne wyniki edukacyjne
          • Porównywalne wyniki edukacyjne
        • Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno-zawodowego w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych w relacjach dyrektorów szkół i osób realizujących doradztwo
          • Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno-zawodowego w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych w relacjach dyrektorów szkół i osób realizujących doradztwo
        • Opinie i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego i seksualności
          • Opinie i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego i seksualności
        • Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej.
          • Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej.
        • Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania.
          • Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania panelowego gospodarstw domowych.
        • Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych. Raport podsumowujący
          • Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych
        • Nauczanie matematyki w szkole podstawowej
          • Nauczanie matematyki w szkole podstawowej
        • Status zawodowy nauczyciela. Analiza prawna
          • Status zawodowy nauczyciela. Analiza prawna
        • Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa
          • Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa
        • Efekty nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym
          • Efekty nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym
        • Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
          • Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
        • Laboratorium myślenia. Diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce 2011–2014
          • Laboratorium myślenia. Diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce 2011–2014
        • Badania potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego (BPN)
          • Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli. Raport z badania jakościowego.
          • Badania potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego (BPN)
        • Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania
          • Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania
        • Umiejętności historyczne absolwentów gimnazjum (2013–2014)
          • Umiejętności historyczne absolwentów gimnazjum (2013–2014)
        • Jak rozwijać umiejętności historyczne w gimnazjum?
          • Jak rozwijać umiejętności historyczne w gimnazjum?
        • Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Raport z przeprowadzenia badań metodami ekonomii eksperymentalnej
          • Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Raport z przeprowadzenia badań metodami ekonomii eksperymentalnej
        • Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób 19-30. Koszty kształcenia na poziomie wyższym
          • Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób 19-30. Koszty kształcenia na poziomie wyższym
        • Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Końcowy raport metodologiczny
          • Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Końcowy raport metodologiczny
        • Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania
          • Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania
        • Szkolne pytania
          • Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV–VI
        • Popyt na zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach – badanie dla dziewięciu powiatów w Polsce
          • Popyt na zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach – badanie dla dziewięciu powiatów w Polsce
        • Finansowanie edukacji wyższej w Europie. Od modelu egalitarnego do elitarnego
          • Finansowanie edukacji wyższej w Europie. Od modelu egalitarnego do elitarnego
        • Ewaluacja ex-post programów rozwojowych w szkołach kształcenia ogólnego w ramach Poddziałania 9.1.2
          • Ewaluacja ex-post programów rozwojowych w szkołach kształcenia ogólnego w ramach Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”
        • Ewaluacja wsparcia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze środków Unii Europejskiej w latach 2010-2013
          • Ewaluacja wsparcia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze środków Unii Europejskiej w latach 2010-2013
        • Raport Jubileuszowy. Prywatne i publiczne wydatki na oświatę
          • Raport jubileuszowy. Prywatne i publiczne wydatki na oświatę + raporty BECKER
        • Zmiany w sieci szkół ponadgimnazjalnych w latach 2007-2013
          • Zmiany w sieci szkół ponadgimnazjalnych w latach 2007-2013
        • Kompetencje polonistyczne trzecioklasistów
          • Kompetencje polonistyczne trzecioklasistów
        • Kompetencje polonistyczne piątoklasistów
          • Kompetencje polonistyczne piątoklasistów
        • Kompetencje matematyczne piątoklasistów
          • Kompetencje matematyczne piątoklasistów
        • Kompetencje matematyczne trzecioklasistów
          • Kompetencje matematyczne trzecioklasistów
        • Analiza wyników egzaminu maturalnego uczniów, którzy w roku 2015 zdawali maturę według formuły dostosowanej do nowej podstawy programowej. Matematyka, zakres podstawowy
          • Analiza wyników egzaminu maturalnego uczniów, którzy w roku 2015 zdawali maturę według formuły dostosowanej do nowej podstawy programowej. Matematyka, zakres podstawowy
          • Umiejętności maturzystów 2015. Obowiązkowy egzamin maturalny z języka angielskiego w 2015 roku
        • Wychowanie fizyczne w opiniach dyrektorów i nauczycieli. Organizacja kształcenia, podstawa programowa i ocenianie uczniów w szkołach podstawowych
          • Wychowanie fizyczne w opiniach dyrektorów i nauczycieli. Organizacja kształcenia, podstawa programowa i ocenianie uczniów w szkołach podstawowych
        • Stan opanowania przez uczniów liceów umiejętności wymaganych przez podstawę programową do nauczania języka polskiego
          • Stan opanowania przez uczniów liceów umiejętności wymaganych przez podstawę programową do nauczania języka polskiego
        • Umiejętności maturzystów 2015. Obowiązkowy egzamin maturalny z języka angielskiego w 2015 roku
        • Regionalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych – wybrane aspekty
          • Regionalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych – wybrane aspekty
        • Raport z ewaluacji bieżącej projektów konkursowych Działania 3.5 POKL. Uwarunkowania i efekty wspomagania pracy S/P
          • Raport z ewaluacji bieżącej projektów konkursowych Działania 3.5 POKL. Uwarunkowania i efekty wspomagania pracy S/P
        • Rynek pracy a kompetencje Polaków – wybrane wyniki badania postPIAAC
          • Rynek pracy a kompetencje Polaków – wybrane wyniki badania postPIAAC
        • Bilans zmian instytucjonalnych
          • Bilans zmian instytucjonalnych. Polska oświata w okresie transformacji
        • Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego
          • Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego. Wnioski z badań przeprowadzonych przez Zespół Dydaktyk Szczegółowych IBE
        • Edukacja i rynek pracy
          • Edukacja i rynek pracy
        • Popyt na kompetencje i kwalifikacje oraz ich podaż – wnioski z badań
          • Popyt na kompetencje i kwalifikacje oraz ich podaż – wnioski z badań
      • Raport o stanie edukacji
        • Raport o stanie edukacji 2014 - Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej
        • Raport o stanie edukacji 2013 - Liczą się nauczyciele,
        • Raport o Stanie Edukacji 2012. Liczą się efekty.
          • Spis treści
          • Rozdział I
          • Rozdział II
          • Rozdział III
          • Rozdział IV
          • Rozdział V
          • Rozdział VI
        • Raport o stanie edukacji 2011. Kontynuacja przemian
        • Raport o Stanie Edukacji 2010
      • Raport analityczny
        • Podstawy programowe w zakresie przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach
          • Podstawy programowe w zakresie przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach
        • Polityka językowa w Europie. Raport Analityczny
        • Perspektywy indywidualizacji kształcenia. Raport o stanie badań.
      • Raport z wizyty studyjnej
        • Przedmioty przyrodnicze w wybranych krajach - raport z wizyty studyjnej w Finlandii
        • Przedmioty przyrodnicze w wybranych krajach - raport z wizyty studyjnej w Anglii
      • Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”
      • Raport z badania systemu kształcenia zawodowego i jego interesariuszy przy wykorzystaniu metod jakościowych.
    • Artykuły
      • Adaptacja dziecka trzyletniego do środowiska przedszkolnego
      • Zrównywanie wyników testowania. Definicje i przykłady zastosowania
      • Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Wykształcenia ISCED: wzorzec z Sevrès czy wymysł Szatana?
      • Badania – polityka społeczna – polityka edukacyjna – Potrzeby praktyki
      • Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2002–2010 na wspólnej skali
      • Przykład powinien być tylko przykładem, czyli jakie zadania naprawdę sprawdzają umiejętności
      • Jak sprawdzane jest myślenie chronologiczne?
      • Dwucyfrowe kodowanie zadań z matematyki
      • Ocenianie rozprawki egzaminacyjnej, czyli od klucza do skali
      • Lekcja języka angielskiego z perspektywy uczniów klas trzecich gimnazjów
      • Ocena poprawności językowej prac egzaminacyjnych uczniów III klasy gimnazjum
    • Inne publikacje
      • Jak nauczyciel może wspomagać rozwój dzieci z zaburzeniami językowymi i ryzykiem zaburzenia uczenia się?
      • Matematyka od nowa
      • EduMod: Model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki. Raport podsumowujący projekt
      • EduMod: Model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki. Podręcznik użytkownika
      • Rozwój społeczno-emocjonalny w pierwszych sześciu latach życia. Perspektywa jednostki, rodziny i społeczeństwa
      • Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną - broszura informacyjna
      • Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną. Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów
      • Jak napisać dobre streszczenie? Poradnik dla ucznia (i nauczyciela)
      • Jak przygotować i napisać interpretację? Poradnik
      • Jak przygotować i napisać rozprawkę maturalną? Poradnik
      • Edukacja przyrodnicza w Polsce – doskonalimy to, co dobre. Broszura informacyjna
      • Diagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku 
od 1,5 do 5,5 lat - opracowanie
      • SLI – specyficzne zaburzenia językowe. Podstawowe informacje dla rodziców i nauczycieli - broszura
      • Czy moje dziecko jest zagrożone dysleksją? - broszura
      • Katalog metod diagnozy rozwoju poznawczego dziecka na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
      • Dziecko przedszkolne. Jakie jest? Jak możemy wspierać jego rozwój? - broszura
      • Pierwszy rok życia dziecka - broszura
      • Małe dziecko (2.–3. rok życia) Jakie jest? Jak możemy wspierać jego rozwój? - broszura
      • Przyrodnicza edukacja pozaformalna wspiera szkoły w Polsce
      • Koszty edukacji ponadgimnazjalnej i policealnej - raport
      • Przedmioty przyrodnicze poza szkołą - poradnik IBE dla nauczycieli
      • Co wiemy o sześciolatkach w szkole na podstawie badań?
      • Koszty edukacji od przedszkola do gimnazjum
      • Uczymy myślenia. Zadania na lekcje przedmiotów przyrodniczych – najnowsza książka Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych
      • Rekomendacje - wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz organizacja szkoleń dla nauczycieli (gimnazja)
      • Rekomendacje - wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz organizacja szkoleń dla nauczycieli (szkoły ponadgimnazjalne)
      • Projekt dokumentu wiodącego w Perspektywie Uczenia się Przez Całe Życie
      • Droga edukacyjna sześciolatków – szkoła czy przedszkole. Rekomendacje dla polityki edukacyjnej.
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
      • Znaczenie edukacji przedszkolnej
        • Znaczenie edukacji przedszkolnej
      • Sześciolatek w szkole. Co może zrobić szkoła?
        • Sześciolatek w szkole. Co może zrobić szkoła?
      • Sześciolatek w szkole. Co mogą zrobić rodzice?
        • Sześciolatek w szkole. Co mogą zrobić rodzice?
      • Sześciolatek w szkole. Co może zrobić nauczyciel?
        • Sześciolatek w szkole. Co może zrobić nauczyciel?
      • Sześciolatek w szkole. Co możemy zrobić wszyscy razem?
        • Sześciolatek w szkole. Co możemy zrobić wszyscy razem?
      • Znajomość języków obcych wśrod 15-latków
        • Znajomość języków obcych wśród 15-latków
      • Sześciolatek w szkole. Jak uczą się dzieci?
        • Sześciolatek w szkole. Jak uczą się dzieci?
    • Niezbędnik Dobrego Nauczyciela
      • Seria 1. Rozwój w okresie dzieciństwa i dorastania
        • Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 1. Rozwój w okresie dzieciństwa i dorastania
      • Seria 2. Opieka i wychowanie w okresie dzieciństwa i dorastania
        • Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 2. Opieka i wychowanie w okresie dzieciństwa i dorastania
      • Seria 3. Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania
        • Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 3. Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania
      • Seria 4. Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania
        • Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 4. Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania
  • Konkursy
  • Dobre praktyki Link opens new window
  • Metodologia - studia
  • COM_CONTENTTEMPLATER
  • Matematyka - matura

Zespół SUEK

  • Kontakt
  • Skład

  • SUEK

Top Menu

  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
    • Dr hab. Michał Federowicz
    • Dr Michał Sitek
    • Zbigniew Stępniewski
    • Dr hab. Krzysztof Biedrzycki
    • Prof. dr hab. Anna Izabela Brzezińska
    • Dr Agnieszka Chłoń-Domińczak
    • Prof. dr hab. Jolanta Choińska – Mika
    • Dr hab. Roman Dolata
    • Dr Mikołaj Herbst
    • Marcin Karpiński
    • Dr Agnieszka Kopańska
    • Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis
    • Dr Elżbieta Barbara Ostrowska
    • Dr Artur Pokropek
    • Dr hab. Urszula Sztandar-Sztanderska
    • Dr Henryk Szaleniec
    • Dr Magdalena Szpotowicz
    • Dr Dominika Walczak
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

  • Patronat IBE - formularz zgłoszeniowy
  • UDE
  • BECKER
  • BECKER Konferencja
  • BNM
  • SEON
  • BPN
  • Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno – zawodowego
  • badanie-wspolpracy
  • transmisja
  • konkurs
  • Zyczenia
  • konkursldh
  • konkursws
  • zadania
    • baza zadań
  • TALIS
  • Nauczanie wczesnoszkolne
  • Termin LDH przesunięty
  • konferencje sierpień 2014
  • szkołaLDH
  • PIAAC-postPIAAC
  • Raport-bunjo1
  • Badanie
    • Monitorowanie losów absolwentów uczelni z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Część 3
    • Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Część 2
    • Badania przesiewowe dotyczące rozwoju mowy dzieci w wieku od 2 do 3 lat
    • Komputerowa Ocena Funkcji Fonologicznych FUNFON
    • Diagnoza umiejętności szóstoklasistów (DUSZA)
    • Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych
    • Badanie nauczania filozofii w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych
    • Badanie losów absolwentów szkół zawodowych
    • Badania czytelnictwa dzieci i młodzieży
    • Badanie jakościowe dotyczące organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach
    • Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli a szanse na szkolnym i pozaszkolnym rynku pracy
    • Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy wśród uczniów, nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
    • Średniookresowe efekty zmian w sieci szkolnej
    • Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście jakości edukacji
    • Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
    • Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
    • Badanie rozwoju mowy dzieci w wieku od 8 miesięcy do 3 lat
    • Badanie umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum
    • Analiza wpływu programów rozwojowych w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych na podniesienie jakości nauczania w szkołach
    • Badania obserwacyjne, jakościowe i ilościowe procesu dydaktycznego w szkołach podstawowych
    • Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL
    • Badanie postaw, potrzeb i oczekiwań młodych dorosłych i rodziców uczniów w wieku szkolnym dotyczące edukacji w zakresie rozwoju psychoseksualnego człowieka
    • Finansowanie edukacji wyższej w wybranych krajach europejskich. Od modelu egalitarnego do elitarnego
    • Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Uwarunkowania umiejętności komunikacyjnych dziecka
    • Ewaluacja wewnętrzna projektu EWD
    • Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
    • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
    • Efekty wychowawcze szkoły - test funkcjonowania moralnego (EWS)
    • Przygotowanie i pilotaż Testu Pamięci Roboczej dla uczniów szkoły podstawowej oraz gimnazjum
    • Standaryzacja baterii narzędzi do diagnozy psychospołecznego funkcjonowania dziecka w wieku 1,5 – 5,5 l. (18-66 mieś.)
    • Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa)
    • Włączający system edukacji i rynku pracy - rekomendacje dla polityki publicznej
    • Badanie umiejętności mówienia (BUM)
    • Szkoła - rodzice - społeczność lokalna
    • 'Ewaluacja rządowego programu "Cyfrowa szkoła”
    • Badanie potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i matematyki w zakresie rozwoju zawodowego
    • Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno – zawodowego
    • Badanie nauczania matematyki w szkole podstawowej
      • Termin
      • Kontakt
    • Badanie ścieżek edukacyjnych niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów
    • Wykorzystanie ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej przez szkoły
    • Model dla edukacji
    • Badanie Ekonomicznych Uwarunkowań Celów i Kierunków Alokacji Nakładów na Edukację Realizowanych przez Podmioty Publiczne i Prywatne w Polsce (BECKER) (2)
    • Badanie efektywności nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej
    • Dobre praktyki w nauczaniu historii
    • Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
    • Laboratorium Mikrobadań IBE
    • Badanie dydaktyki szczegółowej matematyki w gimnazjum
    • Badanie uczenia się i nauczania języków obcych w gimnazjum
    • Badanie procesu wdrażania reformy wyrównywania szans edukacyjnych
      • Cel badania
      • Metodologia
      • Wnioski
    • Badanie realizowane w ramach projektu SHARE
    • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
    • Finansowanie i zarządzanie oświatą przez jednostki samorządu terytorialnego
    • Wydatki edukacyjne gospodarstw domowych i ich uwarunkowania
    • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
    • Szkoła samodzielnego myślenia
    • Analiza regulacji prawnych zawodu nauczyciela w Polsce
    • Analiza regulacji prawnych zawodu nauczyciela w Polsce (2)
    • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
    • Badanie początkujących nauczycieli
    • Zarządzanie kompetencjami w uczeniu się przez całe życie
    • PIAAC
    • Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów szkół podstawowych w klasach I-III
    • Badanie realizacji nowej podstawy programowej z historii w gimnazjum
    • Badanie otoczenia instytucjonalnego placówek edukacyjnych
    • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
    • Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji pracowników samorządu lokalnego i administracji rządowej
    • Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół - badanie zapotrzebowania na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą
    • Uwarunkowania decyzji edukacyjnych – badanie panelowe gospodarstw domowych
    • TALIS 2013
    • Analiza funkcjonowania nauczania przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach
    • Analiza porównawcza podstaw programowych wybranych krajów i polskiej podstawy programowej w zakresie przedmiotów przyrodniczych
    • Zrównanie wyników egzaminów zewnętrznych
    • Podstawa programowa i rozwój dydaktyk przedmiotowych w opiniach nauczycieli, dyrektorów szkół oraz uczniów
    • Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych
    • Badanie szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia
    • Wewnątrzszkolny system oceniania
    • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Osób Dorosłych - PIAAC
    • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
    • Europejskie Badanie Kompetencji Językowych
  • ZUP
  • Ewaluacja Wewnątrzszkolna
  • Pep
  • Poradnie
  • ICILS-2014
  • Liderzy
    • Dr Artur Pokropek
    • Dr Dominika Walczak
    • Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis
    • Dr Agnieszka Kopańska
    • Dr Mikołaj Herbst
    • Dr hab. Krzysztof Biedrzycki
    • Prof. dr hab. Anna Izabela Brzezińska
    • Dr hab. Urszula Sztandar-Sztanderska
    • Dr Agnieszka Chłoń-Domińczak
    • Dr hab. Roman Dolata
    • Dr hab. Michał Federowicz
    • Dr Magdalena Szpotowicz
    • Dr Henryk Szaleniec
    • Dr Michał Sitek
    • Zbigniew Stępniewski
    • Dr Elżbieta Barbara Ostrowska
    • Marcin Karpiński
    • Prof. dr hab. Jolanta Choińska – Mika
  • Przyrodnicze podstawy programowe
  • Raport TALIS 2013
  • UDE raport - 1 runda
  • Konferencja OzN
  • konferencjaPJP
  • Raport-bum1
  • Przedmioty przyrodnicze poza szkołą - poradnik IBE dla nauczycieli
  • Badanie otoczenia instytucjonalnego przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów
  • pracowniatestow
  • Model dla edukacji
  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD

Top Menu konferencje

  • IBE
  • Konferencja podsumowująca
  • Prelegenci
  • Materiały
  • Kontakt
  • Zadaj pytanie

  • IBE
  • Zaproszenie

  • Konferencja ICT
  • Konferencje regionalne

Badanie SUEK

  • O badaniu
  • Aktualności
    • Zakończenie projektu.
    • Podziękowania za udział w konferencji
    • Zaproszenie na konferencję
    • Wyniki konkursu „Dyskusja przy stole”
    • Rozpoczęcie 7 etapu badania
    • Etap 7
    • Testy osiągnięć szkolnych
    • Etap 6
    • Badanie obserwacyjne
    • Etap 3
    • Cel i metodologia badania
    • Adaptacja testów psychologicznych
  • Metodologia
  • Narzędzia badawcze
  • Obserwacje
    • Obserwacje
    • I Badanie pilotażowe 2012 rok
    • II Badanie pilotażowe 2013 rok
    • Badanie główne w klasach V 2013 rok
  • Bazy danych
  • Publikacje
 

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...