BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Badanie nauczania matematyki w szkole podstawowej

Opublikowano: 11 Paź 2013
  • Badanie nauczania matematyki w szkole podstawowej
  • Termin
  • Kontakt
Strona 1 z 3

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje projekt pt. „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”. Jest to projekt systemowy realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty.

Celem głównym badania nauczania matematyki w szkole podstawowej jest określenie stanu realizacji podstawy programowej w zakresie wymagań odnoszących się do matematyki.

Badaniem objętych zostanie 40 szkół podstawowych w 4 województwach: dolnośląskim, mazowieckim, podlaskim, pomorskim:
•    20 oddziałów klas III
•    20 oddziałów klas V

W każdej szkole do badania wybrany zostanie jeden oddział danej klasy oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej lub matematyki prowadzący w tym oddziale regularne lekcje matematyki (uczy minimum drugi rok w tym samym oddziale klasowym).
W każdym oddziale klasowym, zostaną przeprowadzone:

  1. obserwacje czterech kolejnych lekcji edukacji matematycznej lub matematyki prowadzonych przez nauczyciela uczestniczącego wraz z oddziałem klasowym w badaniu zgodnie z zasadami i formularzami obserwacji opracowanymi przez badaczy IBE.
  2. badanie nauczycieli – wywiad indywidualny.
  3. badanie uczniów klas V szkoły podstawowej - wywiady indywidualne z dwoma uczniami z każdego oddziału klasowego. Uczniowie wytypowani do badania są minimum drugi rok szkolny uczniami danego oddziału klasowego.
  4. badanie rodziców uczniów klas III szkoły podstawowej - wywiady indywidualne z dwoma rodzicami z każdego oddziału klasowego (rodzice wytypowani do badania są rodzicami uczniów, którzy należą do danego oddziału klasowego minimum drugi rok szkolny).
  5. badanie uczniów (klasy III, V szkoły podstawowej) - ankieta audytoryjna realizowana. Kwestionariusz ankiety dla uczniów klasy III jest dostosowany do wieku badanych uczniów.
  6. badanie uczniów – badanie fokusowe z minimum pięcioma uczniami z każdego oddziału klasowego (klasy III, V szkoły podstawowej).
  7. przeprowadzenie testu matematycznego wśród uczniów (klasy III, V). Test matematyczny został przygotowany przez badaczy Pracowni Matematyki Instytutu Badań Edukacyjnych.

    Badania przeprowadzą przeszkoleni ankieterzy we wcześniej ustalonym, dogodnym dla nauczyciela, rodziców i uczniów terminie i miejscu w taki sposób, aby czynności związane z ich przebiegiem nie zakłócały procesu dydaktycznego.
  • poprz.
  • nast. »»

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Uczenie i nauczanie matematyki - relacja z konferencji "Zawód nauczyciel"
  • Międzynarodowe badanie KeyCoNet – Twój głos ma znaczenie!
  • Baza Dobrych Praktyk wyróżniona przez KeyCoNet
  • Naukowcy o szczegółach badania PISA - zapis wideo całej konferencji

Publikacje

  • Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa. Raport z badania
  • Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012
  • Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie szkół stowarzyszeniom
  • Nauczanie matematyki w gimnazjum - raport

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Badanie dydaktyki szczegółowej matematyki w gimnazjum
  • Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
  • Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy wśród uczniów, nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
  • Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa)

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...