Testy osiągnięć szkolnych
- Opublikowano: 27 Sty 2014
Na jesieni 2013 r. firma Millward Brown, będąca Wykonawcą badania pn. „Konstrukcja Testu Osiągnięć Szkolnych – TOS6”, przeprowadziła ogólnopolskie badanie pilotażowe z udziałem uczniów którzy w roku szkolnym 2013/2014 uczęszczali do pierwszych klas gimnazjów.
W badaniu udział wzięło 100 gimnazjów z całej Polski. Przebadano 3464 uczniów ze 170 oddziałów klasowych. W ramach badania testowano umiejętności matematyczne uczniów oraz ich umiejętności w zakresie języka polskiego - świadomość językową i umiejętność czytania. Każdemu uczniowi, który brał udział w badaniu, przyporządkowano w sposób losowy zestaw czterech zeszytów testowych . Na potrzeby badania skonstruowano ponad 600 zadań w obszarze badanych umiejętności.
W styczniu 2014 roku zakończono kodowanie odpowiedzi uczniów i rozpoczęto proces skalowania testów. Kolejnym krokiem będzie wybór zadań, konstrukcja testów i sprawdzenie ich właściwości psychometrycznych.
Planowane jest wykorzystanie skonstruowanych testów w VII etapie Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia. Pomiar umiejętności uczniów w szóstej klasie będzie drugim pomiarem osiągnięć szkolnych w ramach badania podłużnego. Pierwszy pomiar osiągnięć szkolnych odbył się, gdy badana próba uczniów ukończyła edukację w klasie trzeciej szkoły podstawowej.
Jeszcze raz pragniemy podziękować wszystkim Dyrektorom szkół za wyrażenie zgody na udział w tym badaniu!
.