BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wizyta studyjna we Francji

Opublikowano: 21 Maj 2011

W dniach od 3 do 11 kwietnia 2011 r. dwuosobowa grupa pracowników Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE uczestniczyła w wizycie studyjnej we Francji: w Grenoble, Chamberry i w Paryżu.

.

Głównym celem wizyty było zapoznanie się z funkcjonowaniem francuskiego systemu oświaty na poziomie ISCED2 w praktyce, w szczególności poznanie metod i form pracy oraz sposobów oceniania uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych. W ramach wizyty zrealizowano szereg spotkań: z inspektorami edukacyjnymi okręgu Grenoble, z Michelem Grangeat z Pracowni Kształcenia Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Grenoble oraz pracującym w Międzynarodowym Ośrodku Badań Pedagogicznych (CIEP) M. Hervé Lesnard, zajmującym się tworzeniem szkolnych programów nauczania przedmiotów przyrodniczych.

W czasie wizyty pracownikom PPP IBE, Marcinowi Chrzanowskiemu oraz Piotrowi Walickiemu, towarzyszyła w roli tłumaczki pani Monika Matysiak, która pomogła przeprowadzić szereg wywiadów z nauczycielami, dyrektorami szkół i innymi osobami ze środowiska edukacyjnego oraz tłumaczyła wypowiedzi uczniów i nauczycieli podczas obserwacji zajęć edukacyjnych.

W trakcie pobytu w Grenoble zespół odwiedził 3 szkoły prowadzące zajęcia na poziomie ISCED2 – College de Gresivandan w St. Ismier, College Munch Grenoble, College de Jean Villar w Grenoble.

  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title


Zespół przeprowadził obserwację lekcji w zakresie biologii (nauka o życiu i ziemi), chemii i fizyki (w zakresie przedmiotu fizyka z chemią), także oraz geografii (w zakresie przedmiotu historia z geografią).

Materiały dydaktyczne w postaci testów przygotowanych przez nauczycieli, scenariuszy lekcji, narodowego testu Brevet, oraz dokumenty związane z ocenianiem uczniów są tłumaczone i analizowane pod kątem kształtowania ważnych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych umiejętności. Dodatkowo przygotowywany jest raport z wizyty studyjnej.

Wizyta była częścią badania "Analiza funkcjonowania nauczania przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach" realizowanego w ramach projektu systemowego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...