BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Matematyka od nowa

Opublikowano: 23 Lip 2015

IBE broszura Matematyka od nowa 1Znaczenie jakości edukacji od początkowego jej etapu ma istotny wpływ na późniejsze wybory edukacyjne młodych ludzi i ich szanse na rynku pracy. Dlatego też tak ważne jest podejmowanie starań, by poprawić poziom kształcenia, w tym poziom umiejętności matematycznych uczniów, bo od nich zależy logiczne myślenie czy twórcze podejście do rozwiązywania problemów, zdolności syntetyczne i analityczne.

Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi badania i analizy, które dotyczą umiejętności matematycznych uczniów, a także przeprowadza pogłębione analizy wyników egzaminacyjnych.

Eksperci zatrudnieni w IBE zrealizowali m.in. Ogólnopolskie badanie umiejętności trzecioklasistów (OBUT), Diagnozę kompetencji gimnazjalistów (DKG), Program międzynarodowej oceny umiejętności uczniów (PISA) czy projekt Edukacyjna wartość dodana (EWD).

Wnioski z badań i analiz pokazują, co trzeba zmienić w sposobie nauczania matematyki. IBE efektywnie
wdraża zmiany w nauczaniu matematyki poprzez:
• diagnozę potrzeb uczniów i nauczycieli,
• prowadzenie warsztatów,
• monitoring rezultatów podjętych działań.

Takie kompleksowe podejście badawczo–wdrożeniowe prowadzi do realnej poprawy pracy szkoły
i osiągania lepszych wyników przez uczniów.

pobierz broszurę [PDF, 2,3MB]

.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...