BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Jak to się robi w Ameryce – analiza sieci społecznych

Opublikowano: 14 Cze 2012

Aleksandra Jasińska z Pracowni SUEK odbyła w dniach 28.05–09.06.2012 wizytę studyjną na Uniwersytecie Michigan w Ann Arbor połączoną z warsztatami poświęconymi problematyce analizy sieci społecznych.Celem wizyty była konsultacja merytoryczna planu analizy danych zebranych przez Pracownię SUEK (m.in. badania socjometrycznego uczniów) oraz koncepcji badania sieci społecznych wśród uczniów, nauczycieli, dyrektorów i rodziców, będącego ważnym elementem prowadzonego badania podłużnego.

Konsultacje te odbywały się w ramach seminariów i warsztatów organizowanych przez Inter-University Consortium for Political and Social Research na Uniwersytecie Michigan. Spotkania prowadzili eksperci w dziedzinie analiz sieci społecznych: Stanley Wasserman, Hank Green i Anne McCranie.

Tematyka warsztatów obejmowała: wprowadzenie do teorii sieci społecznych; metody zbierania danych sieciowych; wprowadzenie do teorii grafów i wykorzystanie grafów skierowanych do badania teorii strukturalnych uwzględniających wzajemne powiązania między jednostkami w sieci; problematykę analiz podgrup i klik; zagadnienia ekwiwalencji aktorów i modelowania blokowego; wprowadzenie do analiz opartych na diadach i triadach; metodologię analiz sieci personalnych (ego-centred data); wykorzystywanie modeli takich jak p1, p* (the new exponential family of random graph distributions); metody analiz podłużnych danych sieciowych (takie jak: actor-oriented co-evolutionary models – SIENA); podstawowe i zaawansowane metody wizualizacji danych sieciowych. W trakcie warsztatów wykorzystywano oprogramowanie takie jak UCINET, Netdraw, Pajek, pnet, pakiety Statnet i Siena w R, Network Workbench.

.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...