BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Przedmioty przyrodnicze poza szkołą - poradnik IBE dla nauczycieli

Opublikowano: 20 Maj 2014
Z tej publikacji mogą skorzystać nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych. Będzie pomocna zarówno dla tych, którzy korzystają z możliwości edukacji pozaformalnej, jak i dla tych, którzy do tej pory jeszcze tego nie robili.Przedmioty przyrodnicze poza szkołą - poradnik
W poradniku „Przedmioty przyrodnicze poza szkołą czyli jak świadomie korzystać z oferty przyrodniczej edukacji pozaformalnej” Urszula Poziomek i dr Elżbieta Barbara Ostrowska podpowiadają nauczycielom, jak wybrać zajęcia oferowane przez różne ośrodki edukacji i jak ocenić, które z nich są wartościowe.

Autorki poradnika wskazują czytelnikom sposób sprawdzenia tego, czy zajęcia będą zgodne z podstawą programową i czy w jej cele wpisują się zaproponowane obserwacje i doświadczenia. Kryteria takiej oceny zajęć zostały wypracowane dzięki badaniu Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.

Ekspertki IBE zwracają też uwagę na to, że ośrodki edukacji pozaformalnej również kształtują i rozwijają kompetencje społeczne – umiejętność komunikowania się, współpracę w zespole czy prezentowanie rezultatów prac. 

Pobierz poradnik „Przedmioty przyrodnicze poza szkołą czyli jak świadomie korzystać z oferty przyrodniczej edukacji pozaformalnej” w wersji elektronicznej [PDF, 1,5 MB].

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...