Przedmioty przyrodnicze poza szkołą - poradnik IBE dla nauczycieli
- Opublikowano: 20 Maj 2014
W poradniku „Przedmioty przyrodnicze poza szkołą czyli jak świadomie korzystać z oferty przyrodniczej edukacji pozaformalnej” Urszula Poziomek i dr Elżbieta Barbara Ostrowska podpowiadają nauczycielom, jak wybrać zajęcia oferowane przez różne ośrodki edukacji i jak ocenić, które z nich są wartościowe.
Autorki poradnika wskazują czytelnikom sposób sprawdzenia tego, czy zajęcia będą zgodne z podstawą programową i czy w jej cele wpisują się zaproponowane obserwacje i doświadczenia. Kryteria takiej oceny zajęć zostały wypracowane dzięki badaniu Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
Ekspertki IBE zwracają też uwagę na to, że ośrodki edukacji pozaformalnej również kształtują i rozwijają kompetencje społeczne – umiejętność komunikowania się, współpracę w zespole czy prezentowanie rezultatów prac.
Pobierz poradnik „Przedmioty przyrodnicze poza szkołą czyli jak świadomie korzystać z oferty przyrodniczej edukacji pozaformalnej” w wersji elektronicznej [PDF, 1,5 MB].