BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Przedstawiciele pracowni historycznej w Macedonii

Opublikowano: 9 Wrz 2012

W ramach współpracy IBE z EUROCLIO członkowie Pracowni Historycznej - Jacek Staniszewski i Jakub Lorenc - zostali zaproszeni jako eksperci do udziału w seminarium i konferencji towarzyszących publikacji raportu A Key to Unlock the Past. History Education in Macedonia: An Analysis of Today, Suggestions for the Future (wersja PDF) dotyczącego edukacji historycznej w Macedonii. Raport został przygotowany w ramach projektu How to Teach Senitive Topics in Macedonia, ktory został przeprowadzony przez EUROCLIO i Macedońskie Stowarzyszenie Nauczycieli Historii (ANIM) dzięki finansowemu wsparcu Ambasady Belgii w Macdedonii, Norweskiemu Ministerstwu Sprawa Zagranicznych oraz Open Society Foundations.

euroclio macedonia_08.2012_03euroclio macedonia_08.2012_03

.

W trakcie międzynarodowego seminarium, które odbyło się 29 sierpnia 2012 w Centrum Informacji UE w Skopje, Jacek Staniszewski brał udział w dyskusji panelowej dotyczącej nauczania historii oraz wniosków i rekomendacji zawartych w raporcie. W trakcie wystąpień paneliści dzielili się swoimi wnioskami z lektury raportu. Dyskusja koncentrowała się głównie wokół pytania jak efektywnie uczyć historii w kraju zamieszkałym przez dwie, bardzo różne społeczność. Zwracano uwagę z jednej strony na historyczne doświadczenia Macedonii, a drugiej zaś na potrzebę przekonania nauczycieli do reformy i doprowadzenia do zgody odnośnie nauczanych tematów. Ważną część dyskusji stanowiła rozmowa na temat podręczników - procedur ich powstawania i możliwości ich swobodnego wyboru przez nauczycieli. Oprócz przedstawiciela IBE głos zabierali także zaproszeni eksperci z innych krajów: z Anglii, Ukrainy, Łotwy, Serbii i Holandii.

euroclio macedonia_08.2012_01euroclio macedonia_08.2012_01

W kolejnych dniach (30-31 sierpnia) członkowie Pracownii Historycznej uczestniczyli jako eksperci EUROCLIO w corocznej konferencji dla nauczycieli historii organizowanej przez ANIM. Uczestnicy konferencji brali udział w warsztatach i panelach prowadzonych przez specjalistów z Macedonii oraz przez ekspertów zagranicznych. Jacek Staniszewski i Jakub Lorenc przedstawili uczestnikom polski system edukacji historycznej w trakcie sesji plenarnej (prawie 100 uczestników, głównie nauczycieli historii z Macedonii). Ich prezentacja spotkała się ze sporym zainteresowaniem. Wobec faktu, że ogłoszony dzień wcześniej raport zwracał uwagę na znaczenie publikowania materiałów dla nauczycieli w internecie, szczególnie cenne okazały się doświadczenia IBE z przygotowywaniem materiałów wsparcia dla nauczycieli w postaci BND.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...