BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

O wczesnodziecięcej edukacji w Genewie

Opublikowano: 22 Wrz 2011

Projekty innych krajów i najnowsze badania dotyczące wczesnodziecięcej edukacji – to zagadnienia, które leżały w centrum zainteresowania członków delegacji IBE, która w dniach 15-18.09.2011 r. uczestniczyła w "EECERA annual conference- Education from birth: research, practices and educational Policy w Genewie".

Prof. Elżbieta Putkiewicz (UW), dr Barbara Murawska (UW) i Aleksandra Gajdała (IBE) były w Szwajcarii również po to, by nawiązać kontakty ze światowej sławy naukowcami zajmującymi się tą dziedziną i zaprosić ich na organizowane przez Instytut seminarium "Early Childhood Education in OECD Research – Starting Strong I, Starting Strong II".

Polska plasuje się na jednym z ostatnich miejsc na świecie, jeśli chodzi o edukację dzieci w wieku przedszkolnym. Tymczasem z badań wynika, że dzieci, które już od najmłodszych lat w niej uczestniczą, są znacznie lepiej przygotowane do życia społecznego i łatwiej przyswajają wiedzę, co ma pozytywne efekty w późniejszych latach życia. Z tego powodu, opierając się na dobrych praktykach innych krajów, eksperci edukacji wczesnodziecięcej pracują nad wdrożeniem programu rozwoju systemu opieki przedszkolnej w naszym kraju.

Członkinie delegacji zarekomendowały nawiązanie współpracy z prof. Johnem Bennett’em (OECD, University of London), jako głównym gościem - prelegentem na organizowanym przez IBE seminarium. Zaproponowały także dyskusję nad przyłączeniem się Polski do uczestnictwa w projekcie Starting Strong.

.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...