Maturalny esej z historii – jak powinien wyglądać i jak przygotować do tego uczniów
- Opublikowano: 14 Paź 2011
Historia jest najtrudniejszym przedmiotem gdyż wymaga od ucznia łączenia wielu bardzo zróżnicowanych umiejętności. Najtrudniejszym zaś elementem w uczeniu historii jest nauczenie pisania esejów – przekonywał prof. Geoff Stewart (Edexcel) podczas wykładów w ramach konferencji History National Teacher’s Conference w Londynie, która odbyła się 14.11.2011 r.
Podczas spotkania na temat esejów prof. Stewart przedstawił trudności jakie ten rodzaja pracy może stwarzać uczniom. Na kolejnym spotkaniu Sally Walker, prowadząca szkolenia dla nauczycieli w ramach zapoznania ich z wymaganiami egzaminacyjnymi AQA, przedstawiała, jak powinien wyglądać idealny esej maturalny. Wskazywała, jaki cel mają pytania (tematy) do esejów egzaminacyjnych na poziomie AS i A2 (odpowiednik polskiej matury). Odbyły się też spotkania poświęcone umiejętnościom, które są najważniejsze przy zdawaniu egzaminu AS oraz poświęcone Historical enquiry (opcjonalna część egzaminu A).
W konferencji wzięła udział delegacja IBE – Jacek Staniszewski i Jakub Lorenc. Konferencja była istotna dla Instytutu w kontekście dyskusji nad kształtem pracy pisemnej na egzaminie maturalnym. Pracownia Historii IBE przygotowuje również badanie jakości szkolnej edukacji historycznej.
.