BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Maturalny esej z historii – jak powinien wyglądać i jak przygotować do tego uczniów

Opublikowano: 14 Paź 2011

Historia jest najtrudniejszym przedmiotem gdyż wymaga od ucznia łączenia wielu bardzo zróżnicowanych umiejętności. Najtrudniejszym zaś elementem w uczeniu historii jest nauczenie pisania esejów – przekonywał prof. Geoff Stewart (Edexcel) podczas wykładów w ramach konferencji History National Teacher’s Conference w Londynie, która odbyła się 14.11.2011 r.

Podczas spotkania na temat esejów prof. Stewart przedstawił trudności jakie ten rodzaja pracy może stwarzać uczniom. Na kolejnym spotkaniu Sally Walker, prowadząca szkolenia dla nauczycieli w ramach zapoznania ich z wymaganiami egzaminacyjnymi AQA, przedstawiała, jak powinien wyglądać idealny esej maturalny. Wskazywała, jaki cel mają pytania (tematy) do esejów egzaminacyjnych na poziomie AS i A2 (odpowiednik polskiej matury). Odbyły się też spotkania poświęcone umiejętnościom, które są najważniejsze przy zdawaniu egzaminu AS oraz poświęcone Historical enquiry (opcjonalna część egzaminu A).

W konferencji wzięła udział delegacja IBE – Jacek Staniszewski i Jakub Lorenc. Konferencja była istotna dla Instytutu w kontekście dyskusji nad kształtem pracy pisemnej na egzaminie maturalnym. Pracownia Historii IBE przygotowuje również badanie jakości szkolnej edukacji historycznej.

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Laureaci trzeciej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii"
  • Co się zmieniło w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych - film
  • Dobre pomysły na nauczanie historii - zobacz nowy film
  • Przez pomysł do rozumu - podsumowanie konkursu „Lekcja dobrej historii"
  • Nowa podstawa programowa – jak zmieniło się nauczanie historii w gimnazjach?

Publikacje

  • Dobre praktyki w nauczaniu historii
  • Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
  • Badanie umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum
  • Dobre praktyki w nauczaniu historii
  • Pracownia Historii

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...