BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

PPP IBE na spotkaniu pracowników parków narodowych zajmujących się edukacją przyrodniczą.

Opublikowano: 23 Kwi 2013

W dniu 19 kwietnia 2013 roku Urszula Poziomek i Martyna Studzińska z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE na zaproszenie Wydziału Parków Narodowych Departamentu Leśnictwa i Ochrony Przyrody Ministerstwa Środowiska wzięły udział w spotkaniu pt. „Nowe kierunki w edukacji ekologicznej”, prezentując wyniki, wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonego przez PPP IBE badania „Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej”. W badaniu wzięło udział 16 parków narodowych - w I etapie, w II etapie (badanie pogłębione) – 7 parków narodowych.

.

Wystąpienie było przygotowane pod kątem oczekiwań odbiorców – pracowników parków narodowych. Byli oni zainteresowani wynikami badania, rozumieniu przez Pracownię pojęcia „dobre praktyki w systemie edukacji nieformalnej” (czym są, jak je definiować…), przedstawieniem i dyskusją na temat rekomendacji i przykładów dobrych praktyk w edukacji pozaformalnej oraz wnioskami dotyczącymi mocnych i słabych stron tej edukacji ze szczególnym uwzględnieniem parków narodowych.

Tematem, który w dużym stopniu był nowy zarówno dla Pracowni jak i dla uczestników spotkania był questing jako metoda prowadzenia zajęć edukacyjnych na terenie parku narodowego. W swoim wystąpieniu Urszula Poziomek i Martyna Studzińska przedstawiły próbę porównania questingu z metodą naukową. Stało się to przyczynkiem do ciekawej, owocnej dyskusji w czasie której uczestnicy uznali, że questing i kształtowanie umiejętności posługiwania się metoda naukową to dwa uzupełniające się działania dydaktyczne, które doskonale nadają się do prowadzenia zajęć przyrodniczych w edukacji pozaformalnej.

Uczestnicy spotkania uznali, że cenną wskazówką dla nich jest zwrócenie uwagi przez Pracownię na odnoszenie się w ofercie edukacyjnej do obowiązującej (już nie nowej) podstawy programowej - do tej pory większość pracowników liczyła raczej na nauczycieli, którzy korzystając z oferty odnosili treści i cele do zapisów podstawy programowej.
Upowszechnienie wyników badania, promocja działalności Instytutu i Pracowni to dodatkowe korzyści z tego spotkania. Pozytywny wydaje się fakt, że wyniki badania są interesujące nie tylko dla naukowców, ale również dla innych środowisk, zajmujących się edukację przyrodniczą.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...