BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Rozwój społeczno-emocjonalny w pierwszych sześciu latach życia. Perspektywa jednostki, rodziny i społeczeństwa

Opublikowano: 24 Kwi 2015
pdficon epub logo

Publikacja Rozwój społeczno-emocjonalny w pierwszych sześciu latach życia. Perspektywa jednostki, rodziny i społeczeństwa, autorstwa Magdaleny Czub i Joanny Matejczuk ma na celu przedstawienie wczesnego rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka, z uwzględnieniem szerokiego kontekstu społecznego, w którym rozwój ten zachodzi.

Głównym zamysłem autorek jest wypełnienie luki dotyczącej kompetencji społeczno-emocjonalnych w publikacjach odnoszących się̨ do funkcjonowania i rozwoju dzieci we wczesnym i średnim dzieciństwie oraz wprowadzenie do świadomości społecznej wagi i znaczenia mechanizmów wczesnego rozwoju społeczno-emocjonalnego.

Kolejne rozdziały książki omawiają problematykę: (1) ram teoretycznych dla ujmowania zjawisk rozwojowych, (2) złożoności definiowania kompetencji społecznych i emocjonalnych, (3) znaczenia wczesnego rozwoju społeczno-emocjonalnego dla dalszego funkcjonowania jednostki, (4) środowiskowych uwarunkowań rozwoju w tym obszarze oraz znaczenia kompetencji opiekuńczych i wychowawczych dorosłych, a także (5) przebiegu rozwoju procesów regulacji emocji i funkcjonowania społecznego od urodzenia do końca okresu przedszkolnego.

Jeden z rozdziałów zawiera omówienie wyników projektu badawczego realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych w latach 2013/2014, poświęconego zbieraniu danych na temat funkcjonowania społeczno-emocjonalnego małych dzieci w Polsce.

Pobierz publikację [pdf, 1.3 MB]

 

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • SALA jest ważna!

Publikacje

  • Badanie 6- i 7-latków – rok szkolny 2012/2013
  • Co wiemy o sześciolatkach w szkole na podstawie badań?
  • Diagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku 
od 1,5 do 5,5 lat - opracowanie
  • Dziecko przedszkolne. Jakie jest? Jak możemy wspierać jego rozwój? - broszura
  • Małe dziecko (2.–3. rok życia) Jakie jest? Jak możemy wspierać jego rozwój? - broszura

Zespoły, badania, ludzie

  • Badanie jakościowe dotyczące organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach
  • Prof. dr hab. Anna Izabela Brzezińska
  • Uwarunkowania umiejętności komunikacyjnych dziecka
  • Zespół Wczesnej Edukacji

Seminaria i konferencje

  • Cykl konferencji dla nauczycieli sześciolatków
  • Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej - konferencja

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...