Nauczanie przyjazne mózgowi
- Opublikowano: 4 Gru 2012
Co dzieje się w mózgu dziecka, gdy się uczy i jak tę wiedzę wykorzystać, by nauczać skuteczniej – na konferencji w Toruniu eksperci rozmawiali o neuroedukacji
.Rozwój neuronauk oraz metod neuroobrazowania umożliwia poznanie natury procesu zapamiętywania czy rozwiązywania problemów. Dzięki temu można zweryfikować tradycyjne metody nauczania i dostosować je do sposobu funkcjonowania mózgów uczniów. Można też spróbować rozwiązywać problemy pojawiające się w szkołach: znudzenie czy brak motywacji uczniów do przyswajania wiedzy. Neuroedukacja to młoda dziedzina nauki, dzięki której nauczyciele mogą dowiedzieć się, jak efektywniej nauczać dzięki wspomaganiu naturalnych procesów przyswajania wiedzy.
Na konferencji „Neurodydaktyka: w poszukiwaniu efektywniejszych koncepcji i metod nauczania. Nauczanie przyjazne mózgowi w teorii i praktyce”, która odbyła się 28 listopada w Toruniu, naukowcy zajmujący się neurobiologią, kognitywistyką i neurodydaktyką oraz nauczyciele, rozmawiali o najnowszych wynikach badań z tych dziedzin. Próbowali odpowiedzieć m.in. na pytania: na czym polega nauczanie przyjazne mózgowi, od czego zależy efektywność nauczania, dlaczego uczniowie w szkole tracą motywację i czy dobrze uczymy języków obcych.
IBE reprezentowała Jolanta Pisarek z Pracowni SUEK.