BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Nauczanie przyjazne mózgowi

Opublikowano: 4 Gru 2012

Co dzieje się w mózgu dziecka, gdy się uczy i jak tę wiedzę wykorzystać, by nauczać skuteczniej – na konferencji w Toruniu eksperci rozmawiali o neuroedukacji

.

Rozwój neuronauk oraz metod neuroobrazowania umożliwia poznanie natury procesu zapamiętywania czy rozwiązywania problemów. Dzięki temu można zweryfikować tradycyjne metody nauczania i dostosować je do sposobu funkcjonowania mózgów uczniów. Można też spróbować rozwiązywać problemy pojawiające się w szkołach: znudzenie czy brak motywacji uczniów do przyswajania wiedzy. Neuroedukacja to młoda dziedzina nauki, dzięki której nauczyciele mogą dowiedzieć się, jak efektywniej nauczać dzięki wspomaganiu naturalnych procesów przyswajania wiedzy.

Na konferencji „Neurodydaktyka: w poszukiwaniu efektywniejszych koncepcji i metod nauczania. Nauczanie przyjazne mózgowi w teorii i praktyce”, która odbyła się 28 listopada w Toruniu, naukowcy zajmujący się neurobiologią, kognitywistyką i neurodydaktyką oraz nauczyciele, rozmawiali o najnowszych wynikach badań z tych dziedzin. Próbowali odpowiedzieć m.in. na pytania: na czym polega nauczanie przyjazne mózgowi, od czego zależy efektywność nauczania, dlaczego uczniowie w szkole tracą motywację i czy dobrze uczymy języków obcych.

IBE reprezentowała Jolanta Pisarek z Pracowni SUEK.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...