BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Raport o stanie edukacji w Kancelarii Prezydenta

Opublikowano: 16 Cze 2011

W środę 15 czerwca w Kancelarii Prezydenta odbyła się debata "Szanse edukacyjne na obszarach wiejskich". Głównym tematem dyskusji była poprawa jakości edukacji na wsiach i związane z tym wyrównywanie szans między uczniami z obszarów wiejskich a tymi, którzy uczą się w miastach. Była to kolejna dyskusja w ramach Forum Debaty Publicznej z cyklu "Potencjał obszarów wiejskich szansą rozwoju".

.

 

Podczas Forum prezydent otrzymał z rąk dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych Michała Federowicza "Raport o stanie edukacji 2010 - Społeczeństwo w drodze do wiedzy", który na początku czerwca zaprezentowano na pierwszym Kongresie Polskiej Edukacji w Warszawie. Raport stwierdza m.in., że dzieci z obszarów wiejskich mają mniejsze szanse edukacyjne i są w większym stopniu zagrożone wykluczeniem społecznym.

Według ekspertów IBE, obszary wiejskie charakteryzują się niższym poziomem wykształcenia ludności, niższym poziomem dochodów, gorszymi warunkami życia i utrudnionymi możliwościami zaspokajania potrzeb. Od tej reguły są wyjątki - na obszarach wiejskich występują też bogate gminy wiejskie, których standard życia nie odbiega od standardu w miastach.

- W ostatnim czasie zauważamy jednak poprawę tej sytuacji. Okazuje się, że aspiracje edukacyjne ludności wiejskiej nie ustępują aspiracjom mieszkańców miast - powiedział Federowicz. W jego ocenie wiąże się to ze wzrostem osób z wyższym wykształceniem, którzy mieszkają na wsiach - z 216 tys. w 1995 r. do 852 tys. w 2009 r.

Więcej...

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...