Seminarium - Jak zmieniają się umiejętności uczniów od 2000 roku
- Opublikowano: 9 Lut 2011
10 lutego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w Warszawie odbyło się seminarium, na którym ogłoszono wyniki dotyczące postępu edukacji na świecie w latach 2000-2009.
.
Andreas Schleicher |
Program Międzynarodowej Oceny Uczniów (Programme for International Student Assessment PISA) to jeden z najważniejszych programów badawczych w zakresie edukacji, koordynowany przez OECD i realizowany w ponad 60 państwach świata. Badania PISA koncentrują się na kluczowych kompetencjach młodzieży – badają stopień przygotowania młodzieży do życia w społeczeństwie i gospodarce opartej na wiedzy. Pozwalają zatem na sprawdzenie czy system edukacji odpowiada na wyzwania współczesnego świata.
Seminarium zainaugurował Prezes Rady Ministrów, Donald Tusk.
Informacje dla prasy |
|
Udział w nimi wzięli m.in. minister edukacji Katarzyna Hall, przewodniczący Stałego Komitetu Rady Ministrów Michał Boni,szef Zespołu Analiz i Wskaźników w Dyrektoriacie ds. Edukacji OECD Andreas Schleicher oraz dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych Michał Federowicz odpowiedzialny za polski zespół PISA.
W pierwszej części eksperci OECD przedstawili wyniki badania PISA z 2009 roku. Poniżej publikujemy ich prezentacje:
- Wyniki badania PISA 2009 – Andreas Schleicher, Szef Zespołu Analiz i Wskaźników, Dyrektoriat ds. Edukacji, OECD [do pobrania]
- Trendy w uczeniu – jak zmieniają się wyniki uczniów od 2000 r. – Maciej Jakubowski, Zespół Analiz i Wskaźników, Dyrektoriat ds. Edukacji, OECD [do pobrania]
W sesji popołudniowej omówione zostały wyniki wybranych krajów, które osiągnęły znaczącą poprawę osiągnięć uczniów w latach 2000 – 2009. Wyniki uczniów polskich zaprezentował dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych Michał Federowicz.
Od lewej: minister Katarzyna Hall, dyrektor IBE Michał Federowicz, Nina Jude, Gabor Halasz oraz Carlos Pinto Ferreira |
Prezentacje sesji popołudniowej:
- Polska – Michał Federowicz, Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) [do pobrania]
- Niemcy – Nina Jude, Niemiecki Instytut Badań Edukacyjnych (DIPF) [do pobrania]
- Węgry – Gabor Halasz, ELTE Uniwersytet Budapeszteński [do pobrania]
- Portugalia – Carlos Pinto Ferreira, Dyrektor Departamentu Statystyki i Planowania (GEPE), Ministerstwo Edukacji oraz Anabela Serrão, Departament Ewaluacji Uczniów (GAVE), Ministerstwo Edukacji [do pobrania]
Seminarium zostało zorganizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych w ramach cyklu „Badania i polityka edukacyjna”.