BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

2nd World Conference on New Trends In Science Education

Opublikowano: 8 Lip 2013

W dniach 2-5 lipca 2013 roku Małgorzata Musialik, Urszula Poziomek i Martyna Studzińska z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE uczestniczyły w międzynarodowej konferencji poświęconej nowym trendom w edukacji przyrodniczej 2nd World Conference on New Trends In Science Education, (WCNTSE), która odbywała się pod hasłem Science education In the face of social change.

.

Konferencja zorganizowana została przez Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie we współpracy z Dokuz Eylül University oraz Izmir University (Izmir, Turcja).

W programie konferencji znalazły się sesje poświęcone takim tematom jak Science and Society, Students’ Knowledge, Skills and Attitudes, Media and Mediation, Strategies of Science Education oraz Science Teacher Training.

W konferencji wzięli udział naukowcy zajmujący się problematyką edukacyjną z Francji, Czech, Turcji, Niemiec, Szwajcarii, Argentyny, Bułgarii, Wielkiej Brytanii, USA i Polski. 

Przedstawicielki PPP IBE przedstawiły na konferencji dwa postery:

  • Scientific non-formal education, the way of disseminating scientific skills, autorstwa Barbary Ostrowskiej, Urszuli Poziomek i Martyny Studzińskiej,
  • Implementing POGIL approach in science education. A low-cost alternative to the chemical experiments recommended in the Polish core curriculum at ISCED 2 level, autorstwa Małgorzaty Musialik, Enzo.B. Arevalo-Garcia, Marcina M. Chrzanowskiego, Irminy Buczek i Barbary Ostrowskiej.

Ponadto, Martyna Studzińska przedstawiła na sesji tematycznej Science and Society prezentację ustną autorstwa B. Ostrowskiej, U. Poziomek i M. Studzińskiej pt. Where do students’ get scientific knowledge from? W swoim wystąpieniu M. Studzińska przedstawiła wyniki badań realizowanych przez PPP, tj. Laboratorium myślenia i Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Omówiła także występowanie błędnych przekonań wśród uczniów (ang. misconceptions) oraz rolę szkoły w ich rozwiązywaniu. 

Uczestnicy konferencji mogli zapoznać się z wynikami badań prowadzonych przez ośrodki edukacyjne w różnych krajach europejskich oraz z innowacyjnymi rozwiązaniami realizowanymi przez przedstawicieli różnych nurtów dydaktycznych w Polsce i na świecie , a także nawiązać cenne kontakty w celu dalszej wymiany wiedzy i doświadczeń. Przedstawicielki PPP IBE nawiązały kontakty z badaczami zajmującymi się m.in. błędnymi przekonaniami uczniów (misconceptions), zmianami w podstawach programowych dla przedmiotów przyrodniczych oraz przyrodniczą edukacją pozaformalną, które powinny przynieść owocną wymianę informacji i doświadczeń w tych obszarach.

Więcej o konferencji: http://wcntse.up.krakow.pl/

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...