BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Jakie są słabe i mocne strony nauczania polonistycznego

Opublikowano: 5 Lis 2012

Rozpoczęło się badanie „Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej”. Obejmie wybrane szkoły z całego kraju

.

Badanie IBE ma zidentyfikować mocne i słabe strony nauczania języka polskiego na III etapie edukacji. Jego ważnym efektem będzie też określenie szans i zagrożeń związanych z wdrażaniem nowej podstawy programowej z języka polskiego. Objętych zostanie nim 15 tysięcy gimnazjalistów.

Dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice wypełnią ankiety. Badaczy interesować będzie m.in. to, czy chodzą do kina, czytają książki. Nauczyciele będą także pytani o dokształcanie. W ramach głównego badania na lekcjach pojawią się obserwatorzy. Uczniowie wypełnią też rodzaj testu oraz wezmą udział w wywiadach, które przeprowadzą z nimi naukowcy.

Badacze zakładają, że dowiedzą się dzięki temu, jak wygląda nauczanie języka polskiego w gimnazjach i jak nauczyciele realizują nową podstawę programową. Bowiem same wyniki egzaminów gimnazjalnych takiej wiedzy nie dostarczają.

Badanie potrwa do 2015 r. i zakończy się publikacją raportu o wynikach. Eksperci opracują także narzędzia dydaktyczne, które wspomogą pracę nauczycieli.

Projekt realizują Katolicki Uniwersytet Lubelski, PBS oraz PBS wraz SMG/KRC.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...