BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Konferencja inaugurująca – 14 grudzień 2009 r.

Opublikowano: 16 Gru 2009

14 grudnia 2009 r. w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyła się konferencja inaugurująca projekt systemowy: „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty. Projekt będzie realizowany do czerwca 2015r. 

.

W konferencji wzięło udział 150 osób z różnych środowisk i dziedzin naukowych, w tym ekspertów zajmujących się badaniami edukacyjnymi oraz rozwojem dydaktyk przedmiotowych, pracowników Ministerstwa Edukacji Narodowej, związków zawodowych i innych środowisk zainteresowanych badaniami edukacyjnymi. W konferencji uczestniczyła Pani Katarzyna Hall, Minister Edukacji Narodowej, która otworzyła i podsumowała obrady oraz Pani Lilla Jaroń, Podsekretarz Stanu w MEN.

 

W pierwszej części konferencji dyrektor Instytutu, dr hab. Michał Federowicz przedstawił główne cele i założenia projektu. Zadaniem projektu jest wieloaspektowe, systematyczne i długofalowe analizowanie rozwoju szeroko rozumianej edukacji i zachodzących w niej zmian. Wyniki badań będą pomagały z jednej strony w wypracowaniu skutecznych narzędzi dla polskiej szkoły – by uczyła nowocześnie i skutecznie, z drugiej – w kształtowaniu wizji i strategii przemian w edukacji, służących zrównoważonemu rozwojowi społecznemu.

przentacja IBE 14-12m

Głównym celem konferencji było wspólne wypracowanie listy najważniejszych problemów badawczych, wokół których powinny być zogniskowane badania edukacyjne w Polsce. Nad problemami badawczymi dyskutowano w pięciu grupach roboczych:

● Badanie funkcjonowania podstawy programowej kształcenia ogólnego – humanistyka - prowadzenie: prof. Sławomir Żurek i dr Magdalena Szpotowicz

● Badanie funkcjonowania podstawy programowej kształcenia ogólnego – matematyka i nauki przyrodnicze - prowadzenie: prof. Zbigniew Marciniak i dr Barbara Ostrowska

● Badanie uwarunkowań wewnątrzszkolnych i w szeroko rozumianym otoczeniu szkoły - prowadzenie: prof. Urszula Sztanderska i prof. Roman Dolata

● Badanie relacji pomiędzy edukacją i rynkiem pracy, prowadzenie: dr Agnieszka Chłoń–Domińczak i dr Michal Sitek

● Badania i teorie pedagogiczne w procesach przemian edukacji - prowadzenie: prof. Stefan Kwiatkowski i prof. Krzysztof Konarzewski

Konferencja zakończyła się sesją podsumowującą rezultaty pracy w grupach roboczych.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...