BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Eksperci IBE o tym, jak mierzyć postęp ucznia w szkole

  •  Email
Opublikowano: 12 Lut 2014

Prof. Roman Dolata oraz dr Ewa Stożek z IBE wzięli udział w wojewódzkiej konferencji pt. „Trafność metody EWD w szkole ponadgimnazjalnej kończącej się maturą - refleksja nad efektywnością nauczania matematyki w województwie warmińsko-mazurskim”

.

 
Ponad 300 osób - dyrektorów i nauczycieli matematyki szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą, wzięło udział w wojewódzkiej konferencji na temat efektywności nauczania matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych zorganizowanej 2 grudnia 2013 r. w Olsztynie, przez Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i olsztyńskie Kuratorium Oświaty.

Prof. dr hab. Roman Dolata z IBE szczegółowo omówił m.in. ideę systemu egzaminów zewnętrznych oraz możliwości wykorzystania wyników do m.in. monitorowania procesu kształcenia w szkole. Zaprezentował także sposób obliczania wskaźnika EWD oraz możliwe interpretacje uzyskiwanych wyników.
O analizie wyników maturalnych w aspekcie wykorzystania EWD mówiła dr Ewa Stożek, z Zespołu Edukacyjnej Wartości Dodanej IBE. Podkreśliła, że omawiana metoda powinna służyć przede wszystkim pojedynczej szkole, a nie porównywaniu wyników wielu szkół. Wnioski z analiz osiągnięć egzaminacyjnych uczniów należy traktować jako podstawę do formułowania rekomendacji do dalszej pracy nauczycieli, zmian w planie rozwojowym placówki lub planie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły.

Podczas konferencji zostały również przedstawione przykłady dobrych praktyk w zakresie wykorzystania EWD do analizy postępu i rozwoju uczniów w zakresie umiejętności matematycznych sprawdzanych egzaminami zewnętrznymi.

Więcej o metodzie EWD i najnowsze wskaźniki dla gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...