BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Porównywalne wyniki edukacyjne

Opublikowano: 1 Lip 2015

pdficon 

Niniejsza monografia zawiera podsumowanie badań zrównujących wyniki egzaminacyjne przeprowadzonych w latach 2011-2014.

Badania zrównujące objęły kolejno egzamin gimnazjalny, sprawdzian na zakończenie szkoły podstawowej i wybrane przedmioty (język polski, język angielski, matematyka) na poziomie maturalnym. Porównywalne wyniki egzaminacyjne (PWE) przedstawiono w skali standardowej o średniej 100 i odchyleniu standardowym 15, zakotwiczonej do roku bazowego 2012.

W poszczególnych rozdziałach monografii przedstawiono charakterystykę zrównywanych egzaminów oraz główne założenia metodologiczne przeprowadzonego studium.

W części poświęconej wynikom zamieszczono PWE dla sprawdzianu oraz egzaminu gimnazjalnego w latach 2002-2013 oraz egzaminu maturalnego w latach 2010-2013. W rozdziale tym znajdują się również rezultaty analiz uzupełniających – wyniki zrównania ekwicentylowego oraz skalowania wertykalnego.

W kolejnych częściach monografii zamieszczono analizy z wykorzystaniem porównywalnych wyników oraz zmiennych kontekstowych dla wszystkich zrównywanych egzaminów. Przedstawiono również wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród uczniów i nauczycieli biorących udział w studium.

Zaprezentowano także opis serwisu http://pwe.ibe.edu.pl oraz bazy danych IBE pozwalających na bezpośredni dostęp do PWE i dostarczających narzędzi umożliwiających samodzielne wykonanie analiz.

Niniejsza publikacja zawiera też rekomendacje obejmujące potencjalne scenariusze rozwoju zrównywania w Polsce. Warianty te różnią się nakładem kosztów, czasu oraz ingerencji w system egzaminów zewnętrznych.

Dołączone do raportu aneksy pozwalają na szczegółowe prześledzenie sposobu realizacji i analiz przeprowadzonych w studium zrównującym..

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...