BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Nauczyciele i eksperci o zadaniach z „Diagnozy kompetencji gimnazjalistów”

Opublikowano: 21 Lis 2012

IBE zorganizował spotkanie dla nauczycieli ze szkół, które wzięły udział w tegorocznym badaniu „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów”. Badanie zostało przeprowadzone podczas tzw. próbnego egzaminu gimnazjalnego, który szkoły organizują samodzielnie przy użyciu zadań przygotowanych przez CKE i komisje okręgowe. Badanie IBE w losowo wybranych 82 szkołach trwało przez pierwsze dwa dni diagnozy CKE (13 i 14 listopada) i nie objęło testu z języków obcych.

Nauczyciele gimnazjów, które wzięły udział w badaniu, spotkali się z ekspertami instytutu 16 i 17 listopada 2012 r. Dyskutowano w ramach czterech grup przedmiotowych: historia, język polski, matematyka, przedmioty przyrodnicze.

dkg-image-smalldkg-image-small

.

Przedstawiciele pracowni dydaktycznych IBE omawiali wraz z nauczycielami zadania użyte w badaniu. Efektem tej pracy będą m.in. nowe zadania przygotowane przez IBE i zamieszczone wkrótce na stronie Bazy narzędzi dydaktycznych (bnd.ibe.edu.pl). Stanowić będą pomoc dla nauczycieli, uczniów i rodziców przed właściwym egzaminem gimnazjalnym.

Eksperci IBE przedstawili też zagadnienia związane z uczeniem się i nauczaniem dotyczące: misconceptions, czyli błędnych wyobrażeń uczniów dotyczące pojęć, zjawisk i procesów w naukach przyrodniczych i sposobów radzenia sobie z nimi w procesie edukacyjnym, zadań otwartych z języka polskiego, tematów rozprawek i skali oceniania, kompetencji historycznych uczniów z zakresu chronologii i analizy, zadań otwartych z matematyki na podstawie przykładowych rozwiązań uczniów.

Kolejne spotkanie z nauczycielami zaplanowano na koniec lutego 2013 roku.

Badacze z IBE zajmą się teraz analizą wyników uczniów z tegorocznej "Diagnozy kompetencji gimnazjalistów". Wnioski zostaną przekazane do szkół uczestniczących w badaniu. 

Dziękujemy wszystkim dyrektorom oraz nauczycielom szkół, które wzięły udział w badaniu, a także nauczycielom, których gościliśmy na spotkaniu, za zaangażowanie w dyskusje i cenne wskazówki dotyczące formuły egzaminu gimnazjalnego.

  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...