Etap 6
- Opublikowano: 27 Sty 2014
Etap 6.Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształceniaobejmuje badanie obserwacyjne nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej. Celem badania jest monitorowanie realizacji podstawy programowej oraz określenie warunków szkolnych i pozaszkolnych sprzyjających efektywnej nauce języka angielskiego na wczesnych etapach edukacji. Działania badawcze w ramach tego etapu prowadzone są przez Pracownię Języków Obcych (PJO).
Badanie prowadzone jest przy wykorzystaniu wspomaganego komputerowo systemu obserwacyjnego ARGOS. System obserwacyjny dostosowano do specyfiki pracy na lekcjach językowych - do tej pory obserwowane były lekcje języka polskiego i matematyki. Po adaptacji narzędzia zostało ono poddane badaniu pilotażowemu w 20 szkołach podstawowych w kilku województwach. Badanie pilotażowe zakończyło się na początku listopada. W styczniu 2014 rozpoczęła się główna część badania obserwacyjnego w wybranych 42 szkołach, z próby szkół objętej badaniem SUEK. Zebrane dane dostarczą badaczom informacji o przebiegu lekcji języka angielskiego oraz stworzą możliwości porównania lekcji języka obcego, polskiego i matematyki.
.