BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Forum 2012: Edukacja Europejska, młodzież i szkolenie

Opublikowano: 29 Paź 2012

18 i 19 października odbyło się w Brukseli “Forum 2012: Edukacja Europejska, młodzież i szkolenie.” Wzięli w nim udział interesariusze systemów edukacji, którzy przybyli ze wszystkich państw Unii Europejskich: przedstawiciele ministerstw, związków zawodowych, instytucji nadzoru, stowarzyszeń pozarządowych a także organizacji młodzieżowych. Głównym organizatorem spotkania była Komisja Europejska oraz “Europejska Platforma Społeczeństwa Obywatelskiego dla kształcenia ustawicznego” EUCIS-LL. Członkiem tego stowarzyszenia jest Euroclio, z którym stale współpracuje pracownia historii Instytutu Badań Edukacyjnych. Jacek Staniszewski, członek pracowni historii, został zaproszony na brukselskie forum, by reprezentować Euroclio podczas obrad plenarnych oraz warsztatów.

.

Głównym tematem konferencji było powiązanie systemów edukacyjnych w państwach Unii Europejskiej z rynkami pracy. Wszystkie podejmowane kwestie były omawianie właśnie w kontekście wciąż niedostatecznego przygotowania absolwentów szkół i uniwersytetów do wymagań, jakie stawiają pracodawcy.

Głównym wątkiem pierwszego dnia obrad było omówienie konsultacji internetowych, które zostały przeprowadzone wśród 350 uczestników przed rozpoczęciem forum. Pytano w nich o priorytety, na których powinna skupić się skupić polityka edukacyjna UE w świetle programu “Europa 2020”. Po przedstawieniu wyników konsultacji w oraz przemówieniach przedstawicieli Komisji Europejskiej, pracodawców i związków zawodowych kontynuowano dyskusję w grupach roboczych, które zajmowały się następującymi problemami:
- walka ze zbyt wczesnym opuszczaniem przez uczniów systemu edukacyjnego,
- modernizacja szkolnictwa wyższego
- popularyzacja szkolnictwa zawodowego dla młodzieży i dorosłych
- wsparcie szkolnictwa nieformalnego i pozaformalnego
- wsparcie finansowe edukacji i szkoleń w czasie kryzysu ekonomicznego.

Wspólnym mianownikiem wszystkich warsztatów była rola kształcenia ustawicznego oraz wspieranie edukacji opartej przede wszystkim na kształceniu umiejętności i kompetencji pomagających stawiać czoło wyzwaniom stawianym przez rynek pracy. Jacek Staniszewski podkreślał w czasie warsztatów znaczenie jakie odgrywa podstawa programowa oraz system egzaminacyjny w procesie kształcenia umiejętności podstawowych i złożonych.

Drugiego dnia spotkania, podczas obrad plenarnych, zaprezentowano wyniki prac poszczególnych grup roboczych. Odbyły się również dwie debaty na temat polityki edukacyjnej: pierwsza dotyczyła kształcenia ustawicznego, druga programu “Erasmus for All”.

Wyniki obrad plenarnych zostaną zaprezentowane w listopadzie 2012 w czasie spotkania ministrów edukacji państw członkowskich. Będą one elementem wsparcia przy wdrażaniu programu “Erasmus for all”.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...