BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wizyta studyjna w Finlandii

Opublikowano: 3 Lut 2011

W dniach od 23 do 30 stycznia 2011 r. 5-osobowa grupa pracowników Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE uczestniczyła w wizycie studyjnej w Finlandii, w Jyvaskyla (ok. 270 km na północny wschód od Helsinek) i w Helsinkach.
Głównymi celami wizyty było poznanie:

  • funkcjonowania fińskiego systemu oświaty na poziomie ISCEDII,
  • metod i form pracy a także warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych w zakresie przedmiotów przyrodniczych,
  • fińskiego systemu kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli..

W czasie wizyty zespołowi PPP IBE towarzyszyły dwie tłumaczki p. Katarzyna Włodecka-Ruutu oraz p. Päivi Erola, które były bardzo pomocne nie tylko w zrozumieniu przebiegu lekcji i wywiadów z Finami, ale również w organizowaniu dnia pracy w czasie pobytu w Finlandii.

W trakcie pobytu w Jyvaskyla zespół odwiedził 4 szkoły na poziomie ISCEDII (odpowiednik polskiego gimnazjum) – Nisulanmaen Koulu w Muurame, Tikkakosken Ylaaste w Tikkakoski, Kuokkalan Koulu oraz szkołę treningową dla studentów – przyszłych nauczycieli, w której odbywają praktyki pedagogiczne – Teacher Training School czyli Normaalikoulu. Natomiast w Helsinkach zespół wizytował 2 szkoły tego samego poziomu – szkołę szwedzkojęzyczną Mattlidens Gymnasium oraz Tehtaanpuiston Yläasteen Koulu .

Zespół przeprowadził obserwację 24 lekcji w zakresie biologii, chemii i fizyki, ale także matematyki i zajęć technicznych. Przeprowadził szereg wywiadów z dyrektorami szkół, nauczycielami przedmiotów przyrodniczych oraz uczniami. Ponadto zespół odwiedził dwa ośrodki zajmujące się problematyką edukacyjną i doskonaleniem nauczycieli: Finnish Institute for Educational Research w Jyvaskyla oraz Luma Center w Helsinkach. Zespół odbył też spotkanie z Pasim Reinikainenem z The Finnish Education Evaluation Council w Jyvskyla. Dodatkowo, w czasie wizyty w szkole treningowej Normaalikoulu uzyskał materiały dotyczące kształcenia przyszłych nauczycieli. Ponadto zespół odwiedził Centrum Nauki Heureka pod Helsinkami oraz Targi Edukacyjne Educa w Helsinkach.

Pozyskane w czasie wizyty informacje i narzędzia dydaktyczne są obecnie analizowane i opracowywane, po czym stanowić będą podstawę do konstrukcji raportu powyjazdowego.

Wizyta była częścią badania "Analiza funkcjonowania nauczania przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach" [więcej]

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...