BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

IBE na Kongresie Zarządzania Oświatą

Opublikowano: 29 Wrz 2011

W dniach 21-23 września 2011 Magdalena Krawczyk (ZBAN) i Beata Balińska (KRK) brały udział w VI Kongresie Zarządzania Oświatą, organizowanym przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty (OSKKO) i Uniwersytet Jagielloński. Na Kongresie spotkało się ok. 800 dyrektorów szkół, samorządowców i pracowników nadzoru pedagogicznego.

.

Obrady odbywały się w równoległych sesjach tematycznych, z wyjątkiem trzech wydarzeń – wykładu wstępnego dr. Trevora Daviesa z uniwersytetu Reading (Wielka Brytania), prezentacji min. Szumilas na temat głównych działań w oświacie w ostatnich czterech latach i dyskusji dotyczącej kształcenia nauczycieli.

Niektóre sesje tematyczne:

  • wykład wstępny Trevora Daviesa, ogłaszany pod tytułem „Modele kształcenia nauczycieli - kierunki zmian”, w rzeczywistości dotyczył głównie współczesnych wyzwań dla edukacji (pasjonujące, trochę przerażające) i wyzwań dla zawodu nauczyciela (syntetyczne omówienie debat w ramach szczytu nauczycielskiego – Teacher Summit – organizowanego przez Departament Edukacji USA i OECD w marcu tego roku). Zachęcamy do lektury sprawozdania z tej sesji, zwłaszcza że dr Davies miał także zdecydowane opinie na temat rozliczania szkół przez wyniki uczniów (był przeciw) i na temat aktualnych zmian w edukacji brytyjskiej (oskarżał rządzących konserwatystów o prymitywne podejście wolnorynkowe)
  • dyskusja na temat kształcenia nauczycieli. Dyr. Joanna Berdzik (OSKKO) bardzo słusznie forsowała tezę, że zdecydowanie ważniejszym problemem niż kształcenie nauczycieli przed wejściem do zawodu jest doskonalenie tych, którzy już pracują w systemie oświaty – bo, zważywszy jak dużo ich jest i tendencje demograficzne, to oni będą głównie kadrą systemu oświaty. Podobną tezę obszernie rozwijamy w ROSE 2011
  • prezentacja min. Szumilas. Umieszczenie znanych nam zmian prawnych w szerszym kontekście wyzwań cywilizacyjnych i długoterminowych celów polityki edukacyjnej (znowu, polecam sprawozdanie!)
  • wykład prof. Grażyny Prawelskiej-Skrzypek na temat kształcenia nauczycieli w kontekście polityki Lifelong Learning. Prof. Prawelska-Skrzypek bardzo jasno występowała na korzyść kształcenia nauczycieli na studiach podyplomowych, typu post-graduate, a nie w ramach regularnych studiów I lub II stopnia
  • prezentacja Public Consulting Group, która doradza samorządom w zakresie zarządzania siecią szkolną
  • prezentacja Antysciaga.pl, nowego, skierowanego do szkół produktu twórców systemu plagiat.pl

liczba4liczba4Obszerne sprawozdania ze wszystkich sesji Kongresu znajdą się niebawem na stronie http://www.oskko.edu.pl/kongres.

Jednocześnie Kongres obejmował szereg stoisk wystawców oferujących różne produkty i rozwiązania dla edukacji: od tablic multimedialnych przez systemy do zarządzania szkołą do materiałów piśmienniczych.

Magda Krawczyk poprowadziła spotkanie na temat metodologii badania czasu pracy nauczycieli – w jaki sposób można badać czas pracy – w ogóle, a w szczególności czas pracy nauczycieli, jakie dane na ten temat są w Polsce dostępne i jakie mają ograniczenia; jakie są problemy metodologiczne i jak IBE planuje je przezwyciężyć w swoim badaniu czasu i warunków pracy nauczycieli. Wyjaśniła także, w nawiązaniu do analiz prasowych, w jaki sposób swoje wyniki dotyczące czasu pracy nauczycieli w różnych krajach otrzymuje OECD (publikacja Education at a Glance 2011).

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...