BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

IBE objął patronatem cykl artykułów i kurs on-line „Sześciolatek w szkole”

Opublikowano: 30 Wrz 2013

Psychologia w SzkolePsychologia w SzkoleDwumiesięcznik „Psychologia w Szkole” – jedyne w Polsce pismo psychologiczne dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych – oraz Instytut Psychologii i Edukacji „Charaktery” prowadzą kurs internetowy „Sześciolatek w szkole” realizowany w roku szkolnym 2014/2015. Równolegle w „Psychologii w Szkole” będą ukazywać się artykuły dające przede wszystkim praktyczne umiejętności pracy z najmłodszymi uczniami. 

Opiekę merytoryczną nad całością będzie sprawować p. prof. Anna Brzezińska, znakomita specjalistka z zakresu psychologii wychowawczej i rozwojowej, pracownik naukowy UAM w Poznaniu, lider Zespołu Wczesnej Edukacji w Instytucie Badań Edukacyjnych.

.



Więcej…
„ Kurs przeznaczony jest dla wszystkich, którzy od roku szkolnego 2014/2015 będą pracowali z najmłodszymi uczniami.
Na kurs on-line złoży się pięć bloków, umieszczanych w sieci co dwa miesiące:
wrzesień – jak wspierać pracę umysłu sześciolatka;
listopad – znaczenie emocji sześciolatka;
styczeń – samoregulacja;
marzec – kontakty z dorosłymi;
maj – sześciolatek wśród rówieśników.
Każdy blok kursu będzie podsumowany kilkoma pytaniami, które pozwolą uczestnikom sprawdzić i utrwalić zdobytą wiedzę. Na zakończenie natomiast wszyscy będą mogli rozwiązać specjalny test, a uzyskanie pozytywnego wyniku gwarantuje otrzymanie świadectwa ukończenia kursu, które można będzie włączyć do dokumentacji zawodowej, niezbędnej np. do uzyskiwania kolejnych stopni awansu zawodowego.

Artykuły oraz bloki do kursu będzie przygotowywać p. Aleksandra Ratajczyk, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Poniżej znajduje się lista zaplanowanych artykułów:nr 4/2013 – gotowość szkolna: czego nauczyciel może wymagać od sześciolatka;
nr 5/2013 – wspieranie rozwoju najmłodszego ucznia: w jakim zakresie nauczyciel może takiego wsparcia udzielać i w jaki sposób;
nr 1/2014 – organizacja zajęć: kiedy zabawa, kiedy nauka, jakich pomocy i kiedy używać (gry planszowe, materiały plastyczne, nowe technologie - zwłaszcza one!);
nr 2/2014 – rodzice: jak współpracować z rodzicami przy wspieraniu rozwoju dzieci, czego można od nich oczekiwać, jak ich zachęcać do współdziałania i w jakim zakresie;
Nr 3/2014 – Ocenianie: co i jak oceniać.

Informacje oraz formularz przystąpienia do kursu są dostępne na stronie: www.charaktery.eu\kursy_on_line
Wszelkich informacji dotyczących konkursu udziela pan Piotr Żak, redaktor naczelny „Psychologia w szkole” pod numerem telefonu 41 343 28 64.
Serdecznie zapraszamy


Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...