BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Zrównywanie wyników egzaminów zewnętrznych

Opublikowano: 26 Lis 2010


W dniach 15-18.11.2010 r. na Uniwersytecie Twente (University of Twente) w Holandii odbył się kurs "Analysis of Measurement Instruments: Introduction to classical test theory, item response models and multilevel item response models". W zajęciach prowadzonych przez prof. dr Ceesa Glassa oraz dr Jean-Paul Foxa udział wzięli przedstawiciele IBE: Dorota Węziak-Białowolska i Artur Pokropek.

W trakcie kursu przedstawione zostały m.in. założenia klasycznej teorii testu oraz teorii odpowiedzi na pytania testowe (IRT), metody zrównywania wyników egzaminów, szacowanie obciążeń w funkcjonowaniu zadań egzaminacyjnych (ang. differential item functioning DIF). Nacisk położony został na zagadnienia metodologiczne, w tym zwłaszcza te związane z metodami estymacji i testowania poprawności modeli. Część kursu poświęcono także zagadnieniom teorii odpowiedzi na pytania testowe w ujęciu bayesowskim (ang. Bayesian Item Response Modeling).

.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...