BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej przez szkoły - raport

Opublikowano: 17 Lip 2014

pdficon

Głównym celem badania była ocena przydatności wybranych form nadzoru pedagogicznego – ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej. Badanie przeprowadzone zostało w formie studiów przypadku w 42 szkołach w całej Polsce – w szkołach podstawowych, gimnazjach, liceach ogólnokształcących, technikach i szkołach zawodowych.

Ocena ewaluacji przez grono pedagogiczne jest złożona i wielowymiarowa. Pierwsze skojarzenia i odczucia dyrektorów i nauczycieli związane z ewaluacją to bardzo często negatywne emocje i obawy, ale jednocześnie wielu – zwłaszcza jeśli szkoły przeszły już ewaluację – wskazuje różnorodne korzyści z niej wynikające, związane np. z możliwością uzyskania zewnętrznej diagnozy pracy placówki (wskazania słabych i mocnych stron).

Ponieważ dominuje jednak nadal traktowanie ewaluacji w kategoriach kontroli, swego rodzaju egzaminu, do którego warto się przygotować i którego wyniki mogą mieć istotny wpływ na sytuację szkoły – korzyści te nabierają znaczenia niejako na dalszym etapie, czasami po upływie jakiegoś czasu od ewaluacji. Wprawdzie badanie ma charakter jakościowy, nie pozwalający na wyciąganie ilościowych wniosków odnoszących się do ogólnej sytuacji w Polsce, daje ono jednak dobry obraz sposobów postrzegania różnego rodzaju korzyści ewaluacji przez różnych interesariuszy systemu.

.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...