Modelowanie wieloagentowe w badaniach decyzji edukacyjnych
- Opublikowano: 23 Sty 2015
Celem pracy jest przedstawienie metodologii badawczej, która zostanie zastosowana do analizy procesów decyzyjnych w systemie edukacyjnym w ramach projektu „Uwarunkowania decyzji edukacyjnych” (UDE). W pracy przedstawiono charakterystyczne cechy rynku edukacyjnego mające wpływ na wybrane narzędzie analityczne, w szczególności heterogeniczność podmiotów podejmujących decyzje regulacyjne jak również heterogeniczność podmiotów zgłaszających popyt na usługi edukacyjne oraz współzależność decyzji edukacyjnych zarówno w przekroju chronologicznym cyklu życia dla konsumenta jak i współzależność unormowań prawnych dotyczących dostępu do usług edukacyjnych w przekrojach chronologicznym i hierarchicznym stanowienia prawa. Jedyną możliwością badania współzależności w tak złożonym systemie decyzyjnym jest skonstruowanie odpowiedniego modelu, w którym można symulować działanie całego systemu zarówno po stronie podaży jak i popytu na usługi edukacyjne z punktu widzenia wielu heterogenicznych podmiotów.
.