Raport o Stanie Edukacji 2012. Liczą się efekty. - Spis treści
- Opublikowano: 17 Cze 2013
Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty
Streszczenie [PDF]
- Analiza najważniejszych trendów w polskiej oświacie oraz szkolnictwie wyższym
- Akty prawne dotyczące edukacji wydane w 2012 roku
- Rama kwalifikacji jako narzędzie polityki na rzecz uczenia się przez całe życie
- Podstawa programowa kształcenia ogólnego a Polska Rama Kwalifikacji
- Krajowe Ramy Kwalifikacji w szkolnictwie wyższym
- Modernizacja kształcenia zawodowego w świetle celów polityki uczenia się przez całe życie.
CZĘŚĆ STAŁA
TRENDY I ZMIANY PRAWNE W OŚWIACIE I SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
1. Analiza najważniejszych trendów w polskiej oświacie oraz szkolnictwie wyższym [PDF] [Streszczenie]
1.1. Uczestnictwo w edukacji formalnej i jej zasoby
1.2. Finansowanie edukacji
1.3. Absolwenci i egzaminy końcowe
1.4. Wykształcenie ludności
1.5. Wykształcenie ludności a sytuacja na rynku pracy
2. Akty prawne dotyczące edukacji wydane w 2012 roku [PDF] [Streszczenie]
2.1. Akty prawne dotyczące oświaty
2.2. Akty prawne dotyczące szkolnictwa wyższego
CZĘŚĆ ZMIENNA
MODERNIZACJA SYSTEMU KWALIFIKACJI W POLSCE DLA WSPIERANIA POLITYKI UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
Wprowadzenie [PDF]
3. Rama kwalifikacji jako narzędzie polityki na rzecz uczenia się przez całe życie [PDF] [Streszczenie]
3.1. Znaczenie polityki na rzecz uczenia się przez całe życie
3.2. Polityka na rzecz uczenia się przez całe życie w Unii Europejskiej
3.3. Europejska Rama Kwalifikacji oraz krajowe ramy kwalifikacji w państwach UE
3.4. Prace nad integracją systemu kwalifikacji w Polsce
3.5. Polska Rama Kwalifikacji
3.6. Polska Rama Kwalifikacji jako „pomost” pomiędzy edukacją a rynkiem pracy
4. Podstawa programowa kształcenia ogólnego a Polska Rama Kwalifikacji [PDF] [Streszczenie]
4.1. II etap edukacyjny – wymagania w zakresie: WIEDZA
4.2. II etap edukacyjny – wymagania w zakresie: UMIEJĘTNOŚCI
4.3. II etap edukacyjny – wymagania w zakresie: KOMPETENCJE SPOŁECZNE
4.4. III etap edukacyjny – wymagania w zakresie: WIEDZA
4.5. III etap edukacyjny – wymagania w zakresie: UMIEJĘTNOŚCI
4.6. III etap edukacyjny – wymagania w zakresie: KOMPETENCJE SPOŁECZNE
4.7. Kwalifikacja „Świadectwo dojrzałości” (matura) – wymagania w zakresie: WIEDZA
4.8. Kwalifikacja „Świadectwo dojrzałości” (matura) – wymagania w zakresie: UMIEJĘTNOŚCI
4.9. Kwalifikacja „Świadectwo dojrzałości” (matura) – wymagania w zakresie: KOMPETENCJE SPOŁECZNE
5. Krajowe Ramy Kwalifikacji w szkolnictwie wyższym [PDF] [Streszczenie]
5.1. Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego – podstawowe informacje
5.2. Przebieg prac nad opracowaniem KRK dla szkolnictwa wyższego
5.3. Ogólna charakterystyka aktów prawnych wprowadzających KRK w szkolnictwie wyższym
5.4. Charakterystyki poziomów w Krajowych Ramach Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego
5.5. Opis efektów kształcenia dla programów kształcenia
5.6. Wdrożenie KRK na poziomie uczelni
5.7. Wprowadzenie KRK a zapewnianie jakości kształcenia
5.8. Proces referencyjny
5.9. Trudności, wyzwania, dalsze działania
6. Modernizacja kształcenia zawodowego w świetle celów polityki uczenia się przez całe życie [PDF] [Streszczenie]
6.1. Główne kierunki zmian w obszarze szkolnictwa zawodowego
6.2. Podstawy programowe w świetle założeń Europejskiego Systemu Transferu Osiągnięć w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym (ECVET)
Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty [PDF - 22MB]