BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Raport o Stanie Edukacji 2012. Liczą się efekty. - Spis treści

Opublikowano: 17 Cze 2013
  • Raport o Stanie Edukacji 2012. Liczą się efekty.
  • Spis treści
  • Rozdział I
  • Rozdział II
  • Rozdział III
  • Rozdział IV
  • Rozdział V
  • Rozdział VI
Strona 2 z 8

  raport 2012 baner

Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty

Streszczenie [PDF]

  1. Analiza najważniejszych trendów w polskiej oświacie oraz szkolnictwie wyższym
  2. Akty prawne dotyczące edukacji wydane w 2012 roku
  3. Rama kwalifikacji jako narzędzie polityki na rzecz uczenia się przez całe życie
  4. Podstawa programowa kształcenia ogólnego a Polska Rama Kwalifikacji
  5. Krajowe Ramy Kwalifikacji w szkolnictwie wyższym
  6. Modernizacja kształcenia zawodowego w świetle celów polityki uczenia się przez całe życie.

 

CZĘŚĆ STAŁA

TRENDY I ZMIANY PRAWNE W OŚWIACIE I SZKOLNICTWIE WYŻSZYM 

1. Analiza najważniejszych trendów w polskiej oświacie oraz szkolnictwie wyższym [PDF] [Streszczenie]

1.1. Uczestnictwo w edukacji formalnej i jej zasoby
1.2. Finansowanie edukacji
1.3. Absolwenci i egzaminy końcowe
1.4. Wykształcenie ludności
1.5. Wykształcenie ludności a sytuacja na rynku pracy

2. Akty prawne dotyczące edukacji wydane w 2012 roku [PDF] [Streszczenie]

2.1. Akty prawne dotyczące oświaty
2.2. Akty prawne dotyczące szkolnictwa wyższego

 

CZĘŚĆ ZMIENNA

MODERNIZACJA SYSTEMU KWALIFIKACJI W POLSCE DLA WSPIERANIA POLITYKI UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE

Wprowadzenie [PDF]

3. Rama kwalifikacji jako narzędzie polityki na rzecz uczenia się przez całe życie [PDF] [Streszczenie]

3.1. Znaczenie polityki na rzecz uczenia się przez całe życie 
3.2. Polityka na rzecz uczenia się przez całe życie w Unii Europejskiej
3.3. Europejska Rama Kwalifikacji oraz krajowe ramy kwalifikacji w państwach UE
3.4. Prace nad integracją systemu kwalifikacji w Polsce
3.5. Polska Rama Kwalifikacji
3.6. Polska Rama Kwalifikacji jako „pomost” pomiędzy edukacją a rynkiem pracy 

4. Podstawa programowa kształcenia ogólnego  a Polska Rama Kwalifikacji [PDF] [Streszczenie]

4.1. II etap edukacyjny – wymagania w zakresie: WIEDZA 
4.2. II etap edukacyjny – wymagania w zakresie: UMIEJĘTNOŚCI
4.3. II etap edukacyjny – wymagania w zakresie: KOMPETENCJE SPOŁECZNE
4.4. III etap edukacyjny – wymagania w zakresie: WIEDZA
4.5. III etap edukacyjny – wymagania w zakresie: UMIEJĘTNOŚCI
4.6. III etap edukacyjny – wymagania w zakresie: KOMPETENCJE SPOŁECZNE
4.7. Kwalifikacja „Świadectwo dojrzałości” (matura) – wymagania w zakresie: WIEDZA
4.8. Kwalifikacja „Świadectwo dojrzałości” (matura) – wymagania w zakresie: UMIEJĘTNOŚCI
4.9. Kwalifikacja „Świadectwo dojrzałości” (matura) – wymagania w zakresie: KOMPETENCJE SPOŁECZNE

5. Krajowe Ramy Kwalifikacji w szkolnictwie wyższym [PDF] [Streszczenie]

5.1. Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego – podstawowe informacje 
5.2. Przebieg prac nad opracowaniem KRK dla szkolnictwa wyższego
5.3. Ogólna charakterystyka aktów prawnych wprowadzających KRK w szkolnictwie wyższym
5.4. Charakterystyki poziomów w Krajowych Ramach Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego
5.5. Opis efektów kształcenia dla programów kształcenia
5.6. Wdrożenie KRK na poziomie uczelni
5.7. Wprowadzenie KRK a zapewnianie jakości kształcenia
5.8. Proces referencyjny
5.9. Trudności, wyzwania, dalsze działania
 
6. Modernizacja kształcenia zawodowego w świetle celów polityki uczenia się przez całe życie [PDF] [Streszczenie]

6.1. Główne kierunki zmian w obszarze szkolnictwa zawodowego
6.2. Podstawy programowe w świetle założeń Europejskiego Systemu Transferu Osiągnięć w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym (ECVET)

Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty [PDF - 22MB]

  • «« poprz.
  • nast. »»

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...