BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Konferencja "Współczesne kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli przedmiotów przyrodniczych"

Opublikowano: 10 Paź 2011

26 – 27 września 2011 roku W Kielcach odbyła się XVII Konferencja Naukowa Dydaktyków Szkół Wyższych i Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych. Temat przewodni Konferencji to Współczesne kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. 
Organizatorem Konferencji był Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.

.

Urszula Poziomek z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych w wystąpieniu  pt. Nowa podstawa programowa biologii – nowe wyzwania i możliwości,współautorstwa dr Barbary Ostrowskiej i dr Wojciecha Grajkowskiego zaprezentowała m.in. wybrane wyniki badań fokusowych, realizowanych przez pracownię, dotyczące odbioru przez nauczycieli przedmiotów przyrodniczych zmian wprowadzanych reformą programową oraz przykłady narzędzi dydaktycznych, służących realizacji opisanych w podstawie celów kształcenia.

Artykuł pod tym samym tytułem, którego współautorami są, obok Urszuli Poziomek, Barbara Ostrowska i Wojciech Grajkowski, wejdzie w skład publikacji przygotowywanej przez organizatorów Konferencji.

W podsumowaniu Organizatorzy Konferencji sformułowali następujące wnioski:

  • W procesie edukacji przyrodniczej należy zwracać uwagę na związek kultury z naturą.
  • Metoda projektu stosowana w edukacji biologicznej i środowiskowej wpływa na efektywność nauczania.
  • Należy zachęcać uczniów do zadawania pytań i stawiania problemów badawczych w czasie zajęć lekcyjnych.
  • Niezbędne jest zmodyfikowanie programów nauczania do edukacji seksualnej i podkreślenie jej roli w edukacji.
  • Należy promować zajęcia w formie warsztatowej.
  • Należy propagować nauczanie z wykorzystaniem TIK, w tym e-learningu.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...