BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Znajomość języków obcych wśród 15-latków

Opublikowano: 27 Lis 2013

Biblioteka Entuzjastów Edukacji - Znajomość języków obcych wśród 15-latków - okładkaEuropejskie Badanie Kompetencji Językowych (European Survey on Language Competences, ESLC) zrealizowano w 2011 roku w 14 krajach w Europie, w tym w Polsce. Przeprowadzenie badania zbiegło się w czasie z wdrażaniem zmian programowych w polskiej edukacji językowej. Jedną z ważniejszych zmian było wprowadzenie w 2009 r. podstawy programowej, która określiła docelowy poziom umiejętności językowych uczniów po gimnazjum w odniesieniu do Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ). Absolwenci gimnazjum powinni posługiwać się językiem obcym na poziomie A2 lub A2+. Uczniowie, którzy brali udział w badaniu ESLC, uczyli się jeszcze według „starej” podstawy programowej. Z tego powodu wyniki badania stanowią cenną informację o tym, jaki poziom prezentowali uczniowie w momencie, gdy wyznaczaliśmy dopiero cele, które dziś, zgodnie z zapisami podstawy programowej, mają osiągać uczniowie.

Pobierz dokument w formacie PDF [0,4MB]

.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...