BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Najmłodsi mają swój zespół

Utworzono: 25 Maj 2012
Opublikowano: 25 Maj 2012

W IBE powstał zespół wczesnej edukacji. Będzie prowadzić badania nad edukacją w przedszkolach i w szkole podstawowej. Efektem będą narzędzia wspierające nauczycieli z tych placówek. Na jego czele stanęła dr hab. Anna Brzezińska, profesor Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. 

.

Edukacja młodszych dzieci, zwłaszcza przedszkolaków, nie była dotąd przedmiot zbyt intensywnych badań. Nowy zespół zapełni tę lukę – mówi Michał Federowicz, dyrektor IBE. I podkreśla wagę, jaką ma wczesna edukacja dla kształtowania umiejętności i zdobywania wiedzy na dalszych etapach edukacji a także dla funkcjonowania w społeczeństwie. Tymczasem Polska wciąż negatywnie wyróżnia się na tle innych państw UE, jeśli chodzi o odsetek dzieci uczęszczających do przedszkoli. – To się na szczęście zmienia. Ale, żeby przedszkole procentowało w dalszym życiu osoby, nie wystarczy tylko do niego chodzić. Liczy się również jakość oferowane tam edukacji. Dlatego bardzo ważnym zadaniem nowego zespołu będzie dostarczanie narzędzi dydaktycznych nauczycielom przedszkolnym i wczesnego nauczania w podstawówkach – dodaje Michał Federowicz.

W strukturze zespołu znalazła się istniejąca już wcześniej pracownia Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia (dotąd jako samodzielny zespół). To właśnie w ramach pracowni SUEK zostanie przeprowadzone pierwsze badanie nowego zespołu. – Pracownia SUEK prowadzi już badania wieloletnie dzieci, które w 2010 rozpoczęły naukę w trzeciej klasie. Od września chcemy rozszerzyć te badania na uczniów pierwszej klasy – zapowiada Michał Federowicz. Uczniowie rozwiążą wtedy test umiejętności na starcie szkolnym (TUNSS). Jest to narzędzie przełomowe – każde dziecko będzie rozwiązywać zadania indywidualnie dla niego dobrane, w dodatku za pomocą tabletu.

 

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...