BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego - raport

Opublikowano: 23 Lut 2015
epub logopdficon

W czerwcu 2014 r. Instytut Badań Edukacyjnych we współpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi przeprowadził Diagnozę przedmaturalną z języka polskiego. Badaniem zostało objętych prawie 4 tys. uczniów z 50 losowo wybranych liceów (próba reprezentatywna).

Diagnoza została przeprowadzona według założeń zmodyfikowanej matury z języka polskiego, która będzie przeprowadzona od roku 2015. Zasadniczym celem badania było stwierdzenie, w jakim stopniu uczniowie kończący II klasę liceum są przygotowani do egzaminu dojrzałości w nowej formule.

We wrześniu 2014 r. w trakcie warsztatów, w których uczestniczyli nauczyciele-poloniści ze wszystkich szkół objętych czerwcowym badaniem, zostały omówione jego wstępne wyniki oraz wypracowane rekomendacje dla konkretnych szkół. Obecnie przedstawiamy Państwu całościowy raport z badań. Oprócz pogłębionej analizy wyników przedstawiamy w nim wnioski i zalecenia, z których mogą skorzystać wszyscy poloniści przygotowujący uczniów do matury 2015.

 

.

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...