BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Jak efektywnie nauczają gimnazja – są nowe trzyletnie wskaźniki EWD

Opublikowano: 5 Lis 2012

Pracownia Edukacyjnej Wartości Dodanej IBE opublikowała kolejne dane dotyczące wyników egzaminów zewnętrznych i EWD w szkołach

.

Nowe wskaźniki wyników końcowych i edukacyjnej wartości dodanej dotyczą lat 2010 – 2012. To już piąty trzyletni okres dostępny w prezentacjach na stronie gimnazjum.ewd.edu.pl. Dzięki temu można śledzić, jakie zmiany zachodziły w efektywności nauczania w szkole w zakresie przedmiotów humanistycznych oraz przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Baza umożliwia nie tylko sprawdzenie wyników dla konkretnego gimnazjum, ale też porównanie wyników między wybranymi szkołami.

Metoda EWD pozwala ocenić efektywność nauczania na podstawie wyników egzaminów zewnętrznych na dwóch kolejnych etapach kształcenia: gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej.

Wskaźniki EWD pokazują na ile efektywniej, w porównaniu do szkoły o podobnym składzie uczniowskim, pracuje dane gimnazjum. Gimnazjum uzyskujące przeciętną efektywność nauczania będzie miało wskaźniki EWD zbliżone do zera, ponadprzeciętną – dodatnie, niżej przeciętnej – ujemne. Trzyletnie wskaźniki egzaminacyjne służą głównie do zewnętrznej ewaluacji pracy szkół. Na tej podstawie można obserwować procesy zachodzące w szkole i wyciągać z nich wnioski.

Więcej na stronie gimnazjum.ewd.edu.pl

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...