BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

badanie potrzeb nauczycieli 482x272Pracownia Matematyki |

O badaniu

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje projekt pt. „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”. Jest to projekt systemowy realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty, w ramach którego zrealizowane zostało: Badanie potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i matematyki w zakresie rozwoju zawodowego.
+ - Cel badania Click to collapse
Celem badania było określenie obszarów, w których nauczyciele uczący matematyki potrzebują wsparcia. Badanie było realizowane poprzez dotarcie do nauczycieli z różnorodnych szkół, różniących się stażem pedagogicznym, doświadczeniami związanymi z doskonaleniem zawodowym i pracujących z możliwie różnymi uczniami. Celem badania nie była ocena wiedzy i umiejętności indywidualnych nauczycieli, ale stworzenie ogólnej mapy potrzeb nauczycieli w zakresie rozwoju zawodowego, ważnej dla środowiska nauczycieli oraz instytucji kształcących przyszłych nauczycieli i zajmujących się doskonaleniem zawodowym.
+ - Jak badaliśmy Click to collapse
Badanie zostało przeprowadzone indywidualnie na próbie 1200 nauczycieli z terenu całej Polski. Badaniem objęliśmy:

  • nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (klas 1-3),
  • nauczycieli matematyki w szkole podstawowej (klas 4-6),
  • nauczycieli matematyki w gimnazjum (klas 1-3).
+ - Historia badania Click to collapse
Badanie było dobrowolne i składało się z kilku elementów i polegało na:

  1. rozwiązaniu testu przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub nauczyciela matematyki.
  2. odpowiedzi na pytania zamieszczone w ankiecie przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub nauczyciela matematyki.
  3. udziale wybranych nauczycieli jako ekspertów w wywiadach pogłębionych, dotyczących potrzeb zawodowych, doskonalenia zawodowego i poglądów na temat zmian w prawie oświatowym w perspektywie nauczania matematyki.

Badanie realizowane było od 1 października 2013 do 20 grudnia 2013 r.
Badanie przeprowadziła wyłoniona w przetargu firma: InterActive - Agencja Komunikacji Marketingowej.
Badania realizowane było zgodnie z wymogami kodeksu ESOMAR-u.

 

Raport

 Pobierz raport [pdf, 2.3 MB]

Kontakt

Kontakt:


mail: ibe@ibe.edu.pl


tel. 22 24 17 100

 

.

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...