Konferencja Education Policies: Empirics and Design
- Opublikowano: 30 Cze 2010
Głównym celem konferencji, zorganizowanej w dniach 24-25.06.2010 r. przez belgijski Katholieke Universiteit Leuven, było zgromadzenie badaczy zainteresowanych szeroko rozumianą tematyką edukacji i zaprezentowanie oraz przedyskutowanie wyników ich najnowszych badań. IBE reprezentowała Monika Siergiejuk, lider Zespołu Ekonomii Edukacji.
Referaty dotyczyły m.in. efektywności różnych algorytmów alokacji uczniów w szkołach, metod finansowania i ewaluacji szkół na podstawie efektów i kompozycji społecznej uczniów czy też wpływu preferencji rodziców i ich decyzji na zmienne edukacyjne.
Jedną z ciekawszych prezentacji przedstawiła Elodi Alet z Toulouse School of Economics (TSE). Dowodziła, że powtarzanie klasy nie wpływa na poprawę umiejętności uczniów w długim okresie. Równie interesująca była prezentacja Simona Burgess`a z University of Bristol, który analizował rolę preferencji rodziców w procesie wyboru szkoły. Jego praca dostarcza argumentów za twierdzeniem, że rodzice rzeczywiście przywiązują wagę do jakości szkół, a poza tym dużą rolę w podejmowaniu decyzji o wyborze placówki odgrywają dwa inne czynniki: społeczno-ekonomiczna kompozycja uczniów w szkole oraz odległość od szkoły.
.