Rozpoczęło się badanie dotyczące wewnątrzszkolnego systemu oceniania
- Opublikowano: 12 Sty 2011
Instytut Badań Edukacyjnych przystąpił do realizacji badania na temat wewnątrzszkolnych systemów oceniania. Celem badania jest dostarczenie wiedzy na temat szkolnych systemów oceniania (ze szczególnym uwzględnieniem roli oceniania kształtującego) oraz zakresu ich zróżnicowania.
.Badanie jest częścią szerszego projektu prowadzonego pod auspicjami OECD (http://www.oecd.org/edu/evaluationpolicy), którego celem jest porównanie rozwiązań instytucjonalnych oraz praktyki szkolnej w zakresie oceniania wewnątrzszkolnego, zewnętrznego, oceny pracy szkół oraz nauczycieli. Badanie obejmie dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjów, uczniów, nauczycieli, psychologów i pedagogów, a także rodziców i jest realizowane przez niezależną firmę badawczą BD Center z Rzeszowa .
Pierwsza część projektu są to wywiady telefoniczne (CATI) przeprowadzane w styczniu 2011 roku z dyrektorami szkół podstawowych i gimnazjów (próba ogólnopolska 582 szkół). W dalszych krokach w badaniu (luty 2011 r.) zostaną zastosowane techniki jakościowe typu Clash-group (grupa konfliktowa), w ramach której przedstawiać będą swoje argumenty zwolennicy i przeciwnicy różnych systemów oceniania. Analizowane będą także dokumenty szkolne zawierające opis wewnątrzszkolnych systemów oceniania. Badanie będzie miało swoją kontynuację w formie ogólnopolskiego badania ankietowego na reprezentatywnej próbie szkół podstawowych i gimnazjów (III kwartał 2011 r.). Pierwsze wyniki badania jakościowego planowane są na II kwartał 2011 roku.
Więcej informacji na stronie badania.
Zachęcamy do wzięcia udziału w badaniu!