BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Rozpoczęło się badanie dotyczące wewnątrzszkolnego systemu oceniania

Opublikowano: 12 Sty 2011

Instytut Badań Edukacyjnych przystąpił do realizacji badania na temat wewnątrzszkolnych systemów oceniania. Celem badania jest dostarczenie wiedzy na temat szkolnych systemów oceniania (ze szczególnym uwzględnieniem roli oceniania kształtującego) oraz zakresu ich zróżnicowania.

.

Badanie jest częścią szerszego projektu prowadzonego pod auspicjami OECD (http://www.oecd.org/edu/evaluationpolicy), którego celem jest porównanie rozwiązań instytucjonalnych oraz praktyki szkolnej w zakresie oceniania wewnątrzszkolnego, zewnętrznego, oceny pracy szkół oraz nauczycieli. Badanie obejmie dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjów, uczniów, nauczycieli, psychologów i pedagogów, a także rodziców i jest realizowane przez niezależną firmę badawczą BD Center z Rzeszowa .

Pierwsza część projektu są to wywiady telefoniczne (CATI) przeprowadzane w styczniu 2011 roku z dyrektorami szkół podstawowych i gimnazjów (próba ogólnopolska 582 szkół). W dalszych krokach w badaniu (luty 2011 r.) zostaną zastosowane techniki jakościowe typu Clash-group (grupa konfliktowa), w ramach której przedstawiać będą swoje argumenty zwolennicy i przeciwnicy różnych systemów oceniania. Analizowane będą także dokumenty szkolne zawierające opis wewnątrzszkolnych systemów oceniania. Badanie będzie miało swoją kontynuację w formie ogólnopolskiego badania ankietowego na reprezentatywnej próbie szkół podstawowych i gimnazjów (III kwartał 2011 r.). Pierwsze wyniki badania jakościowego planowane są na II kwartał 2011 roku.

Więcej informacji na stronie badania.

Zachęcamy do wzięcia udziału w badaniu!

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...