BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Nauczanie wczesnoszkolne

Opublikowano: 11 Cze 2014

Z dziećmi z klas I-III można w szkole pracować zupełnie inaczej, niż robi to większość szkół. Można rozwijać ich kompetencje podczas zajęć kuchennych, teatralnych czy podróżniczych. I to wszystko w ramach zwykłych zajęć. Takie dobre praktyki nauczania stosują dyrekcja i nauczyciele z Zespołu Szkół w Radowie Małym

.

Radowo Małe to niewielka miejscowość w województwie zachodniopomorskim. W tamtejszym zespole szkół uczą się przedszkolaki, uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjaliści. Dzieci są dowożone do placówki z innych wsi.

Szkoła taka jak inne? Nie. Ta szkoła jest świetnym przykładem na to, że jeśli tylko ma się wizję, można dzieci nauczać w sposób, który jest tla nich najbardziej atrakcyjny. Ewa Radanowicz, dyrektor szkoły, postanowiła zachęcić nauczycieli do zmiany sposobu myślenia o nauczaniu. Dała nauczycielkom możliwość zaprojektowania własnych pracowni, w których dzieci z klas I-III uczą się trzy razy w tygodniu na zajęciach projektowych. W ramach zwykłych lekcji bawią się i uczą w sali kuchennej, sali podróży i sali teatralnej. Pracownie powstały nieprzypadkowo - wiążą się ściśle z zainteresowaniami nauczycielek, które pracują w dwuosobowych zespołach.

Dzięki "uszytym na miarę" progamom nauczania i pracowniom, dzieci mogą nabywać wielu kompetencji jednocześnie w najprzyjemniejszy dla nich sposób.

Jak pracuje się w szkole w Radowie Małym?

Jak zmieniła się praca nauczycieli w Radowie Małym

Matematyka od kuchni - jak wyglądają zajęcia projektowe w sali kuchennej

Scena zamiast ławki - jak wyglądają zajęcia projektowe w sali teatralnej

Podróżami odkrywają świat - jak wyglądają zajęcia projektowe w sali podróży

 

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...