Nauczanie wczesnoszkolne
- Opublikowano: 11 Cze 2014
Z dziećmi z klas I-III można w szkole pracować zupełnie inaczej, niż robi to większość szkół. Można rozwijać ich kompetencje podczas zajęć kuchennych, teatralnych czy podróżniczych. I to wszystko w ramach zwykłych zajęć. Takie dobre praktyki nauczania stosują dyrekcja i nauczyciele z Zespołu Szkół w Radowie Małym
.Radowo Małe to niewielka miejscowość w województwie zachodniopomorskim. W tamtejszym zespole szkół uczą się przedszkolaki, uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjaliści. Dzieci są dowożone do placówki z innych wsi.
Szkoła taka jak inne? Nie. Ta szkoła jest świetnym przykładem na to, że jeśli tylko ma się wizję, można dzieci nauczać w sposób, który jest tla nich najbardziej atrakcyjny. Ewa Radanowicz, dyrektor szkoły, postanowiła zachęcić nauczycieli do zmiany sposobu myślenia o nauczaniu. Dała nauczycielkom możliwość zaprojektowania własnych pracowni, w których dzieci z klas I-III uczą się trzy razy w tygodniu na zajęciach projektowych. W ramach zwykłych lekcji bawią się i uczą w sali kuchennej, sali podróży i sali teatralnej. Pracownie powstały nieprzypadkowo - wiążą się ściśle z zainteresowaniami nauczycielek, które pracują w dwuosobowych zespołach.
Dzięki "uszytym na miarę" progamom nauczania i pracowniom, dzieci mogą nabywać wielu kompetencji jednocześnie w najprzyjemniejszy dla nich sposób.
Jak pracuje się w szkole w Radowie Małym?
Jak zmieniła się praca nauczycieli w Radowie Małym
Matematyka od kuchni - jak wyglądają zajęcia projektowe w sali kuchennej
Scena zamiast ławki - jak wyglądają zajęcia projektowe w sali teatralnej
Podróżami odkrywają świat - jak wyglądają zajęcia projektowe w sali podróży