Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.
- Opublikowano: 21 Lis 2014
W dniach 25-26 listopada 2014 r. Instytut Badań Edukacyjnych organizuje konferencję pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.
Celem konferencji jest zapoznanie polskich specjalistów z nowym podejściem do diagnozy dwojakiego rodzaju zaburzeń uczenia się.
Na konferencji zaprezentujemy nowe narzędzia diagnostyczne dotyczące obu zaburzeń przygotowane w ostatnich latach przez Zespół Specyficznych Zaburzeń Uczenia Instytutu Badań Edukacyjnych. Do diagnozowania dysleksji i jej ryzyka służyć będą nowoczesne baterie testów do oceny czytania, pisania i funkcji fonologicznych u dzieci na etapie rocznego przygotowania przedszkolnego i klasy pierwszej. Z kolei Test Rozwoju Językowego jest pierwszym profesjonalnym testem umożliwiającym diagnozę SLI u dzieci w wieku od 4 do 9 lat. Prezentowane na konferencji narzędzia są normalizowane na reprezentatywnej próbie dzieci polskich.
Zapraszamy na stronę konferencji.