BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Jak nauczyciel może wspomagać rozwój dzieci z zaburzeniami językowymi i ryzykiem zaburzenia uczenia się?

Opublikowano: 5 Lis 2015

Jak nauczyciel może wspomagać rozwój dzieci z zaburzeniami językowymi i ryzykiem zaburzenia uczenia się? Wybrane zagadnienia.

Poradnik dla nauczycieli oddziału rocznego przygotowania przedszkolnego oraz I klasy

Grażyna Krasowicz-Kupis, Magdalena Kochańska, Katarzyna Maria Bogdanowicz, Katarzyna Wiejak, Dorota Campfield, Magdalena Łuniewska, Ewa Haman

Pobierz poradnik w formacie PDF


Założenia współczesnej szkoły wywodzą się z pedagogiki humanistycznej zorientowanej na podmiotowość ucznia. Zadaniem nauczycieli jest stwarzanie odpowiednich warunków do uczenia się, dostosowanych do indywidualnych możliwości każdego dziecka. Aby to osiągnąć, nauczyciele muszą podejmować świadome działania w kierunku rozpoznania możliwości i potrzeb edukacyjnych oraz rozwojowych poszczególnych uczniów, a następnie dostosowania treści, metod pracy oraz sposobu komunikacji do tych potrzeb i możliwości. Szczególnie ważne jest to w przypadku dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Poradnik, który oddajemy w Państwa ręce, został opracowany w Instytucie Badań Edukacyjnych przez zespół specjalistów: psychologów, psycholingwistów, logopedów i pedagogów zajmujących się zaburzeniami językowymi i zaburzeniami uczenia się. Zespół ten tworzą nie tylko naukowcy badający te zjawiska, ale również praktycy, nauczyciele i rodzice dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. To pozwala nam patrzeć na wspomniane zagadnienia z różnych perspektyw. Mamy nadzieję, że treść poradnika będzie dla Państwa zarówno wsparciem, jak i inspiracją w codziennej pracy.

.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...