BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

XVI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej

Opublikowano: 8 Lis 2010

Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego to temat XVI Krajowej Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej, która odbyła się w dniach od 23 do 25 października w Toruniu. Konferencja została zorganizowana przez Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej i Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli. Zasadniczy nurt wystąpień na konferencji dotyczył poglądów głównie praktyków (edukacji szkolnej i akademickiej) na temat wewnątrzszkolnego oceniania i egzaminów zewnętrznych.

.

Uzupełnienie tego nurtu stanowiły dyskusje panelowe i referaty osadzone w tematyce społecznych aspektów oceniania szkolnego i jego funkcji w systemie edukacyjnym.

Nowym nurtem, który się dynamicznie rozwija i od kilku lat jest obecny na KDE, to tematyka metodologiczno-statystyczna, która jest bogatym już dorobkiem zespołu Edukacyjnej Wartości Dodanej kierowanego przez dr hab. Romana Dolatę (opiekuna merytorycznego zespołu SUEK – jednego z zespołów naszego projektu).

Podczas sesji plenarnej w pierwszej części konferencji zostały poruszone zagadnienia teorii oceniania, społecznego tła oceniania szkolnego oraz składników sukcesu edukacyjnego. W sekcjach zostały przedstawione doniesienia obejmujące trzy główne wątki:

ocenianie wewnątrzszkolne:

  • ocenianie kształtujące
  • ocenianie sumujące
  • na tropach oceniania orientującego

egzaminy zewnętrzne:

  • przedmioty humanistyczne
  • przedmioty przyrodnicze
  • matematyka

oraz doniesienia z badań zespołu Edukacyjnej Wartości Dodanej.

Cztery panele dyskusyjne były próbą refleksji i poszukiwaniem odpowiedzi:

  • Jaką wartość w zakresie oceniania szkolnego ma dorobek 20-lecia transformacji kraju?
  • Czy ocenianie orientujące wypełni lukę między ocenianiem kształtującym a ocenianiem sumującym w Polsce i na świecie?
  • Jaką rolę polityczną spełniają obecnie ocenianie wewnątrzszkolne i ocenianie zewnętrzne?
  • Jak zapobiegać niesprawiedliwości oceniania szkolnego w poczuciu uczniów?

Pełny program konferencji znajduje się na stronie PTDE http://www.ptde.org/

 

Następna konferencja z cyklu diagnostyki edukacyjnej zatytułowana Zasady, metody i perspektywy ewaluacji w edukacji odbędzie się 23-25 września 2011 r. w Krakowie

 

 

 

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...