Nagroda dla IBE za najlepszy plakat
- Opublikowano: 18 Cze 2015
Zespół Specyficznych Zaburzeń Uczenia, realizujący projekt "Wczesna diagnoza specyficznych zaburzeń czytania i pisania" (PISMO) pod kierunkiem prof. dr hab. Grażyny Krasowicz-Kupis został wyróżniony nagrodą w konkursie na najlepszy plakat na XXIV Ogólnopolskiej Konferencji Psychologii Rozwojowej, która odbyła się dniach 1-3 czerwca 2015 roku na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Skład jury był następujący: prof. dr hab. Maria Kielar-Turska (przewodnicząca), prof. dr hab. Janusz Trempała, prof. UKSW dr hab. Jan Cieciuch, dr hab. Dorota Czyżowska oraz prof. UWM dr hab. Beata Krzywosz-Rynkiewicz. Przy wyborze plakatu wzięto pod uwagę poziom naukowy, a także sposób prezentacji danych (wyraźna struktura, łatwość czytania i jasne wnioski).
Nagrodzona została seria plakatów Zespołu Specyficznych Zaburzeń Uczenia (PISMO):
1/ "Bateria testów fonologicznych IBE" autorstwa Grażyny Krasowicz-Kupis, Katarzyny Wiejak, Katarzyny Marii Bogdanowicz.
2/ "Bateria testów czytania IBE" autorstwa Grażyny Krasowicz-Kupis, Katarzyny Marii Bogdanowicz, Katarzyny Wiejak.
3/ "Bateria testów pisania IBE" autorstwa Elżbiety Awramiuk, Grażyny Krasowicz-Kupis, Katarzyny Wiejak, Katarzyny Marii Bogdanowicz.
Plakaty przedstawiają trzy baterie testowe znormalizowane na ogólnopolskiej próbie 2973 dzieci. Przedstawione na plakatach badania normalizacyjne stanowią finalną fazę projektu, realizowanego od 2012 roku, którego celem było: stwierdzenie, które werbalne i niewerbalne deficyty poznawcze są prognostyczne dla zaburzeń czytania i pisania u dzieci przed i na początku formalnej nauki tych umiejętności oraz stworzenie nowoczesnych narzędzi do diagnozy ryzyka dysleksji. Baterie testów fonologicznych, czytania i pisania będą dostępne w poradniach od września 2015 r.