Konferencja "Ewaluacja w edukacji – koncepcje, metody, perspektywy"
- Opublikowano: 27 Wrz 2011
23 – 25 września 2011 w Krakowie odbyła się XVII Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej organizowana przez Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej. W tym roku hasłem przewodnim konferencji było Ewaluacja w edukacji – koncepcje, metody, perspektywy.
.
Referaty prezentowane podczas konferencji poruszały takie tematy jak znaczenie ewaluacji, rozwój ucznia, horyzonty ewaluacji w edukacji, ewaluacja a kierowanie szkołą, diagnostyczne oblicza humanistyki oraz pomiar i ocenianie osiągnięć uczniów.
Pracownię Przedmiotów Przyrodniczych IBE reprezentowała Agnieszka Twardowska z referatem „Dlaczego warto zamykać zadania?”. Referat autorstwa Agnieszki Twardowskiej, Wojciecha Grajkowskiego, Marcina Chrzanowskiego, Barbary Ostrowskiej i Krzysztofa Spalika podejmował problem sprawdzania umiejętności złożonych ucznia za pomocą zadań zamkniętych. Autorzy starali się wykazać, że nie tylko jest to możliwe, ale także skutkuje większą precyzją podczas diagnozowania poziomu umiejętności ucznia.
Wystąpienie Agnieszki Twardowskiej cieszyło się dużym zainteresowaniem obecnych na konferencji nauczycieli i pracowników okręgowych komisji egzaminacyjnych.
Artykuł pod tym samym tytułem wejdzie w skład publikacji przygotowywanej przez Organizatora Konferencji.