BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Koniec Diagnozy, czas na egzamin

Opublikowano: 29 Lut 2012

Uczniowie ze szkół uczestniczących w Diagnozie kompetencji gimnazjalistów poradzili sobie z nowymi zadaniami egzaminacyjnymi – podsumowali eksperci IBE podczas warsztatów poświęconych wynikom badania.

Spotkanie odbyło się 24 i 25 lutego w Warszawie. Przybyło na nie ponad 150 nauczycieli ze szkół, które wzięły udział w grudniowej Diagnozie kompetencji gimnazjalistów. Podczas warsztatów omówiono zadania użyte w trakcie badania pod kątem odpowiedzi, jakich udzielili na nie uczniowie. Zadania te były identyczne z tymi, które rozwiązywali uczniowie ze wszystkich gimnazjów w ramach badania diagnostycznego organizowanego przez Centralną i Okręgowe Komisje Egzaminacyjne.

.

 

- Dla IBE odpowiedzi gimnazjalistów są bardzo cenną informacją na temat tego, jak sprawdza się egzamin w nowym kształcie i w jakim kierunku powinien ewoluować. Dla państwa to wskazówka, na co zwrócić uwagę uczniów na ostatniej prostej przed kwietniowym egzaminem. Od razu jednak powiem: nie jest źle – stwierdził Michał Federowicz, dyrektor IBE, podczas otwarcia konferencji.

dsc 3981dsc 3981

Eksperci Instytutu szczegółowo przedstawili wynikające z analizy czterech arkuszy – języka polskiego, matematyki, przedmiotów przyrodniczych oraz historii i WOS. Choć trudno znaleźć dla nich wspólny mianownik, jedna uwaga powtarzała się szczególnie często: uczniowie nieuważnie czytają polecenia. Tylko bowiem pospieszną i bezrefleksyjną lekturą zadań można wytłumaczyć, dlaczego uczniowie decydowali się na absurdalne, w oczywisty sposób błędne odpowiedzi. – Być może wynikało to z faktu, że nie był to prawdziwy egzamin i uczniowie podeszli do niego z pewną dezynwolturą? – zastanawiali się dydaktycy Instytutu. – Warto jednak zwrócić im na to uwagę, bo mogą w ten sposób stracić na egzaminie sporo punktów.

  • d
    d
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title
  • title
    title

Diagnoza kompetencji gimnazjalistów to badanie, które IBE przeprowadziło 7 i 8 grudnia 2011 r., równolegle z badaniem diagnostycznym organizowanym przez Centralną i Okręgowe Komisje Egzaminacyjne w całym kraju. W obu badaniach uczniowie III klas gimnazjum rozwiązywali identyczne zadania. Testy te są analogiczne do tych, które zostaną użyte w kwietniu, gdy gimnazjaliści będą po raz pierwszy zdawać egzamin końcowy sprawdzający wiedzę i umiejętności określone w nowej podstawie programowej. Lutowe spotkanie z nauczycielami było już drugim zorganizowanym w związku z Diagnozą. Podczas pierwszego – 9 i 10 grudnia – eksperci IBE omówili z nauczycielami treści i cele zadań użytych podczas badania.

DSC 4135DSC 4135

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...