BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

W Antwerpii o relacjach między edukacją a rynkiem pracy

Opublikowano: 17 Lis 2010

W dniach 28-29 października odbyła się w Antwerpii konferencja organizowana przez rząd belgijski, który sprawuje obecnie prezydencję w Radzie Unii Europejskiej.

Głównym celem konferencji była prezentacja strategii państw członkowskich Unii Europejskiej na temat trudnych relacji między edukacją a rynkiem pracy. Uczestnicy konferencji omówili problem skuteczności aktywnych polityk rynku pracy i zróżnicowanie ich efektywności.

.

 Pierwszego dnia konferencji poruszano zagadnienia związane z ewaluacją efektywności aktywnych polityk rynku pracy. Kolejna sesja a poświecona była analizie roli i miejsca aktywnych polityk w Europejskiej Strategii Zatrudnienia. Sesje tematyczne poświęcone były poradnictwu i doradztwu zawodowemu dla osób poszukujących pracy oraz „aktywnej restrukturyzacji”, czyli reformom, które zostały wprowadzone w okresie kryzysu finansowego w wybranych państwach członkowskich.

{Drugiego dnia omówiono rolę publicznych służb zatrudnienia we wdrażaniu aktywnych polityk rynku pracy. Sesje tematyczne skupiały się głównie na szkoleniach jako czynniku ułatwiającym przejście do zatrudnienia oraz zagadnieniach ekonomii społecznej.

Uzasadnione wydaje się promowanie projektów badawczych związanych z ewaluacją polityk związanych z podnoszeniem kwalifikacji oraz projektów wykorzystujących w szerokim zakresie dane administracyjne, w szczególności wprowadzających nowe systemowe rozwiązania w tym zakresie.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...