BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD

19-20 października 2015 r. odbyła się w Warszawie konferencja pt. „Badania w edukacji”, podczas której podsumowano realizowane przez IBE projekty systemowe „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego” oraz „Rozwój metody edukacyjnej wartości dodanej na potrzeby wzmocnienia ewaluacyjnej funkcji egzaminów zewnętrznych”.  Relacja i materiały z konferencji tutaj

Czytaj więcej...

Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020

Zapraszamy do udziału w II Międzynarodowej Konferencji Naukowej z cyklu: Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020

Czytaj więcej...

Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy

Czytaj więcej...

Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej

Czytaj więcej...

Konferencja OzN

Czytaj więcej...

Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Czytaj więcej...

Konferencja podsumowująca badanie BECKER

Czytaj więcej...

Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (wyniki badania ICILS) - konferencja

icils-470px

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasz na konferencję pt. Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce. Wyniki Międzynarodowego badania kompetencji komputerowych i informacyjnych ICILS 2013, która odbędzie się w dniu 20 listopada 2014 r. w Warszawie w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych ul. Górczewska 8.

W badaniu ICILS wzięło udział 20 krajów. Instytut Badań Edukacyjnych zrealizował badanie w Polsce w partnerstwie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Ewaluacji Osiągnięć Edukacyjnych (IEA). Badanie mierzy gotowość uczniów do życia w „cyfrowej rzeczywistości” czyli bezpieczne posługiwanie się komputerem oraz zdolność wyszukiwania, oceniania, przekształcania i dzielania się informacjami.

Więcej informacji na temat konferencji

Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej - konferencja

 ewaluacja2-470px

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasz na konferencję  pt. Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej, która odbędzie się 28-29 listopada 2014 r. w Warszawie w hotelu Westin, Al. Jana Pawła II 21.

IBE od kilku lat prowadzi badania, w wyniku których zostały wypracowane narzędzia pomocne w ewaluacji i planowaniu pracy w szkole. Praktyczny wymiar konferencji to przede wszystkim warsztatowe formy pracy w małych grupach.

Udział w tym dwudniowym spotkaniu to okazja, aby m.in.:

  • lepiej zrozumieć cel ewaluacji wewnątrzszkolnej,
  • dowiedzieć się, jak bedzie wyglądał sprawdzian szóstoklasisty w zmienionej formule w 2015 r.,
  • poznać nowe metody diagnozy uczniów na progu szkoły,
  • podyskutować o zależnościach pomiędzy ocenianiem zewnętrznym a wewnątrzszkolnym,
  • dowiedzieć się, jak wykorzystać porównywalne wyniki sprawdzianu do oceny wyników nauczania,
  • poznać model edukacyjnej wartości dodanej dla drugiego etapu edukacyjnego,
  • zrozumieć znaczenie samooceny uczniów dla osiągnięć szkolnych i dowiedzieć się, jak nauczyciel może ją kształtować,
  • nauczyć się, jak interpretować wyniki standaryzowanych testów osiągnięć szkolnych.

Więcej informacji na temat konferencji.

.

Cykl konferencji dla nauczycieli sześciolatków

lekcja2014a

Instytut Badań Edukacyjnych oraz Kuratoria Oświaty w: Olsztynie, Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu i Wrocławiu organizują cykl konferencji regionalnych pt. Pierwszy dzień, tydzień, miesiąc i rok: wsparcie dla nauczycieli sześciolatków. Opiekę merytoryczną nad wydarzeniami sprawują prof. dr hab. Anna I. Brzezińska z Instytutu Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Zespołu Wczesnej Edukacji Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie oraz prof. dr hab. Ewa Filipiak z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, a patronatem objęli je JM Rektorzy dwóch uczelni -  Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Celem konferencji jest wsparcie merytoryczne, metodyczne i psychologiczne nauczycieli klas pierwszych, w których dzieci 6-letnie rozpoczną realizację obowiązku szkolnego 1 września 2014 roku.

Informacje o konferencjach znajdą Państwo tutaj.

Rekrutację prowadziły w województwach Kuratoria Oświaty.

Ponadto, na stronie www.eduentuzjasci.pl/dziecko-nastolatek zamieszczone są do pobrania materiały edukacyjne dla nauczycieli. 

.

Strona 1 z 2

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...