BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wymagania, narzędzia i wyniki egzaminów zewnętrznych w systemie ewaluacji oświaty

Opublikowano: 17 Kwi 2010

W piątek 16 kwietnia 2010 r. w Warszawie odbyło seminarium z cyklu "Badania i polityka edukacyjna" pt. Wymagania, narzędzia i wyniki egzaminów zewnętrznych w systemie ewaluacji oświaty. Celem spotkania była wymiana doświadczeń ekspertów biorących udział w realizacji projektu systemowego IBE oraz dwóch innych projektów realizowanych w ramach III Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap II” oraz „Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźnika edukacyjnej wartości dodanej (EWD)”.


.

 

Podstawą dyskusji były prezentacje dr Grzegorza Mazurkiewicza, koordynatora projektu wzmocnienia systemu nadzoru pedagogicznego, pokazujące nową filozofię ewaluacji zewnętrznej, opartej na zapisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowejz dn. 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz prezentacja dr hab. Romana Dolaty, koordynatora zespołu EWD działającego przy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, który przedstawił wyniki ewaluacji zewnętrznej z wynikami EWD. Dyskusja koncentrowała się wokół kwestii zakresu i metodologii ewaluacji. Wskazywano na potrzebę wzajemnego korzystania z dorobku badawczego i potrzebę kolejnych spotkań, w czasie których podejmowana będzie decyzja nad konkretnymi narzędziami badawczymi używanymi w trakcie ewaluacji.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...