Problemy modelowania jednorocznych wskaźników edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów - seminarium
- Opublikowano: 5 Mar 2013
Od lutego 2013 roku Instytut Badań Edukacyjnych organizuje cykliczne seminarium poświęcone wybranym problemom metodologicznym, z którymi mamy do czynienia w ilościowych badaniach edukacyjnych. Prace seminarium koncentrować się będą na zagadnieniach pomiarowych i metodach statystycznych. Seminarium jest otwartym forum wymiany doświadczeń dla osób zajmujących się stosowaniem technik psychometrycznych i ekonometrycznych w badaniach edukacyjnych.
Drugie spotkanie seminarium pt. "Problemy modelowania jednorocznych wskaźników edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów" poświęcone będzie zmianom w jednorocznych wskaźnikach EWD dla gimnazjów w związku z nową formułą egzaminu oraz specyfikacji modeli EWD. Dyskutowane będę zagadnienia związane z:
- trafnością i rzetelnością testów egzaminacyjnych 2012;
- modelami regresji służącymi do wyliczania wskaźników EWD;
- włączaniem do modeli EWD średniej dla szkoły na wejściu.
Prosimy o zapoznanie się z dwoma tekstami, które będą punktem wyjścia do dyskusji na seminarium:
- "Nowe modele jednorocznej EWD", dostępny pod adresem: http://www.ewd.edu.pl/downloads/publikacje/wroclaw/zoltak_p.pdf
- "Znaczenie informacji o średnim wyniku uczniów na wejściu dla własności jednorocznych wskaźników EWD gimnazjów", dostępny pod adresem: http://www.ewd.edu.pl/downloads/publikacje/krakow/zoltak.pdf
Spotkanie jest przygotowane przez Pracownię Edukacyjnej Wartości Dodanej, a wprowadzenie do dyskusji wygłosi Tomasz Żółtak.
Seminarium odbędzie się w dniu 14 marca 2013 r. w godz. 13:00-15:30 w sali 12 w siedzibie IBE na ul. Leszno 14 w Warszawie.
Ponieważ liczba miejsc jest ograniczona, zgłoszenia do dnia 8 marca br. do godz. 14:00 przyjmuje Grażyna Kraśniewska, g.krasniewska@ibe.edu.pl.
Michał Sitek
p.o. dyrektor ds. naukowych