Dr Artur Pokropek
- Opublikowano: 22 Paź 2015
Współautor polskiej aplikacji metody edukacyjnej wartości dodanej (EWD). Współtwórca koncepcji i współautor badania, którego finalnym produktem stały się porównywalne wyniki egzaminacyjne (PWE). Był członkiem lub koordynatorem wielu zespołów badawczych realizujących projekty z zakresu badań edukacyjnych i socjologicznych. W latach 2013-2014 pracował jako visiting scolar w Educational Testing Service (Princeton, USA).
Autor publikacji dotyczących edukacji, metodologii, statystyki i psychometrii..
Dr Dominika Walczak
- Opublikowano: 26 Mar 2014
Lider Zespołu Badań Nauczycieli, doktor socjologii, absolwentka międzywydziałowych interdyscyplinarnych studiów doktoranckich prowadzonych w Instytucie Studiów Społecznych im. prof. R.B. Zajonca na Uniwersytecie Warszawskim, adiunkt na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Autorka publikacji dotyczących systemu edukacji.
Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół socjologii edukacji, zwłaszcza nauczycieli, systemu nauki i szkolnictwa wyższego, studiów doktoranckich, przebiegu karier naukowych, mobilności międzynarodowej studentów i naukowców oraz problematyki socjologii płci.
.
Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis
- Opublikowano: 25 Lip 2013
Psycholog i logopeda. Absolwentka psychologii na UMCS w Lublinie, tytuł doktora i doktora habilitowanego uzyskała na Uniwersytecie Gdańskim.
Wieloletni Kierownik Zakładu Metodologii i Diagnozy Psychologicznej Instytutu Psychologii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, członek honorowy Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Dwukrotna stypendystka Oxford University w Wielkiej Brytanii w ramach Oxford Hospitality Scheme na Wydziale Psychologii Eksperymentalnej pod opieka naukową prof. Petera E. Bryanta.
Ma za sobą ponad 20 lat praktyki psychologicznej i logopedycznej. Autorka wielu publikacji poświęconych dysleksji, zagadnieniom czytania i pisania u dzieci oraz rozwoju językowego, m.in. Psychologia dysleksji (PWN 2008) czy SLI i inne zaburzenia rozwoju językowego (GWP 2012).
W Instytucie Badań Edukacyjnych pracuje od czerwca 2012. Kieruje powstałym w maju br. Zespołem Specyficznych Zaburzeń Uczenia się. W IBE realizuje badania dotyczące wczesnej diagnozy dysleksji rozwojowej.
.
Dr Agnieszka Kopańska
- Opublikowano: 19 Lip 2013
Lider Zespołu Ekonomii Edukacji, doktor nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w problematyce ekonomii sektora publicznego a szczególnie samorządu terytorialnego. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych z tego zakresu, a również szeregu opracowań popularyzujących wiedzę. Kierownik i uczestnik projektów badawczych polskich i międzynarodowych. Konsultant z zakresu finansów lokalnych w projektach realizowanych w Polsce i zagranicą m.in. przez USAiD i Bank Światowy.
.